شب پرحاشیه آبی‌ها با شیشه‌های شکسته کامل شد

فغان استقلال از داوری

حضور کاروان استقلال تهران در مسجد سلیمان و بازی با نفت این شهر، این بار با حاشیه‌ها و داستان‌های مختلفی همراه بود. باشگاه استقلال در آستانه شهرآورد، ذهن خود را متوجه دو شکایت کرده است: شکایت علیه داوری و شکایت به دلیل نبود امنیت.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۲۵

آن‌طور که اعلام شد، مسؤولان باشگاه استقلال قبل از ترک خوزستان، دو میلیون تومان پول شیشه‌های اتوبوس حامل کاروان آبی را که هواداران نفت مسجدسلیمان شکستند، پرداخت کردند.
مدیران استقلال مدعی هستند با همان اتوبوس خسارت‌دیده راهی اهواز شده‌اند. این البته تمام دغدغه‌های مدیران استقلال نیست. آنها از محمدرضا اکبریان داور این بازی هم به‌شدت عصبانی هستند.
باشگاه استقلال دیروز اعلام کرد: اشتباه‌های داوری در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان مانع کسب سه امتیاز برای تیم استقلال شد. از جمله این اشتباه‌ها می‌توان به اعلام نشدن خطای پنالتی روی دیاباته در نیمه اول، کارت زرد اشتباه به فرشید اسماعیلی که منجر به اخراج و از دست دادن دربی برای او شد و گل سالم مرتضی تبریزی اشاره کرد. شکایت باشگاه استقلال نسبت به وضعیت داوری‌ها صبح دیروز به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران ارسال شد. البته حالا استقلالی‌ها درخواستی محال دارند: اخراج فرشید اسماعیلی پس گرفته شود. باشگاه استقلال دیروز طی نامه‌ای به کمیته داوران از داور این دیدار به‌خاطر اشتباه‌هایی که مرتکب شد، شکایت کرد. باشگاه استقلال اعتقاد دارد کارت قرمز اکبریان به اسماعیلی درست نبوده و باید طبق آیین‌نامه، محرومیت‌هافبک آبی‌پوشان برداشته شود. قرار است کمیته بررسی عملکرد داوران، پس از بررسی صحنه‌های بازی در این زمینه تصمیم بگیرد؛ اما این‌که آیا محرومیت اسماعیلی بخشیده خواهد شد یا نه، هنوز مشخص نیست.
گرچه حیدر سلیمانی پیشکسوت داوری، داوری اکبریان را قابل قبول دانسته؛ اما باشگاه استقلال به شدت به دنبال احقاق حقوق خود است. استقلالی‌ها معتقدند داوری این بازی هم سه امتیاز بازی با نفت مسجدسلیمان را از آنها گرفت و هم حاشیه‌هایی برای آنها ساخت که عملکرد آنها در دربی را به‌صورت محسوسی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. فرشید اسماعیلی که پنالتی چیپ او در دربی قبل، قهرمانی را در پایان فصل به پرسپولیس هدیه کرد، این بار هم خبرساز شد و با اخراجی بدهنگام، استقلال را از وجود خود محروم کرد. باید دید در شهرآورد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و کمیته داوران چه نمره‌ای به داوری اکبریان می‌دهد و کارت‌های این داور به اسماعیلی را صحیح می‌داند یا خیر.
فتحی: سر استقلال را بریدند
در حالی که بسیاری از کارشناسان داوری بر این باورند که پنالتی استقلال در دقایق میانی نیمه اول گم شد و شاید همان پنالتی مسیر و نتیجه بازی را عوض می‌کرد، مدیران استقلال به همه مسائل این بازی اعتراض دارند. امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال در این باره گفت: ما در بازی با فولاد در تهران به خاطر وقت‌های اضافی محاسبه شده توسط داور، دو امتیاز از دست دادیم و در این بازی هم دو امتیاز ما را گرفتند. در این بازی ما یک بر صفر از حریف پیش بودیم که پنالتی مسلم روی دیاباته گرفته نشد و خطای معمولی اسماعیلی را داور با کارت قرمز جریمه کرد تا او را برای دربی از دست بدهیم. یک تیم باید در زمین چه کار کند؟ سر ما را بریدند ولی کاری نمی‌شود کرد. با چند سوت ساده تمام زحمات ما بر باد رفته است. شکایتمان را ارائه کرده‌ایم و تقاضا داریم اخطار اسماعیلی پاک شود. باز هم می‌گویم نمی‌دانم چرا اشتباهات فقط علیه استقلال رقم می‌خورد، مثلا فلان بازیکن باید سه جلسه محروم شود، اما این اتفاق نمی‌افتد ولی از طرف دیگر عین قانون برای استقلال اجرا می‌شود. الان تیم ما باید هفت امتیاز می‌داشت و تنها 2 امتیاز گرفته. موضوع مهم دیگر، امنیت تیم‌هاست. از بازیکنان استقلال بپرسید در رختکن چه بلایی به سر آنها آمده و چگونه اتوبوس تیم ما را بدرقه کردند. اگر یکی از آن سنگ‌ها به اعضای تیم برخورد می‌کرد چه کسی پاسخگو بود؟ درباره دربی هم باید بگویم دیروز نشستی در سازمان لیگ داشتیم که آقایان انصاری‌فرد، بهاروند، فتاحی و کریمی هم در آن حضور داشتند و مقرر شد قانون 90 به 10 در دربی یکشنبه اجرا شود؛ البته باید زیرساخت آن فراهم شود و ما باید ظرف 24 ساعت این سامانه را طراحی کنیم که پاسخگوی 90درصد هواداران استقلال برای بازی روز یکشنبه باشد.

آغاز تمرین استقلال از فردا
استقلالی‌ها از فردا برای دربی استارت می‌زنند. سفر استقلالی‌ها برای بازی با نفت مسجدسلیمان با حاشیه‌های بسیاری همراه بود و در نهایت به تساوی این تیم منجر شد. طبق برنامه آندرا استراماچونی سرمربی استقلال، آبی‌ها امروز استراحت می‌کنند و فردا اولین تمرین خود را برای دربی برگزار خواهند کرد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها