رژیم صهیونیستی رزمایش نظامی خود را از بیم انتقام حزب‌ا... لغو کرد

سرگردانی در لانه عنکبوت

در حالی که برخی منابع خبری از تجمیع نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در حاشیه مرزهای لبنان و احتمال یک حمله قریب‌الوقوع را مطرح می‌کنند، رهبران مقاومت ضمن هشدار به صهیونیست‌ها مبنی بر این‌که هرگونه حمله‌ای به خاک لبنان را به‌شدت پاسخ خواهند داد، می‌گویند، نتانیاهو دچار سردرگمی و حیرانی شده است. نخست‌وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی که به‌زودی به دلیل ناکامی در انتخابات، مقام خود را از دست خواهد داد، تلاش می‌کند با سرهم کردن دروغ‌های متعدد و بلوف‌های نظامی توخالی جایگاه سیاسی متزلزل خود را حفظ کند. تجمیع نیرو برای حمله به لبنان نیز یکی از همین ترفندهاست که سید‌حسن نصرا... در آخرین سخنرانی خود یک‌بار دیگر آن را برملا کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۶۴

به گزارش شبکه المیادین، سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان شنبه‌شب طی سخنانی به مناسبت آغاز ماه محرم درخصوص تاسیس کارخانجات موشک سازی در خاک لبنان گفت: موشک‌های نقطه‌زن به اندازه کافی داریم؛ اما کارخانه ساخت آن را نداریم. وی افزود: نخستین واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی باید حق ما در ساقط کردن پهپادهای اسرائیلی باشد. اسرائیل باید احساس کند حریم هوایی لبنان روی پهپادهایش باز نیست. دبیرکل حزب‌ا... لبنان در ادامه اظهار کرد: این مقاومت است که شرایط، زمان و مکان هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی را در حریم هوایی لبنان انتخاب می‌کند.
نصرا... درخصوص تجاوز اخیر پهپادهای صهیونیستی به جنوب لبنان گفت: یکی از فرضیه‌هایی که مطرح است این‌که مأموریت پهپادهای اسرائیلی کار گذاشتن بسته‌های انفجاری و انفجار آن بوده است. وی در ادامه تلاش کرد دست بنیامین نتانیاهو را رو کرده و بگوید: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد مردمش را اقناع کند که اقدامی بزرگ انجام داده و می‌خواسته کارخانه‌های ساخت موشک‌های نقطه زن را منهدم کند، اما او به آنها دروغ می‌گوید. ما در هر مواجهه‌ای نیاز به موشک‌های نقطه زن خود نداریم و نتانیاهو به مردمش و جامعه جهانی دروغ می‌گوید. وی درهمان حال تاکید کرد پاسخ به تجاوز اسرائیل حتمی است و باید اسرائیلی‌ها بدانند زمان و نحوه این پاسخ را فرماندهان میدانی مشخص می‌کنند.
دبیرکل حزب‌ا... گفت: اسرائیل باید بهای این اقدامش را بپردازد، اما درحال حاضر ما قصد داریم دشمن را حیران و سرگردان همان‌طور که هست باقی نگه داریم.
یکشنبه گذشته، دو فروند پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، در جنوب بیروت در منطقه ضاحیه سقوط کردند. پهپاد اول هیچ گونه خسارتی به همراه نداشت، ولی پهپاد دوم که مجهز به بمب بود، به بخشی از ساختمان رسانه‌ای حزب‌ا... خساراتی وارد کرد. پس از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی با پهپادهای انتحاری به لبنان سیدحسن نصرا... اعلام کرد: «تجاوز صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و زمانی که اسرائیل، لبنان را بمباران می‌کرد به پایان رسیده است.» حزب‌ا... پهپادهای سقوط کرده رژیم صهیونیستی را به ارتش لبنان تحویل داد.
فقط مقاومت
از سوی دیگر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز که در سالروز ربوده شدن امام موسی صدر در شهر نبطیه سخن می‌گفت با اشاره به تجاوزگری‌های اخیر رژیم صهیونیستی گفت تنها مقاومت است که می‌تواند به صهیونیست پاسخ لازم را بدهد‌. او افزود: «نبرد با اسرائیل همان تداوم مسیر ما است و جنبش امل هرگز به اسرائیل اجازه نخواهد داد چهره خود را با خرج و هزینه ما، ترمیم کند.» بری با بیان این‌که رژیم صهیونیستی به‌دنبال تسویه حساب‌های خود در منطقه از طریق لبنان است، تأکید کرد با محکوم کردن اقدامات این رژیم، این اقدامات خصمانه متوقف نخواهد شد، بلکه این مقاومت است که راز معادله راهبردی و توقف این اقدامات را می‌داند و در اختیار دارد. وی در ادامه از حامیان و انصار جنبش امل خواست خود را برای مقابله با رژیم صهیونیستی آماده کنند. رئیس پارلمان لبنان گفت: «از شما خواسته می‌شود برای فهماندن این مسأله به دشمن که هر وجب از خاک لبنان، اهل مقاومت است، کاملا آماده باشید.» او گفت معادله راهبردی که از لبنان در برابر دشمن حمایت می‌کند، معادله «ارتش، ملت و مقاومت» است. بری تأکید کرد با این معادله می‌توان لبنانی‌ها را در برابر طمع‌ورزی‌ها و زیاده‌خواهی‌های اسرائیل متحد کرد.
وحشت صهیونیست‌ها
سخنان نصرا... و تهدید‌های اخیر او صهیونیست‌ها را دچار ترس و وحشت بی‌اندازه‌ای کرده است‌. تارنمای روزنامه جروزالم پست دیروز نوشت ارتش اسرائیل پس از هشدار حسن نصرا... در مورد اجتناب‌ناپذیر بودن حمله تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی، در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برد. این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر افزود: ارتش همچنین آماده‌سازی نیروهای هوایی، دریایی و اطلاعاتی خود را به‌خاطر جنگ احتمالی در شمال به‌خصوص الجلیل آغاز کرده است. به نوشته این منبع، روز گذشته ارتش این رژیم یک محموله موشکی را به مناطق مرزی با لبنان منتقل کرد. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین حریم هوایی برای تردد هواپیماها و فرودگاه غیرنظامی در منطقه کریات شمونا در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بسته و نیروی دریایی خود را در حالت آماده‌باش کامل قرار داده است. افزون بر همه اینها ارتش رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ انتقام‌جویانه حزب‌ا... لبنان علیه مواضع خود، رزمایش نظامی هفته جاری خود را به تعویق انداخت و تمامی مرخصی‌های نظامیان را در پنج تیپ رزمی در منطقه شمال ممنوع کرد.
جنگ سوم لبنان
روزنامه رأی‌الیوم در تحلیلی درباره تجاوزگری‌های اخیر رژیم صهیونیستی نوشت، سیل پیشنهادهای میانجی‌های عربی یا اروپایی برای حزب‌ا... و رهبران آن به راه افتاده که خواهان انتقام‌گیری محدود حزب‌ا... هستند، اما حزب‌ا... دست رد به سینه آنها زده است. این روزنامه افزود: از جمله پیشنهادها این است که حزب‌ا... یک یا دو پهپاد اسرائیلی را سرنگون کند یا حتی دو یا سه نظامی اسرائیلی را به قتل برساند و دست به یک حمله گسترده نزند، اما حزب‌ا... به ضرس قاطع دست رد به سینه همه واسطه‌ها و پیشنهادهایشان زده است.
به باور تحلیلگر این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اشتباه راهبردی بزرگی مرتکب شد که هواپیماهای بدون‌سرنشین خود را به ضاحیه فرستاد به امید این‌که یک پیروزی برای او محقق کند و شانس پیروزی او را در انتخابات تقریبا دو هفته آینده کنست بالا ببرد، زیرا نتایج این حمله برعکس و فاجعه‌بار بود و نظرسنجی‌های اخیر حاکی از کاهش محبوبیت حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در برابر حزب رقیب وی یعنی ائتلاف «آبی و سفید» دارد. روزنامه اسرائیلی معاریو نیز ضمن سرزنش کردن نتانیاهو به دلیل تشدید تنش در جبهه شمالی جنگی را برای آینده نزدیک پیش‌بینی کرد و آن را جنگ سوم لبنان نامید.
رای‌الیوم در ادامه تحلیل خود یاد‌آور شد: اسرائیل تا به حال همه جنگ‌های خود علیه لبنان را باخته است. بزرگ‌ترین باخت این رژیم مربوط به سال ۲۰۰۰ بود. دومین باخت نیز در جنگ جولای ۲۰۰۶ اتفاق افتاد. اگر جنگ سومی درگیرد، نتیجه‌ای خلاف قبلی‌ها برای اسرائیل نخواهد داشت.

رحیم محمدی

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها