چشم به هم زدیم باز شد پنجشنبه. عمر به همین سرعت می‌رود و زمان از همه چیز عبور می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۷۱۰۴

احتمالا جناب آقای سعدی عشق بزرگ نگارنده هم یک روز به همین چیزها فکر کرده که گفته عمر برف است و آفتاب تموز... هر چند ایشان ستون پشت صحنه را نمی‌نوشته اما گلستان که می‌نوشته! همان‌جا هم این مصرع طلایی را فرموده و عمق ماجرای گذر زمان را به اینگونه فریاد زده.
امروز محمدصادق علیزاده دبیر گروه فرهنگ و هنر مطلب بسیار جذابی برایتان نوشته است. علیزاده که با پیراهن مشکی آمده روزنامه و حسابی حال و هوایش محرمی است، امروز رفته سراغ برخی شعرهای خاصی که اصولا در ایام ماه محرم شنیده‌ایم. او دودمه‌های معروف «مکن ای صبح طلوع» و «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» را انتخاب کرده و رفته سراغ این‌که شاعر این آثار ماندگار کیست، از چه زمانی وارد دسته‌های عزاداری حضرت اباعبدا... الحسین شده‌اند و ... همه ما خواه ناخواه این دو دمه‌های معروف را شنیده‌ایم و بخشی از آنها هم در ذهنمان برای همیشه ماندگار شده است. می‌توانید تک‌نگاری‌های علیزاده درباره این دو اثر را در همین صفحه بخوانید و ببینید این اشعار چه داستانی دارند.
امید رحمانی‌مان را هم دیگر می‌شناسید. سرش درد می‌کند برای پیدا کردن سوژه‌هایی که بشود با آنها شوخی کرده و برخوردی متفاوت داشت. البته بماند که بعضی روزها به قول معروف کله‌اش بوی قرمه‌سبزی هم می‌دهد و می‌رود سراغ سوژه‌ها و اتفاقاتی که کلی حاشیه و دردسر دارد. البته همین هم نشان می‌دهد همکارمان حسابی روزنامه‌نگار کار درستی است. خب بگوییم رحمانی امروز چه کرده.
فردا روز تولد تهمینه میلانی کارگردان سینماست. او که در یکی دو سال اخیر با برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی‌اش حسابی حاشیه‌ساز شده، امروز 59ساله می‌شود. رحمانی در مطلبی که برای تبریک تولد او نوشته،‌ رفته سراغ گذشته کاری‌اش و کارنامه او را از زمانی بررسی کرده که به عنوان دستیار کارگردان با مسعود کیمیایی همکاری داشته تا رسیده به امروز که همه او را به عنوان یک کارگردان ضد مرد می‌شناسند! می‌توانید این مطلب را در صفحه 11 بخوانید و ببینید در کارنامه پرسر و صدای تهمینه خانم سینمای ایران چه خبر است.
گزارش امروز صفحه 10 هم مربوط است به ماجراهایی که برای کتاب هری پاتر در آمریکا رخ داده. ظاهرا این کتاب‌ها از کتابخانه‌های مدارس و کلیساها حذف شده است! بخوانید و ببینید چه اتفاقی و چرا برای هری پاتر پرفروش بازار کتاب جهان افتاده است.
و اما آخر هفته با سینمای جهان و کیکاووس زیاری. صفحه امروز کیکاووس‌خان حسابی جذاب است و می‌شود گفت یک حسن ختام خوب و شیرین است برای صفحات فرهنگی امروز. باشد که همراه با ما آخر هفته شیرینی داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها