نمایشگاه پوستر و جلد کتاب‌های هادی فراهانی با عنوان «ناتمام» در روز مبارزه با تروریست افتتاح می‌شود؛ جایی که یک کتاب صوتی متفاوت و همچنین یک کتاب معنوی دیگر را رونمایی کند

«سلام بر ابراهیم» شنیدنی شد

ناتمام یعنی تمام نشده، یعنی آنچه ادامه دارد و ادامه پیدا خواهد کرد. حالا وقتی این عنوان بشود موضوع نمایشگاهی که به شهدا و به‌خصوص شهید ابراهیم هادی اختصاص دارد، ناتمامی مفهوم خاص‌تری به خود می‌گیرد و نام مرد و مردانی را به خاطر می‌آورد که از خطر نترسیدند و خاطرشان که فقط نه، راهشان هم ماندگار و همیشگی شد. قرار است روز جمعه در گالری گل‌های داوودی، نمایشگاهی از پوسترها و طراحی جلد کتاب‌های هادی فراهانی به نمایش در بیاید، طرح جلدهایی که حالا هر یک روی یک کتاب درباره زندگی شهدا در ویترین کتابفروشی‌ها دیده می‌شوند. نمایشگاهی با همین عنوان «ناتمام» که می‌خواهد دوباره یادآوری کند چه چیزهایی هرگز تمام نمی‌شوند؛ ایثار، شهادت، از خودگذشتگی و دیگر فضایل انسانی که مردان بزرگ برای حفظ آنها از جان خود گذشته‌اند. در افتتاحیه این نمایشگاه همچنین از نسخه صوتی کتاب شهید ابراهیم هادی نیز رونمایی خواهد شد، کتابی که با خوانش فراهانی و البته همراه با موسیقی و افکت‌های صوتی اولین کتاب صوتی متفاوت که درباره این شهید منتشر شده و داستان‌های موجود در کتاب زندگینامه ابراهیم هادی به قلم محسن عمادی را روایت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۲۵

روایت یک ماجرای واقعی در کتابی تازه
فراهانی درباره این نمایشگاه به جام‌جم می‌گوید: خوشحالم که در مدت همکاری‌ام با انتشارات شهید ابراهیم هادی در تلاش بوده‌ام تا طرح جلدهایی را طراحی کنم که همه اقشار مختلف جامعه و به‌خصوص نسل جوان و نوجوانان را به خود جلب کند.
او ادامه می‌دهد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آقای محسن عمادی، نویسنده کتاب «سلام بر ابراهیم» هم حضور خواهد داشت تا در کنار رونمایی از آلبوم صوتی، از کتاب دیگری هم که طرح جلد آن به نمایش در می‌آید، رونمایی کند.
این هنرمند درباره کتابی که رونمایی می‌شود، این‌طور توضیح می‌دهد: کتاب «سه دقیقه در قیامت» نام دارد و ماجرایی واقعی است که برای یکی از مدافعان حرم رخ داده است. این رزمنده که در ایام جنگ تحمیلی هم در جبهه‌های جنگ حضور داشته، سه دقیقه به کما می‌رود و با عالم قیامت مواجه می‌شود. کتاب در واقع ماجرای زندگی این رزمنده و سه دقیقه مواجهه اش با قیامت است. نویسنده کتاب هم آقای عمادی است و هم از کتاب و هم طرح جلدش در نمایشگاه ناتمام رونمایی می‌کنیم.
یک کتاب صوتی متفاوت
پیشتر هم کتاب‌های صوتی درباره شهید ابراهیم هادی منتشر شده است. اما چرا فراهانی دوباره سراغ این کار رفته است، آنطور که او می‌گوید کتاب‌های قبلی صرفا خوانش بوده و در آنها خبری از افکت‌های صوتی و موسیقی برای جذب بیشتر نسل جوان نبوده است، اما حالا این کتاب صوتی در مقایسه با نمونه‌های مشابه قبلی اتفاق خوبی است که می‌تواند جذابیت خاصی برای نوجوانان هم داشته باشد.
طبعا وقتی داستان جنگ با افکت‌های صوتی صدای اسلحه و هیاهوی میدان مبارزه روبه‌رو شود، شنیدن آن در قالب داستان صوتی جذاب‌تر هم خواهد بود.
دشواری‌های طراحی جلد کتاب
فراهانی وقتی طراحی جلد کتابی را می‌پذیرد، ابتدا تمام آن را می‌خواند تا بتواند با اثر ارتباط خوبی برقرار کند و دنبال لذت خوانش و کشف تصویری است که بشود جان کلام و نگاه مخاطب را دنبال خود بکشاند. هر چه باشد، کتاب برای خریدار از جلدش شروع می‌شود و به همین علت تاثیر فراوانی بر مخاطب خود دارد. به همین دلیل هم با کار راحتی روبه‌رو نیست. او می‌گوید: طراحی پوستر برای یک رویداد به مراتب کار ساده‌تری است، چون با یک مفهوم روبه‌رو می‌شوی که قصد انتقال آن به مخاطب را داری، اما در طراحی جلد کتاب، آن هم برای شهدا باید حواست باشد روی مرزی راه بروی که مذهبی و غیرمذهبی همه بخواهند کتاب را بخوانند و جذب آن شوند.
3 پوستر برای یک روز خاص
در میان پوسترهایی که از فراهانی به نمایش گذاشته می‌شود، سه اثر به موضوع تروریسم اختصاص دارد. علت قرار گرفتن پوسترها در نمایشگاه هم این است که افتتاحیه آن درست در روز شهادت شهیدان باهنر و رجایی برگزار می‌شود و دست‌اندرکاران خواسته‌اند یادی کنند از این دو شهید بزرگوار. می‌توانید 9 شهریور یعنی همین جمعه به نشانی گالری گل‌های داوودی در تهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید نجات‌الهی، پلاک 263 مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها