مدتی است که مثنوی کاغذ در روزنامه و صفحات فرهنگی تاخیر شده. با این حال اینها به آن معنا نیست که بی‌خیال این سوژه شده‌ایم. هر چه باشد از سوژه‌های راهبردی صفحات فرهنگی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۶۶

به خصوص که اگر بدانید این سوژه نسبت وثیقی با روزنامه و چاپ آن دارد و اگر کاغذ نباشد، روزنامه‌ای نخواهد بود و اگر روزنامه‌ای نباشد، طبعا روزنامه‌نگاری هم وجود نخواهد داشت. حالا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از این خبر داده که تاکنون ۳۳ هزار و ۱۷۴ مورد بازرسی در حوزه کاغذ چاپ و تحریر صورت گرفته و پرونده‌هایی که مشمول تخلف بوده‌اند ارزشی در حدود 33 میلیارد تومان
داشته‌اند.
جناب عباس تابش در گفت‌وگویی که روز گذشته با مهر داشته با بیان این‌که طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار که در ۲۵ مرداد ۹۷ و ۱۴‌شهریورماه همان سال ابلاغ شده است، تمامی مسئولیت‌های اصالت سنجی مربوط به ثبت سفارش، تأمین ارز و کالا، قیمت و نحوه توزیع کاغذ در حوزه شرکت‌های واردکننده کاغذهای چاپ و تحریر، مطبوعات بالکی و ال دبلیو سی به‌عهده کمیته‌ای به مسؤولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفته: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن واردکنندگان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این مورد مشارکت دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این را هم اضافه کرده که با توجه به حیطه اختیارات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بنا بر وظایف ذاتی و نظارتی آن، این سازمان همکاری لازم را با دستگاه‌های مربوط و به‌خصوص تنظیم بازار از جمله اخذ و بررسی بهای تمام‌شده کاغذهای وارداتی با ارزهای رسمی را داشته و این بهای تمام شده را به کارگروه تنظیم بازار و کمیته ساماندهی کاغذ
اعلام می‌کند.
تابش این را هم اضافه کرده که در عین حال، ابلاغ رعایت ضوابط توزیع و قیمت کاغذ به انجمن واردکنندگان کاغذ و همچنین بررسی موردی قیمت‌های مجاز فروش برخی از شرکت‌های واردکننده، ثبت قیمت تعیین شده کاغذهای وارداتی در سامانه ۱۲۴، ا خذ و ارسال لیست توزیع کاغذ به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت اقدام نظارتی نیز، از جمله سایر اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه بازار کاغذ چاپ و تحریر است.
به گفته تابش، متعاقب بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها طی سال ۹۷ در مجموع تعداد ۳۳ هزار و ۱۷۴ مورد بازرسی که به تشکیل ۱۳۷۷ پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیارد دریال مربوط به واردکنندگان، بنکداران، انبارهای نگهداری کاغذ و خرده فروشی منجر شده، صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها