قاتل خشن با انگیزه سرقت، رانندگان مسافربر را می‌کشت

جنایت‌های سریالی در مزرعه

مجرم خشن این‌بار تصمیم گرفت برای این‌که ردی از خود باقی نگذارد، در هر سرقت خودرو، راننده‌ آن را به قتل برساند؛ مرتکب جنایت‌های هولناکی شد که ارتکابش برای او راحت شده بود. او در آخرین جنایتش برای این‌که مرد بدهکار را بترساند، برادر 13 ساله‌اش را کشت که کارآگاهان پلیس آگاهی بوشهر با تشکیل اتاق فکری، قاتل را قبل از این‌که رانندگان دیگری را شکار کند، به دام انداختند. مجرم 36 ساله روز پنجشنبه صحنه سه جنایت خود را بازسازی کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۹۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سوم تیر امسال و به‌دنبال گزارش کشف جسدی در اطراف خورموج در دستور کار پلیس قرار گرفت. تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل جنایت تحقیقات خود را آغاز کرده و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند شلیک گلوله به پشت‌سر مرد جوان باعث قتل او شده است.
پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران با بررسی پرونده افراد ناپدید شده هویت مقتول را شناسایی کردند. تحقیق از خانواده مقتول نشان داد، او با خودروی پژو پارس خود مسافرکشی می‌کرده است. با کشف این سرنخ ماموران احتمال دادند وی قربانی سرقت خودروی خود شده است.
کشف دومین جسد
تحقیقات در این‌باره ادامه داشت و ماموران در جست‌وجوی خودروی مقتول بودند که آخرین روز مرداد امسال مرد کشاورزی در تماس با پلیس از احتمال جنایت در زمین کشاورزی‌اش خبر داد. تیمی از ماموران در مزرعه این مرد حاضر شدند که او اظهار کرد: امروز صبح که به مزرعه آمدم، با لکه‌های خون در زمین کشاورزی روبه‌رو شده و با بررسی لکه‌ها به چاه کشاورزی‌ام رسیدم. در اطراف دهانه چاه، رد خون بیشتر است و احتمال می‌دهم فردی را کشته‌اند و جسدش را داخل چاه، انداخته‌اند.
ماموران به بررسی داخل چاه پرداخته و جسد مردی را از آن خارج کردند.
احتمال قتل‌های سریالی
معاینه جسد نشان داد این مرد هم با شلیک گلوله به پشت سرش به قتل رسیده است. خانواده راننده، شب قبل، ناپدید شدن او را گزارش کرده بودند. این مرد هم با خودروی پرایدش مسافرکشی می‌کرد و بعد از قتل، خودروی او سرقت شده بود.
کارآگاهان با بررسی گلوله‌های شلیک شده به دو قربانی دریافتند که آنها با شلیک گلوله سلاح وینچستر شکاری از پای درآمده‌اند و از فاصله نزدیک به آنها شلیک شده است.
بررسی دو پرونده در کنار هم، کارآگاهان را در برابر قاتلی سریالی قرار داد که برای سرقت خودرو، رانندگان را به قتل می‌رساند. این در حالی بود که احتمال قتل‌های بعدی توسط او دور از ذهن نبود.
شناسایی قاتل سریالی
کارآگاهان با تحقیقات علمی به یک قدمی قاتل رسیده بودند که پنجم شهریور، مردی هراسان با پلیس تماس گرفت و گفت: مردی تبهکار از من طلب داشت و امروز برای گرفتن طلبش به خانه‌ام آمد. او یک اسلحه وینچستر شکاری همراه داشت و مرا تهدید به قتل کرد. او من و برادر 13 ساله‌ام را به گروگان گرفته بود و سه بار به بهانه جور کردن پول و خرید مرا از خانه بیرون فرستاد. آخرین بار وقتی به خانه برگشتم با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. جسد برادرم غرق در خون روی زمین افتاده و آرش با سلاح بالای سرش بود. او سلاح را به سمت من گرفت و گلوله‌ای شلیک کرد که گلوله گیر کرد. او تهدید می‌کرد اگر طلبش را ندهم، دفعه بعد مرا به قتل می‌رساند. در یک لحظه توانستم با پلیس تماس بگیرم و درخواست کمک کنم.
دستگیری مرد جنایتکار
کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شده و قبل از این‌که آرش بتواند از استان فرار کند، او را دستگیر کردند.
سلاحی که او در قتل‌های سریالی از آن استفاده کرده بود نیز کشف شد. متهم که هیچ راهی برای فرار نداشت در بازجویی‌ها راز سه جنایت خود را فاش کرد.

سرقت، انگیزه قتل‌های سریالی
سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر درباره جزئیات جنایت‌های قاتل سریالی گفت: قاتل مجرم 36 ساله و سابقه دار است که پیش از این به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود. او به موادمخدر اعتیاد دارد و در قتل دومین راننده، همدستی داشت که پس از اعترافاتش همدستش که مجرمی سابقه‌دار است، دستگیر شد. قاتل خودروی اول را ده میلیون تومان فروخته بود و قبل از فروش دومین خودرو، شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: پنجم شهریور، ماموران پس از تماس مردی برای کمک راهی خانه‌اش در خورموج و با جسد پسر نوجوانی رو به رو شدند. قاتل که همان متهم تحت تعقیب قتل‌های سریالی بود، قبل از حضور پلیس فرار کرده بود که در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش در شهر کاکی دستگیر شد.
واعظی با بیان این‌که در تحقیقات اولیه انگیزه متهم در هر سه فقره قتل، سرقت و مسائل مالی بوده است، خاطرنشان کرد: حمل سلاح غیرمجاز و اعتیاد عامل اصلی تأثیرگذار در وقوع جنایت‌های این مجرم بود که باعث آسیب فراوان به خانواده خود و مقتولان شده است.

تشکیل اتاق فکر برای دستگیری قاتل
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر در گفت‌وگویی با جام‌جم با اشاره به عملیات پلیس برای دستگیری مرد جنایتکار به تشریح اعترافات قاتل سریالی پرداخت.
سرهنگ جوشن‌ سهرابی اظهار کرد: پس از دومین جنایت، متوجه سریالی بودن قتل‌ها شدم. شعاع کم محل کشف جسدها، سلاح قاتل، محل‌های اصابت گلوله، شغل مقتولان و سرقت خودرو از جمله نقاط مشترک این جنایت‌ها بود که ما را برای وقوع قتل‌های سریالی به اطمینان رساند. احتمال این‌که راننده دیگری قربانی شود، زیاد بود، به همین خاطر سریع اتاق فکری با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان تشکیل داده و هرروز نتیجه تحقیقات را بررسی کرده و راهکارهای علمی برای رسیدن به قاتل را مشخص ‌کردیم.
وی ادامه داد: برای ما مشخص شده بود که متهم بومی همان منطقه است. از سوی دیگر نحوه انتقال جسد در قتل دوم ما را به این نکته رساند که قاتل در این جنایت همدستی داشته است. محل‌های وقوع قتل‌ها را به‌طور نامحسوس زیر نظر داشتیم و توانستیم به سرنخ‌های خوبی از قاتل برسیم. به یک‌قدمی او رسیده بودیم که این بار متهم پرونده برای گرفتن طلبش، مرتکب قتل پسر نوجوانی شد. با افشای این موضوع احتمال دادیم قاتل سعی می‌کند از استان و کشور خارج شود، به همین خاطر محل‌هایی را که احتمال مخفی شدن او در آن مناطق وجود داشت، شناسایی کرده و او را قبل از این‌که موفق به فرار شود، دستگیر کردیم. در این عملیات، تحقیقات علمی پلیس، قاتل را قبل از این‌که راننده دیگری را شکار کند، گرفتار کردیم. در بازجویی‌ها مشخص شد، او قصد داشت اگر هویتش شناسایی نمی‌شد و از دست پلیس فرار می‌کرد، به قتل‌هایش ادامه دهد.
اعترافات قاتل به 3 قتل
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به اعترافات قاتل گفت: متهم در بازجویی‌ها به تشریح سه جنایت خود پرداخت و عنوان کرد؛ سوم تیر امسال سراغ اولین راننده رفتم و از خروجی شهر بوشهر به مقصد شهر دیر، خودرو را دربستی کرایه کردم. پس از رسیدن به زمین‌های کشاورزی اطراف شهر خورموج، در محل مناسب از پشت سر به راننده شلیک کرده و او را کشتم. جسد را کنار جاده رها کرده و با سرقت خودرو، آن را ده میلیون تومان فروختم. 27 روز بعد دومین راننده را با همدستی دوستم شکار کرده و او را هم در زمین‌های کشاورزی از پشت سر با شلیک گلوله کشتم. راننده‌ها را غافلگیر کرده و به آنها قدرت دفاع نمی‌دادم. بعد از کشتن این راننده جسد او را داخل چاه انداختیم. شش روز بعد هم سراغ مردی رفتم که از او طلب داشتم و پولم را نمی‌داد. چند بار فرصت دادم که پول را جور کند اما نتوانست، به همین خاطر برای این‌که نشان دهم تهدیدهایم جدی است برادرش را ابتدا خفه کردم. پسر نوجوان خیلی مقاومت می‌کرد و مجبور شدم با چاقو چند ضربه به او بزنم. در ادامه خواستم مرد بدهکار را بکشم که گلوله در سلاح گیر کرد. اگر هویتم فاش نمی‌شد، می‌خواستم راننده‌های دیگری را بکشم و با فروش خودروها، هزینه مواد و بدهی‌هایم را بدهم. همچنین قصد داشتم وقتی پلیس را در یک‌قدمی خود دیدم از کشور فرار کنم.
سرهنگ سهرابی با اشاره به این‌که قاتل متاهل است، خاطرنشان کرد: او به مرحله‌ای رسیده بود که برای رسیدن به اهداف پلیدش جان انسان‌ها برایش مهم نبود و به‌راحتی به آنها شلیک می‌کرد.
بازسازی صحنه قتل
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر در پایان اظهار کرد: متهم 36 ساله روز پنجشنبه - هفتم شهریور - به محل قتل‌ها منتقل شد و صحنه سه جنایت را با ذکر جزئیاتش بازسازی کرد. تحقیقات از او درخصوص جرایم احتمالی دیگرش در پلیس آگاهی ادامه دارد.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها