هفته پنجم در یک نگاه

هفتـــه نصف جهان!

هفته پنجم لیگ برتر در دو روز برگزار شد و دو صدرنشین به خود دید. در پایان رقابت‌های روز چهارشنبه تراکتورسازی با توجه به پیروزی در برابر سایپا در صدر قرار گرفت. تساوی شهر خودرو در مسجد سلیمان به تیم اول تبریز کمک کرد تا به‌صورت موقت به صدر جدول برود. اما تیم‌های پرطرفدار پایتخت روز پنجشنبه به دیدار تیم‌های اصفهانی رفتند. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان بود که این بازی بزرگ با برتری 2 بر صفر زردهای اصفهانی به پایان رسید تا سپاهان صدر را از تراکتور بگیرد. اما استقلال در بازی مقابل ذوب آهن ایراد بزرگ این فصل را به شکلی کاملا محسوس به چشم دید. استقلال در این فصل بارها برتری را در لحظات پایانی ازدست داده تا در خانه بردهای استقلال خط تیره دیده شود. حکایت بازی پنجشنبه استقلال هم این‌گونه بود و حتی نتوانست از گل دقیقه 87 خود دفاع کند و بازی 2 بر یک برده را در وقت‌های تلف شده مساوی دید.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۷۷

پیروز هفته
شایان مصلح را باید برنده اصلی هفته پنجم بنامیم. او بلافاصله بعد از ورود گابریل کالدرون به پرسپولیس، در فهرست مازاد قرار گرفت و به سپاهان رفت. مصلح با محرومیت سعید آقایی، خیلی اتفاقی وارد ترکیب اصلی تیمش در بازی مقابل پرسپولیس شد و یکی‌از بهترین بازیکنان تیمش بود. پیروزی 2 بر صفر سپاهان مقابل پرسپولیس موجب شد او بدون آن‌که حرفی بزند، پیام‌های مختلفی را به کالدرون منتقل کند. او در بازی بزرگ هفته، مچ کالدرون را خواباند تا همه چیز به سود او شود. آخر بازی، فقط مصلح بود و دیگر هیچ!

مسابقه گلزنی
بازی ماشین‌سازی - شاهین شهرداری بوشهر یک فوتبال تمام عیار و دیدنی بود تا عنوان پرگل‌ترین بازی به رقابت این دو تیم برسد. آن هم در هفته‌ای که دو بازی چهار گله داشتیم.
نکته مهم این بازی این بود که تا دقیقه 86 بازی با تساوی 2-2 پیش‌می‌رفت و ماشین‌سازی هر دو گل خود تا آن لحظه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده‌ بود؛ اما دو گل دقایق 86 و 93 ماشین‌سازی را به برد رساند. این برد تا حدودی شکست سنگین 6 بر 2 هفته قبل مقابل پیکان را از ذهن هواداران فوتبال پاک کرد.

27 اخطار
در این هفته 27 بار کارت زرد از جیب داوران بیرون آمد؛ اما اخراجی نداشتیم. اگرچه داوران در بعضی بازی‌ها تنها یک اخطار دادند؛ اما در بازی پرسپولیس - سپاهان 9 اخطار و در بازی فولاد - پیکان پنج اخطار را شاهد بودیم. در این هفته دو پنالتی هم گرفته شد که هر دو در یک بازی و برای ماشین‌سازی بود.

بازگشت هفته
ذوب‌آهن این هفته در خانه مقابل استقلال تهران بازی داشت. سبزهای اصفهانی دو بار از حریف عقب افتادند و هر دو بار بازی را به تساوی کشاندند. گل دقیقه 67 استقلال در دقیقه 73 پاسخ داده شد؛ اما اتفاق بزرگ در آخرین ثانیه‌های بازی رقم خورد. استقلال در دقیقه 89 به گل رسید و همه گمان کردند استقلال برنده این بازی است، اما ذوب‌آهن در دقیقه 91 توسط مطهری به گل رسید. ذوب‌آهن در آسیا چند بار بازی باخته را به برد تبدیل کرده بود، اما کامبک این تیم در لیگ برتر ایران آن‌قدر دیر اتفاق افتاد که به برد ختم نشد.

بازنده هفته
گابریل کالدرون بلافاصله بعد از آن‌که بازی بزرگ نیم فصل اول را به سود خود تمام کرد در خانه مقابل سپاهان شکست خورد. آن همه بدون آن‌که تیمش گلی به مهمان بزند. بدون تردید، پرسپولیس کالدرون فاصله‌ای فراوان با پرسپولیس برانکو دارد و کالدرون باید مشکلات موجود را خیلی سریع از بین ببرد. پرسپولیس بر خلاف فصل قبل که خوب گل می‌زد و سخت گل می‌خورد در این فصل خیلی سخت گل می‌زند و خیل راحت گل می‌خورد.

جنگ بالکان
بازی گل‌گهر سیرجان و صنعت نفت آبادان در هفته پنجم لیگ برتر ایران، یک بازی خاص برای نیمکت‌ها بود. وینگو بگوویچ، سرمربی گل‌گهر و دراگان اسکوچیچ سرمربی صنعت نفت هر دو متولد یوگسلاوی سابق هستند که در دسته‌بندی جدید کروات محسوب می‌شوند. بگوویچ با شکست در این جنگ حیثیتی، موقعیتش روی نیمکت گل‌گهر را در خطر شدید دید و حالا جایگزین های او به خط شده‌اند.

بازهم 20 گل
این هفته هم مانند هفته قبل 20 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین 5/2 گل برای هر بازی به ثبت رسید. آمار این دو هفته ما را امیدوار می‌کند، چون هفته‌های ابتدایی با شکلی واضح با فقر گل روبه‌رو بودیم. البته دو تساوی 2-2 و همین طور برد پرگل ماشین‌سازی به آمار خوب این هفته کمک فراوانی کرد.

بازیکن هفته
کی‌روش استنلی یکی از معدود بازیکنان خارجی باکیفیت در لیگ برتر ماست. با نگاهی به تیم‌های لیگ برتر و کیفیت بازیکنان خارجی، افسوس می‌خوریم که چرا باید بازیکنان خوب ما برای این بازیکنان درجه چندم بیرون از گود بمانند. بازیکنان خارجی بی‌کیفیتی که صدای فریاد هواداران تیم‌های خودی را هم به آسمان بلند کرده‌اند. در این میان، کی‌روش استنلی یک استثناست. او بهترین بازیکن بازی پرسپولیس - سپاهان بود و با شوت عجیب و غریب و وحشتناک خود، گره بازی را به سود تیم خود باز کرد.
او در تمام صحنه‌ها و درگیری‌های هوایی حاضر بود و در همه آنها موفق ظاهر شد.

روز عجیب دروازه‌بان‌ها
اگر اشتباه دروازه‌بان‌ها نبود، بازی نفت مسجد سلیمان و شهر خودرو با تساوی بدون گل به پایان می‌رسید؛ اما سوشا مکانی دروازه‌بان نفت مسجد سلیمان و سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان شهر خودرو دو اشتباه عجیب مرتکب شدند تا هر یک از آنها یک گل به تیم حریف هدیه بدهد.
سوشا مکانی که در بازی با سپاهان بهترین بازیکن زمین بود در هفته پنجم لیگ برتر اشتباهی مرگبار داشت تا شهر خودرو به گل برسد. در آن‌سوی میدان هم سید مهدی رحمتی، یک گل به نفت مسجد سلیمان تقدیم کرد تا در پایان بازی به خبرنگاران بگوید این اشتباهش را در یک نقطه حساس فصل جبران خواهد کرد.

تیم منتخب هفته
دروازه‌بان: رشید مظاهری (تراکتور)
مدافعان: ایمان سلیمی (تراکتور)، محمد اهل شاخه (صنعت نفت آبادان) و میلاد خدایی‌اصل (نفت مسجدسلیمان)
هافبک‌ها: بابک مرادی (ماشین‌سازی)، امیرحسین کریمی (پیکان)، محمد محبی (سپاهان) و فرشید اسماعیلی (استقلال)
مهاجمان: کی‌روش استنلی (سپاهان)، عیسی آل‌کثیر (صنعت نفت آبادان) و ارسلان مطهری (ذوب‌آهن)

کارت باران
بازی پرسپولیس - سپاهان از نظر حساسیت، مسابقه خاص هفته بود و از نظر داوری هم بازی خاص هفته شد. وحید کاظمی با مجموعه‌ای از اشتباه‌های خود، این بازی را تا مرز خشونت مطلق پیش برد و آنقدر اشتباه داشت و نامتعادل سوت زد که امروز نامه اعتراض باشگاه پرسپولیس به فدراسیون فوتبال ارسال شود. پرسپولیسی‌ها معتقدند او در این بازی یک پنالتی برای آنها نگرفت و دو بازیکن سپاهان را هم اخراج نکرد. علاوه بر این، کاظمی 9 بار به بازیکنان درون زمین اخطار داد که شش کارت سهم پرسپولیسی‌ها بود. البته کاظمی به بازیکنان درون زمین اکتفا نکرد و به سمت نیمکت‌ها هم رفت که محسن خلیلی، سرپرست تیم پرسپولیس در یکی از این صحنه‌ها کارت زرد گرفت.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها