وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای گفت که محاصره همه‌ جانبه ائتلاف سعودی و ممانعت از ورود سوخت، یمن را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۸۳
هشدار وزارت بهداشت یمن درباره فاجعه انسانی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزارت بهداشت یمن روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره دریایی، هوایی و زمینی یمن ادامه می‌دهد و این اقدام در کنار بمباران‌‌های هوایی، شرایط بهداشتی را وخیم کرده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است که محاصره یمن ۵۴ ماه است که ادامه دارد و ائتلاف سعودی همچنان مانع از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده می‌شود. سوختی که نیاز مبرم بیمارستان‌ها و درمانگاهها برای تولید برق است. در همین حال نبود سوخت موجب زمین گیر شدن آمبولانس‌ها و خوردهای شخصی شده است.

وزارت بهداشت یمن منع ورود سوخت به یمن را به مثابه حکم اعدام حداقل صدها هزار نفر از بیماران دانست و افزود: روند مبارزه با بیماری‌های واگیردار همچون وبا، مالاریا، آنفلوآنزا و تب دِنگی که روزانه دهها نفر به آنها مبتلا می‌شوند نیاز مبرم به امکانات لازم در رأس آن سوخت دارد.

در این بیانیه با درخواست کمک فوری از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، از آنها خواسته شده است تا فورا ائتلاف سعودی را برای آزاد کردن کشتی‌های حامل سوخت تحت فشار بگذارد و از آن‌جایی که سازمان ملل این کشتی‌ها را بازرسی می‌کند دیگر بهانه‌ای برای توقیف آنها نمانده است.

شرکت نفت یمن روز گذشته از احتمال توقف فعالیت بخش‌های حیاتی در روزهای آتی به دلیل کمبود سوخت خبر داد و به سازمان ملل هشدار داد که یمن در مواجهه با یک فاجعه بشری است.

این شرکت از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خویش عمل کند. یک منبع یمنی در شرکت نفت این کشور نیز به المیادین گفت که ائتلاف سعودی دو کشتی حامل نفت دیگر را توقیف کرده است.

ائتلاف سعودی تا کنون نه کشتی حامل سوخت را در سواحل یمن توقیف کرده و مانع حرکت آنها به سمت بنادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها