چند روز پیش بود که روزنامه سازندگی در گزارشی مدعی شد زمزمه‌هایی مبنی بر رفتن رئیس فعلی سازمان صدا و سیما و آمدن دیگران به جای او به گوش می‌رسد. این روزنامه در گمانه‌زنی‌هایش سه نام را به عنوان جانشینان احتمالی علی‌عسکری ذکر کرده بود که یکی از این سه نام علی فروغی، مدیر جوان شبکه سه بود.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹۷

این گمانه‌زنی سازندگی که معلوم هم نبود استنادش بر مبنای چیست در فضای مجازی دست به دست می‌شد تا این‌که علی فروغی، یکی از سه نام مطرح شده در آن گزارش، بیانیه‌ای هزار کلمه‌ای نوشت و ضمن تکذیب شدید این شایعات بر عاملان انتشار آن تاخت. مدیر شبکه سه در نامه سرگشاده‌اش نوشته «در روزگار مناظره نامه‌ها و منازعه‌های بی‌ثمر، طبیعی است که رسانه‌های جریان غربگرا سرمست از اختلاف‌ها، بساط گمانه‌زنی روی دکه‌های روزنامه‌فروشی پهن کنند.» او بی‌تفاوتی‌اش را در برابر این شایعه نوعی عافیت‌طلبی دانسته و گفته است: «در چنین کارزاری ناگهان نام خود را در معرکه این شیطنت‌های مطبوعاتی به مقصد ریاست جام‌جم یافتم. پس بی‌تفاوتی را نوعی عافیت طلبی و معادل محافظه‌کاری یافتم. بر آن شدم در این «عصر جدید»، نکاتی را به عرض برسانم به امید آن‌که به سیاق حدیث نفس نباشد.»
فروغی به کسانی که مدعی بی‌مخاطب بودن تلویزیون هستند نیز تاخته و چنین آورده: «حالا این روزها آنهایی که باد در گلو انداخته که «مگر کسی هم دیگر این تلویزیون را می‌بیند؟» به جرگه معترضان بالا تا پایین برنامه‌های رسانه ملی از نخستین دقایق بامدادی تا واپسین ثانیه‌های شامگاه پیوسته‌اند و همچنان با ژست «ندیدن»، گاهی در مورد فلان میان برنامه یک دقیقه‌ای در فلان برنامه در فلان شبکه نوپا و تخصصی مقاله‌ها می‌نویسند.»
در ادامه نامه مدیر شبکه سیما تصریح شده، «برای آنهایی که دامنه شایعه اخیر را تا مدیریت شبکه سه رسانده‌اند، به صراحت و شفافیت تمام اعلام می‌کنم، اگر «عصر جدید» رکوردشکن و جریان‌ساز می‌شود و مقبول می‌افتد، اگر جسارت و شجاعت «گاندو» بهانه‌ای می‌شود برای احیای حس غرور ملی، اگر «ستاره‌ساز» در فضای «ستاره سالاری» و «سلبریتی زدگی» تلاش می‌کند شمایی از عدالت ورزشی را به رخ بکشد و علی‌العموم تمام توفیقات احتمالی شبکه سه، به لحاظ کلان مدیریتی، همگی ثمره حمایت و راهبری دکتر علی‌عسکری است. »او با طعنه به رسانه‌های حامی کشورهای غربی در ایران، این شایعه‌پراکنی‌ها را باعث بی‌اعتباری خود این رسانه‌ها خوانده و آورده است: «آیا اصحاب شایعه و ارباب جراید انگلوفیل و آمریکوفیل نمی‌دانند و نمی‌فهمند که دیر یا زود چنان‌که رحمانی فضلی و مهرداد بذرپاش و دکتر حسینی شایعه ریاستشان را تکذیب کردند، دیگر شایعه‌ها هم به همین سیاق، برچسب تکذیب خواهد خورد؟ پس چرا آبروی خود را متاع هر بازار می‌کنند و به ثمن بخس به حراج می‌گذارند؟» در خاتمه این نامه تاکید شده، «خواهشمندم برادران پاکدامن و خردمند رسانه‌ای‌ام در دام دمندگان به شایعه نیفتاده و با اصلی فرعی کردن مسائل به پشت‌پرده‌های این شایعات توجه نمایند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها