مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما، از پخش سریال‌های تولیدی این شبکه از نوروز ۹۹ خبر داد و در این راستا به سریالی طنز با نام «آخرین نشانِ مردی» اشاره کرد.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹۶

شبکه پنج تلویزیون که قبلا به شبکه تهران معروف بود یکی از شبکه‌هایی است که تا همین چند سال پیش سریال‌های موفقی مثل پاورچین و داستان یک شهر با گذشت بیش از یک دهه از ساخت و پخششان در این شبکه هنوز هم در یادها مانده و وقتی در شبکه‌های دیگر بازپخش می‌شوند مخاطبان خاص خود را دارند، اما چند سالی بود پنجمین شبکه تلویزیون قدری از آن قوت در سریال‌سازی‌اش فاصله گرفته و با وجود ساخت آثار قدرتمندی مانند «سارق روح» اما باز هم سریال‌های ماندگار کمتری از آن در خاطره‌هایمان مانده است.
تغییر ریل «تهران» سابق
حالا مصطفی رضوانی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما از سیاست‌های جدید این شبکه در عرصه سریال‌سازی خبر داده که احتمالا می‌تواند نویدبخش اوج‌گیری دوباره شبکه پنج در جذب مخاطب آثار نمایشی باشد. مصطفی رضوانی با اشاره به سیاست‌های جدید این گروه در ساخت مجموعه‌های نمایشی تاکید کرده بنا دارد «رویه پذیرندگی طرح به سفارش‌دهی آن» تغییر کند و همچنین «تغییر رویه محتوایی از پرداخت صرف به آسیب‌ها و سیاهی‌های موجود به ترویج نگاه تمدنی به کشور و انقلاب اسلامی» بخشی از سیاست‌های جدید این شبکه در عرصه سریال‌سازی است.
رضوانی به موفقیت‌های قبلی این شبکه در سریال‌سازی هم اشاره کرده و گفته: توجه به برندهای موفق شبکه در گذشته، تعریف تولیدات صنعتی و ارزان و زودبازده برای امکان واکنش سریع به موضوعات روز کشور و همچنین فراهم آوردن امکان ورود نیروهای جوان و خلاق به بدنه نویسندگان و تولید‌کنندگان که از مسیر تعریف همان تولیدات خواهد بود از سیاست‌ها و تکالیف ما در شبکه است که به فضل خدا با همفکری و مساعدت مدیران سازمان در حال پیشبرد آن هستیم.
فعلا سریال تولیدی نداریم
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما با اشاره به تولیدات نمایشی این شبکه گفته که پخش سریال‌های تولیدی این شبکه از آخر امسال شروع می‌شود و این شش ماه باقی‌مانده تا پایان سال را به تولیدات تامینی در حوزه سریال اختصاص خواهد داد. اما سریال نوروزی شبکه پنج چه خواهد بود؟ طبق گفته رضوانی، اولین سریال که از پنج روز قبل از نوروز ۹۹ پخش آن آغاز می‌شود و در ۴۰ قسمت تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد، مجموعه‌ای است کمدی با نام موقت آخرین نشان مردی که با اقتباس از کتابی با همین نام به سرپرستی احسان ثقفی در حال نگارش است و به‌زودی وارد پیش‌تولید می‌شود. رضوانی گفته، این مجموعه قابل طبقه‌بندی در حوزه طمس (طنز موقعیت سبک یا همان سیتکام) است و براساس عناصر مهمی از سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی طراحی شده است.
یک داستان جوانانه
حالا این کتاب آخرین نشان مردی چیست؟ آخرین نشان مردی نوشته مهرداد صدقی است‌. مثل سایر کتاب‌های صدقی این کتاب هم درونمایه طنز دارد‌. صدقی کتاب را از زبان حامد دانشجویی که در حال نوشتن پایان‌نامه خود است نقل می‌کند که هر روز و هنگام نوشتن پایان‌نامه اتفاقات و بحث‌های جالبی پیرامون او اتفاق می‌افتد که روند نوشتن پایان‌نامه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و داستان را به طنز مبدل می‌کند. این کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر کرده و همین انتشارات هم نسخه صوتی آن را با صدای میرطاهر مظلومی روانه بازار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها