هادی چوپان نفر سوم مسترالمپیا از حال و هوای این روزها می‌گوید

این مدال تقدیم به ایران

هادی چوپان، کاری نشدنی کرد. او سه سال برای گرفتن روادید آمریکا مبارزه کرد. بالای صد میلیون تومان هزینه کرد تا بتواند وارد خاک آن کشور شود و در رقابت‌های مسترالمپیا حاضر شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۴۳۲

در توضیح این مسابقات باید گفت بالاترین رقابت پرورش اندام جهان است که بهترین‌ها حق شرکت در آن را دارند. از میان میلیون‌ها بدنساز در سراسر جهان تنها تعدادی از آنها می‌توانند مجوز حضور در چنین مسابقه‌ای را به دست بیاورند.
بعضی از آنها که شانس قهرمانی در رقابت‌های حرفه‌ای را ندارند باید در طول سال در چند رقابت شرکت کنند تا امتیازات لازم را برای حضور در مسترالمپیا به‌دست بیاورند. بعضی‌ها از جمله هادی چوپان که توان قهرمانی در رقابت‌های حرفه‌ای را دارند، می‌توانند مستقیما مجوز بگیرند. این ورزشکار ایرانی هم موفق شد با یک عنوان قهرمانی در کانادا و یک عنوان نایب قهرمانی در سن‌مارینو جواز حضور در مسابقات را به دست بیاورد و عازم لاس‌وگاس شود.
او از روز شنبه در جمع بهترین‌های جهان قرار گرفت تا رقابت خود را آغاز کند. خیلی از چهره‌های مطرح جهان اعتقاد داشتند چوپان شگفتی‌ساز رقابت‌ها خواهد شد و دقیقا هم این اتفاق افتاد. در مرحله مقدماتی او بین سه نفر اول قرار گرفت و توانست نظر داوران را به شدت جلب کند.
در روز فینال هم هادی در همین جمع ماند و در نهایت توانست عنوان سومی را مال خود کند و برنز را به گردن بیاویزد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند هادی حتی می‌توانست نفر اول شود، ولی چون آمریکایی نبود جایزه به براندون کوری رسید. البته اتفاق جالبی رخ داد و با آرای مردم هادی توانست قهرمان المپیا شود.
مسؤولان برگزارکننده رقابت‌ها از حضار حاضر در سالن نظرسنجی می‌کنند که در این نظرسنجی هادی توانست با اختلاف کوری و بوناک را شکست دهد و کمربند عنوان قهرمانی با آرای مردمی را مال خود کند که بابت این عنوان احتمالا جایزه‌ای ده هزار دلاری به او خواهد رسید.
هادی چوپان هر چند با رای داوران قهرمان نشد، ولی مقام سومی او نیز دست کمی از قهرمانی ندارد. این عنوان به ورزشکاران بزرگی در این رشته مثل کوین لورون، فیلکس ویلر، جی کاتلر، دکستر جکسون و... رسیده است. چوپان قبل از حضور در مسترالمپیا گفته بود اگر در بین پنج نفر نهایی قرار بگیرد افتخار بزرگی است ولی او توانست نفر سوم شود تا خیلی از معادلات را به هم بزند. روز گذشته اکثر سایت‌های معتبر جهان از جمله سایت جهانی به تعریف و تمجید از او پرداختند. هادی به خاطر این عنوان سومی هم صد هزار دلار برنده شد. البته این رقم به طور خالص به او نمی‌رسد چون بخشی از آن به‌عنوان مالیات کاسته می‌شود. بخشی از آن هم به هانی رامبد مربی این ورزشکار می‌رسد. احتمالا رقمی نزدیک به 30 تا 40 هزار دلار عاید هادی خواهد شد. او البته برای رسیدن به این رقابت‌ها هزینه سرسام‌آوری کرد که تنها بخشی از آن جبران می‌شود.
چوپان پس از کسب این عنوان گفت‌وگوی کوتاهی با روزنامه جام‌جم داشت و در این‌باره گفت: «از ته دل خوشحالم و این عنوان را به مردم ایران و همین‌طور خانواده عزیزم تقدیم می‌کنم که این‌قدر حامی‌ام بودند و هستند. در آمریکا اصلا احساس غربت نکردم. خیلی از ایرانی‌ها آمدند و حمایت کردند. روحیه دادند و این برای من خیلی ارزشمند بود. خوشحالم که در بین مشکلات توانستم دل مردم را شاد کنم. امیدوارم که دوباره در آینده بتوانم با حمایت‌های آنها به افتخارات بزرگی برسم.»
چوپان طی روزهای آینده به ایران بازمی‌گردد و قرار است مراسم استقبال باشکوهی برای او در تهران و بعد در شیراز برگزار شود. روز گذشته مقام سومی چوپان در مسترالمپیا مثل بمب در رسانه‌های ایران هم سر و صدا کرد. چوپان با کسب این عنوان حالا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران ایران شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها