پیروزی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین و رسیدن به المپیک. این اتفاق در حالی رقم خورد که با صعود آسمانخراش‌ها به المپیک تعداد سهمیه‌های ایران برای حضور در توکیو تا این جای کار به عدد 16 رسید. بسکتبالی‌ها در حالی موفق به کسب این سهمیه شدند که بین رشته‌های تیمی، نخستین تیمی بودند که جواز حضور در ژاپن را کسب کردند.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۴۹

بسکتبال و سهمیه 12 نفری
درست است که بسکتبال یک ورزش تیمی است اما در شمارش کسب سهمیه برای حضور در المپیک این سهمیه را 12 نفر حساب می‌کنند، یعنی به تعداد بازیکنانی که در این رقابت‌ها حضور دارند.
تیراندازی، نجمه خدمتی و نخستین سهمیه
اردیبهشت ماه بود که نجمه خدمتی با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جام جهانی تیراندازی، نخستین سهمیه المپیک 2020 (توکیو) را برای ایران کسب کرد. این برای دومین‌بار است که خدمتی حضور در المپیک را تجربه می‌کند.
آرمینا صادقیان و کسب دومین سهمیه
بانوی تیرانداز کشورمان سهمیه خودش را در مسابقات جهانی کسب کرد. صادقیان با 3/628 امتیاز به عنوان نفر هشتم راهی فینال این رقابت‌ها شد و با توجه به در نظر گرفتن نتیجه فینال توانست دومین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تیراندازی را از آن خودش کند.
احسان حدادی و سومین حضور در المپیک
احسان حدادی که مدال نقره المپیک لندن را در کارنامه دارد در المپیک تابستانی ریو در برزیل نتوانست مدال خودش را تکرار کند. این در حالی است که حدادی در مرحله نخست مسابقات دایموند لیگ دوحه قطر توانست با رکورد 78/66 متر به‌عنوان سومی دست پیدا کند. حدادی با این رکورد نخستین دوومیدانی‌کار ایران است که توانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند.
حسن تفتیان امیدوار به کسب مدال در توکیو
حسن تفتیان سهمیه خودش را در مسابقات دایموند لیگ پاریس کسب کرد. او در رقابت‌های حاشیه‌ای ماده ۱۰۰ متر با ثبت زمان 03/10 ثانیه ضمن کسب عنوان برتری، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به‌دست آورد. تفتیان در المپیک ریو هم حضور داشت و در دور مقدماتی ۱۰۰ متر با ثبت زمان 17/10 در گروه خود سوم شد و به‌عنوان بهترین‌های رده سوم در گروه‌های هشت‌گانه برای اولین‌بار در تاریخ ایران به نیمه‌نهایی المپیک صعود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها