مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: برچسب‌های واحد ناوگان سرویس مدارس تا نیمه اول مهر بر روی خودروهای واجد شرایط نصب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۹۵
نصب برچسب‌های ناوگان سرویس مدارس تا نیمه اول مهر

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی ضامنی در گفتگو با فارس درباره ثبت‌نام سرویس مدارس (سپند) اظهار داشت: 5 هزار و 400 شرکت در سامانه سپند برای سرویس مدارس دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 3 هزار شرکت توسط شهرداری‌ها تأیید صلاحیت و به آموزش و پرورش معرفی شدند.

وی افزود: 70 هزار خودرو در این طرح ثبت‌نام و تأیید صلاحیت شدند که در زیرمجموعه شرکت‌ها به دانش‌آموزان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

ضامنی یادآور شد: موضوع معاینه فنی خودروها، گواهی سلامت و سوء پیشینه رانندگان سرویس مدارس حائز اهمیت بوده و رانندگان مدارک لازم را برای ثبت‌نام نهایی ارائه دادند و تأیید شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تا کنون 230 هزار نفر از والدین در سامانه سپند برای سرویس مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادی از والدین در مدارس ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند که در روزهای آینده مشخصات آنها نیز توسط پرسنل مدرسه در داخل سامانه سپند ثبت می‌شود.

ضامنی درباره دریافت برچسب رانندگان سرویس مدارس گفت:‌در سال‌های گذشته هر شهر علامت و برچسب خاص خود را بر روی ماشین‌های سرویس مدارس نصب می‌کرد و همین موضوع یک نابهنجاری ایجاد کرده بود و پلیس هم گله داشت که تخصیص برچسب‌ها برای ما سخت است بنابر این امسال برچسب‌ها سرویس مدارس واحد شده است و در سراسر کشور یک برچسب و یک کد کیو آر نصب می‌شود که پلیس و والدین با اسکن کردن این کد می‌توانند مشخصات راننده سرویس مدرسه و خودرو را استعلام بگیرند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تا کنون این برچسب‌ها توزیع نشده است، گفت: حدود 700 هزار برچسب در سراسر کشور برای خودروهای سرویس مدارس صادر شده و به مرور زمان در حال نصب است امیدواریم تا نیمه اول مهر ماه تمامی برچسب‌های ناوگان حمل و نقل سرویس مدارس نصب شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: نرم‌افزارهای نظارتی والدین در خصوص رفت و آمد دانش‌آموزان و همین طور نرم‌افزارهای بازرسی و نظارت بر روی خودروهای سرویس مدارس توسط پلیس و آموزش و پرورش نیز در حال تکمیل است که تا پایان مهر ماه از آن رونمایی می‌شود و در قالب سامانه سپند قرار دارد.

ضامنی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه والدین می‌توانند در نیمه سال تحصیلی برای ثبت‌نام سرویس مدارس اقدام کنند گفت:‌درگاه سامانه سپند باز است و می‌توانند از این طریق ثبت‌نام خود را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها