جام‌جم، برترین‌ها و عجیب‌ترین‌های هفته اول لیگ برتر را معرفی می‌کند

«تـــرین»های هفته اول

هفته اول نوزدهمین دوره لیگ برتر از روز پنجشنبه هفته قبل آغاز شد و در روزهای جمعه و شنبه ادامه پیدا کرد. اگرچه لیگ برتر خیلی دیر آغاز شد و تمام تیم‌های لیگ برتری در بلاتکلیفی محض به سر بردند؛ اما به نظر می‌رسد این تاخیر فراوان به آماده‌تر شدن تیم‌ها کمک کرده و بازی‌های هفته اول جذاب‌تر و باکیفیت‌تر از هفته اول دوره‌های قبل شده است. شاید در هفته دوم دیدارهایی جذاب‌تر را شاهد باشیم و هم گل‌های بیشتری به ثمر برسد. در این هفته 15 گل به ثمر رسید. بازی نفت مسجدسلیمان - تراکتور بدون گل بود و دو بازی هم با یک گل تمام شد. اگر بازی ذوب‌آهن - سایپا و همین‌طور شاهین شهرداری بوشهر - سپاهان نبود، شاید فقر گل در هفته اول بیشتر به چشم می‌آمد. هفته آینده اتفاقات فراوانی در راه است. تراکتور که در هفته اول یک امتیاز گرفت و استقلال که در بازی خارج از خانه شکست خورد، این هفته میزبان هستند و بی‌تردید برای برد بازی می‌کنند. در این میان بازی تراکتور - پرسپولیس، گل بازی‌های هفته خواهد بود چون حواشی فراوانی دارد و قبل و بعد از این دیدار، همه نگاه‌ها متوجه تبریز خواهد بود. در پایان هفته اول، نگاهی آماری به این هفته انداخته‌ایم و سعی می‌کنیم در پایان هر هفته، آمار لیگ را به‌طور کامل تقدیم حضورتان کنیم.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۲۴

اولین موقعیت از دست رفته: محمد نادری بازیکن پرسپولیس دقیقه 16 بازی با پارس‌جنوبی جم
اولین گل: مهدی عبدی بازیکن فصل قبل نساجی که این فصل در گل‌گهر بازی می‌کند، در دقیقه 36 دروازه گل‌گهر را به اشتباه باز کرد.
اولین اخطار: سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در دقیقه 30 بازی افتتاحیه مقابل پارس جنوبی جم.
اولین گل به خودی: گل نساجی به گل‌گهر.
اولین گل پشت محوطه جریمه: حمید بوحمدان بازیکن ذوب‌آهن در دقیقه 49 بازی با سایپا.
اولین گل ایستگاهی: معین عباسیان بازیکن سایپا در دقیقه 66 بازی با ذوب‌آهن
اولین تعویض: فرشاد احمدزاده بازیکن پرسپولیس به جای امیر روستایی در دقیقه 64 بازی مقابل پارس جنوبی جم
اولین دبل: محمدرضا سلیمانی بازیکن سایپا در بازی با ذوب‌آهن
اولین اخراج: علیرضا چراغعلی بازیکن ذوب‌آهن در دقیقه 61 بازی مقابل سایپا. او در دقیقه 15 اخطار گرفته بود و در دقیقه 61 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی بیرون رفت.
اولین کامبک: بازی ذوب‌آهن - سایپا. در این بازی ذوب‌آهن با گل‌های دقایق 41 و 49 از مهمان خود پیش افتاد؛ اما سایپا با هنرنمایی معین عباسیان و محمدرضا سلیمانی و گل‌های دقایق 50، 66 و 73 شکست 2 بر صفر را با پیروزی
3 بر 2 عوض کرد.
پرگل‌ترین بازی هفته: ذوب‌آهن 2 - سایپا 3
بیشترین پاس در یک بازی: نساجی مازندران با 595‌پاس که 511 پاس از این تعداد سالم
بود.
میانگین گل در هر بازی: 87/1 گل در هر بازی
زیباترین گل هفته: عقیل کعبی بازیکن صنعت نفت آبادان در دقیقه 52 بازی مقابل فولاد - گل معین عباسیان به ذوب‌آهن در دقیقه 66 بازی مقابل ذوب‌آهن
بهترین بازی هفته: ذوب‌آهن - سایپا، دیداری که علاوه بر گل‌های زیاد و زیبا، جذابیت‌های فراوانی هم داشت.
اولین هت‌تریک: در هفته اول نداشتیم
اولین پنالتی: در هفته اول نداشتیم

تیم منتخب هفته
دروازه‌بان: محمد دریس (صنعت نفت‌آبادان)
مدافعان: عقیل کعبی (صنعت نفت آبادان)، حامد نورمحمدی (نفت مسجدسلیمان)، شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس) و علیرضا ابراهیمی (گل‌گهر سیرجان)
هافبک‌ها: سامان نریمان‌جهان (ماشین‌سازی)، معین عباسیان (سایپا)، مهدی ترابی (پرسپولیس) و محمد محبی (سپاهان)
مهاجمان: محمدرضا سلیمانی (سایپا) و یونس شاکری (شهر خودرو)

تیم هفته: ماشین‌سازی
شاگردان خطیبی که در دیدار دوستانه چهار گل از استقلال استراماچونی دریافت کرده بودند در اولین بازی لیگ و در تبریز در دقیقه 95 اولین باخت را به تیم مربی ایتالیایی تحمیل کردند.
در این هفته سایپا هم بازگشت خوبی داشت و شکست 2 بر صفر را با برد 3 بر 2 در خانه حریف عوض کرد. البته نباید از برد صنعت نفت در خانه فولاد با بی‌تفاوتی گذشت.

مربی هفته: ابراهیم صادقی
کاپیتان چند فصل پیش سایپا که کارش را از اواخر فصل پیش در این تیم به عنوان سرمربی شروع کرد در اولین گام لیگ نوزدهم، با تیمش یک بازگشت رویایی داشت و متخصص کامبک (ذوب‌آهن) را به شیوه خودش شکست داد.

ناکام هفته: استراماچونی
شاید کمتر کسی فکر می‌کرد استقلال مدل ایتالیایی با استراماچونی در بازی سبک با ماشین‌سازی بازنده باشد؛ اما فوتبال آن روی خود را به مرد ایتالیایی نشان داد و در دقیقه 95 باخت را به آبی پوشان تحمیل کرد. در این هفته حسین فرکی، جواد نکونام، عبدا... ویسی، فراز کمالوند و علیرضا منصوریان هم بازی‌های خود را واگذار کردند و شکست خانگی ویسی از همه سنگین‌تر بود؛ اما شکست استراماچونی حاشیه‌ها و تبعات بیشتری داشت.

بازیکن هفته: محمدرضا سلیمانی
مهاجمی که زمانی در استقلال امیر قلعه نویی مثل نفراتی چون علی علیپور، محمد انصاری و.... فرصت بازی نداشت حالا در سایپا آقایی می‌کند. سلیمانی در کنار معین عباسیان بهترین بازیکنان سایپا در بازی با ذوب‌آهن بودند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها