لیگ نوزدهم با همه تاخیرها بالاخره امروز آغاز می‌شود ؛ گزارش جام‌جم از همه جزئیات این لیگ پرحاشیه را بخوانید

جنگ ستارگان؛ نسخه نوزدهم

لیگ برتر این فصل با وجود کشمکش‌های فراوان و فرازهای اندک و فرودهای تند، بالاخره از امروز آغاز می‌شود. اتفاقات وحشتناک بازی سپاهان - پرسپولیس در لیگ برتر و فجایع تلخ بازی فینال جام حذفی، مدیران فدراسیون فوتبال را به شدت ترساند تا برای شروع لیگ، الزاماتی قرار دهند؛ الزاماتی که البته هنوز به‌طور صددرصد ایجاد نشده است.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۶۲

با این حال فدراسیون وقتی دید زمان زیادی را از دست داده، در تصمیمی کاملا شتاب زده مراسم قرعه‌کشی لیگ را برگزار کرد و زمان شروع لیگ را هم سرمربی و مدیران سپاهان اعلام کردند تا لیگ این فصل به خط شروع نزدیک شود. هنوز مشخص نشده سرمربی سپاهان از چه منبعی زمان آغاز لیگ را دانسته و کسی هم پیگیری نکرد. فدراسیون فوتبال در برابر این مربی کاملا منفعل و با ترس عمل می‌کند و او هم از این ترس استفاده کرده و با هر ادبیاتی که دلش بخواهد صحبت می‌کند. از نثار فحش صد هزار نفری به رئیس کمیته انضباطی و حمله تند به بزرگ‌ترین داور ایران تا اتهام بزرگ مهندسی نتایج به سود پرسپولیس و جالب این‌که فدراسیون، کوچک‌ترین جسارتی برای برخورد با این مربی نشان نداده است و حالا این مربی که همواره سعی می‌کند با هیاهو به اهدافش برسد، خود را برای یک فصل جدید و رقابت برای قهرمانی آماده می‌کند.

قهرمان 3 دوره لیگ با سرمربی جدید
قهرمان سه دوره لیگ برتر فصل سختی را پیش‌رو دارد و قطعا 15 تیم دیگر تلاش می‌کنند که در این فصل سرخپوشان تهرانی دیگر قهرمان نشوند .اما کالدرون و بازیکنانش خواسته دیگری دارند. آنها سه دوره قهرمانی پی در پی لیگ را با خودشان یدک می‌کشند.

ذوب آهن - سایپا در ورزشگاهی نامعلوم
این دو تیم جزو کم هوادارترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شوند با این حال هنوز ورزشگاه محل برگزاری این مسابقه اعلام نشده است! زیرا مسؤولان سازمان لیگ معتقدند ورزشگاه فولاد شهر الزامات مورد نظر را اجرا نکرده است.

اولین دیدار لیگ برتری گل‌گهر
اولین دیدار لیگ برتری در شهر سیرجان برگزار می‌‌شود.گل گهر در این فصل به لیگ برتر صعود کرده و در نخستین گام به مصاف نساجی خواهد رفت.
وینگو بگوویچ سرمربی نام آشنای فوتبال ایران، هدایت این تیم را به‌عهده دارد.

نفت - تراکتور؛جنگ دارا و ندار!
دو تیم پر هوادار فوتبال ایران در هفته اول مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. جالب اینجاست که از نفت، مسجد سلیمانی‌ها فقط اسم آن را یدک می‌کشند و وضعیت اقتصادی آنها در قیاس با تراکتور مانند همان مثل قدیمی غلام پیروانی است، یعنی نبرد تفنگ بادی با اسلحه «ژ3».

بازی افتتاحیه فقط با 26 هزار تماشاچی
بنابر اعلام علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال پرسپولیس، در نشست هماهنگی دیدار افتتاحیه لیگ نوزدهم بین پرسپولیس و پارس جنوبی جم تاکید شد برای بازی امروز تنها 26 هزار بلیت فروخته می‌شود. در واقع تمام ظرفیت فروش به طبقه اول اختصاص دارد و طبقه دوم ورزشگاه برای این هفته پذیرای تماشاگران نخواهد بود.

قیمت بلیت پرسپولیس - پارس جنوبی
بر اساس توافق انجام شده میان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و باشگاه پرسپولیس قرار بر این شد قیمت بلیت دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم بر اساس همان قیمت سال گذشته به فروش برسد. قرار است طی چند روز آینده دو طرف درباره قیمت جدید تصمیم‌گیری کنند. به گزارش ایسنا، بلیت جایگاه ویژه ۲۵ هزار تومان، روبه‌روی جایگاه ۲۰ هزار تومان و همین‌طور پشت دروازه‌ها و طبقه دوم ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

افتتاحیه با پرسپولیس ناشناخته
گابریل کالدرون آرژانتینی وظیفه بسیار دشواری دارد. او پذیرفته جای برانکوی کروات بنشیند که در سه فصل اخیر قهرمان لیگ برتر شده است. حالا پرسپولیس گابریل کالدرون که البته شناختی از آن نداریم، افتتاحیه لیگ را برگزار می‌کند. پارس‌جنوبی جم با فراز کمالوند حریف هفته اول قرمزهاست. تیم‌های کمالوند همواره حریفان سرسختی برای تیم‌های بزرگ بوده‌اند و انتظار می‌رود پارس هم در بازی امشب پرسپولیس را آزار دهد. نقطه امیدواری پرسپولیسی‌ها حفظ اسکلت اصلی تیم بود. البته جراحی کمال کامیابی‌نیا هواداران پرسپولیس را نگران کرده است.
پرسپولیس تهران - پارس جنوبی جم - پنجشنبه - ساعت ۱۹:۱۰ - داور: موعود بنیادی‌فر

مهمان تازه‌وارد
گل‌گهر سیرجان سرانجام با وینگو بگوویچ به لیگ برتر رسید تا لیگ یک، سرمربی جذاب خود را به لیگ برتر هدیه دهد. اگرچه گل‌گهر اولین بازی تاریخ خود در لیگ برتر را پیش رو دارد؛ اما نمی‌شود گفت بازی امشب برای نساجی مازندران که دومین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، مسابقه‌ای آسان است.
گل‌گهر با تحرک فراوان در نقل و انتقالات می‌خواهد در لیگ برتر بماند و این هدف را از امشب آغاز می‌کند.
رضا مهاجری که امتحان خود را در مشهد و تبریز پس داد، این فصل در نساجی فعالیت می‌کند و امیدوار است تیمش نمایش‌هایی قابل احترام داشته باشد.
گل‌گهرسیرجان - نساجی مازندران - پنجشنبه - ساعت ۱۹:۴۵ - داور: کوپال ناظمی

دوئل مربیان جوان
ابراهیم صادقی و علیرضا منصوریان از یک نسل فوتبال به جمع مربیان فوتبال ایران پیوسته‌اند و تقدیر موجب شد هر دو روی نیمکت تیم‌های صنعتی بنشینند. ذوب آهن با شکست در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (مقابل الاتحاد عربستان) به اولین بازی لیگ برتر فصل جدید رسید و سایپا هم با نمایش‌های امیدوارکننده در دیدارهای تدارکاتی، امیدوار است یک فصل شیرین را با سرمربی جدید تجربه کند. منصوریان در این بازی نگرانی بسیاری برای پست دروازه‌بانی خود دارد چون رشید مظاهری دیگر در این تیم نیست.
ذوب‌آهن اصفهان - سایپا تهران - پنجشنبه- ساعت ۲۰:۱۵ - داور: مرتضی منصوریان

امتحان سخت تارتار
مهدی تارتار که از موفق‌های نسل جدید مربیگری در ایران است، بعد از جدایی از پارس جنوبی جم به نفت مسجد سلیمان پیوست و از بد حادثه باید در اولین آزمون، سخت‌ترین امتحان خود را پس بدهد و در برابر تیم پرستاره تراکتور و مربی باتجربه‌اش مصطفی دنیزلی بازی کند. تنها نکته امیدوارکننده این است که بازی نباید در تبریز برگزار شود. سازمان لیگ هنوز محل برگزاری این بازی را مشخص نکرده و تهدید کرده است بازی را در غدیر اهواز برگزار می‌کند؛ اما مدیران تیم و مدیران شهر مسجدسلیمان با تمام وجود تلاش کردند ورزشگاه بهنام محمدی به این بازی برسد و رسید.
نفت مسجد سلیمان - تراکتورتبریز - پنجشنبه- ساعت ۲۰:۱۵ - داور: علیرضا فغانی

رونمایی از استراماچونی
ماشین‌سازی و رسول خطیبی در اولین آزمون فصل جدید باید بدون مدیرعامل مقابل استقلال بازی کنند. استقلال با کوهی از مشکل و حاشیه و بحران و در حالی که آندره‌آ استراماچونی چند بار از سرمربیگری آن استعفا داده است، به این بازی رسید و حالا زمانی است که باید دید سرمربی ایتالیایی استقلال چه در چنته دارد. باید دید مردی که این همه ناز کرد تا بماند، همان مهره مورد نظر آبی‌ها هست یا خیر. بی‌تردید برد در اولین بازی (آن هم در بازی خارج از خانه) می‌تواند استقلال را به آرامش نسبی برساند؛ اما آیا استقلال توان بردن ماشین‌سازی را دارد؟
ماشین‌سازی تبریز - استقلال تهران - جمعه - ساعت ۱۸ - داور: پیام حیدری

رالی خودرویی
تیمی که یک‌شبه از صنایع غذایی دل کند و به خودروهای خارجی دل بست، حالا نماینده مشهد است و با یحیی گل‌محمدی امیدواری فراوانی به لیگ امسال دارد. به‌خصوص که این فصل مهدی رحمتی را هم خریده است. آن سوی میدان اما حسین فرکی ایستاده است. مربی بااخلاق و محبوبی که مایه آبروی فوتبال ماست و همه امیدوار هستند نسل آدم‌هایی مانند او در این فوتبال زیاد شود. پیکان اگرچه در فصل قبل نتایجی سینوسی گرفت؛ اما نمایش‌های دلچسب ارائه کرد که مورد تایید و پسند همه اهالی فوتبال بود و همه امیدوار هستند این نمایش‌ها در این فصل هم تداوم داشته باشد.
پیکان تهران - شهر خودروی مشهد -جمعه - ساعت ۱۹:۱۰ - داور: سیدرضا مهدوی

اولین شهرآورد
اولین شهرآورد این فصل لیگ برتر را فرداشب تیم‌های خوزستانی برگزار می‌کنند. فولاد با مربی آینده‌دار و خوشفکرش جواد نکونام به روزهای آفتابی در این فصل فکر می‌کند و در بازی خانگی خود روی برد حساب باز کرده است. در ورزشگاه زیبای فولاد که در فینال جام حذفی آسیب فراوانی دید، همه چیز آماده بازی فرداست. دراگان اسکوچیچ که تیم‌های او فوتبالی دیدنی را ارائه کرده‌اند در صنعت نفت به ثبات و آرامش فکر می‌کند و فقط وقتی به هدفش می‌رسد که نتایجی مناسب کسب کند. به نظر می‌رسد بازی فرداشب بسیار زیبا از آب دربیاید.
فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان - جمعه - ساعت ۲۰:۱۵ - داور: امیر عرب‌براقی

قرعه سخت ویسی
شاهین شهرداری بوشهر در بازگشت به لیگ برتر، با بدترین قرعه ممکن مواجه شد. این تیم که با هزینه‌ای اندک آماده حضور در لیگ برتر این فصل شده، باید در اولین بازی به مصاف یکی از پرمهره‌ترین و پرهزینه‌ترین تیم‌های لیگ برتر برود. عبدا... ویسی که شاهین شهرداری بوشهر را هدایت می‌کند، باید در بازی خانگی امروز به راه‌های اندک کسب امتیاز فکر کند. مشخصا ویسی حریف زردپوش اصفهانی را به خوبی می‌شناسد چون هم برای این تیم بازی کرده و هم روی نیمکت این تیم مربیگری کرده؛ اما این‌ها برای متوقف کردن سپاهان پرستاره کافی نیست.
شاهین شهرداری بوشهر - سپاهان - جمعه - ساعت ۲۰:۱۵ - داور: وحید کاظمی

استقلال تهران
ورودی: آرش رضاوند، حسین پورحمیدی، سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته، عارف غلامی، علی دشتی، محمد بلبلی، مسعود ریگی، میلاد باقری، هرویه میلیچ و ابوالفضل رزاق‌پور (قطعی نشده).
خروجی: امید نورافکن، الهیار صیادمنش، امیرحسین اسماعیل‌زاده، روح‌ا... باقری، سیدمهدی رحمتی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، آرمین سهرابیان، آیاندا پاتوسی، اسماعیل گونزالوز (ایسما)، پژمان منتظری، خسرو حیدری، روزبه چشمی (احتمال دارد برگردد)، زکریا مرادی، طارق همام، گادوین منشا و رضا آذری (قطعی نیست).

پرسپولیس
ورودی: احمدرضا احمدوند، امیر روستایی، امیرحسین بیات، فرشاد احمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی عبدی، وحید امیری و جونیور براندائو.
خروجی: سروش رفیعی، شایان مصلح، ابوالفضل درویش‌وند، ماریو بودیمیر، مهدی شریفی، سعید کریمی و حمیدرضا طاهرخانی (احتمالی).

پارس جنوبی جم
ورودی: ابوالفضل قربانی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، امیرحسین رفیعی، ایمان باصفا، پوریا آریاکیا، جلال عبدی، حامد پاکدل، رضا خالقی‌فر، علی عبدا...‌زاده، فرناندو ده‌خسوس، محمد ابراهیمی، محمد پورشاکر، محمود شفیعی، مسعود پورمحمد، مگنو باتیستا، مهدی ترکمان، میلاد تقیان، همایون افتخاری و کاخابر کاکاشویلی.
خروجی: امیر شبانی، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، محمد ستاری، احمد گوهری، سعید محمدفرد، مجتبی لطفی، مجید علیاری، روح‌ا... سیف اللهی، حامد نورمحمدی، عماد میرجوان و میثم نقی‌زاده.

شاهین بوشهر
ورودی: ابوالفضل درویش‌وند، پیمان شیرزادی، حسن حاجب، سلمان بحرانی، محمدصادق بارانی، رحیم زهیوی و دانیال ماهینی.
خروجی: محمد مشایخ، سعید بیگی، کمال‌الدین نیک‌خوی و محمد محبی.

فولاد
ورودی: وحید نامداری، احمد عبدا...‌زاده، روح‌ا... سیف‌اللهی، شهاب گردان، علی‌اصغر عاشوری، محمد آبشک، محمد قاسمی‌نژاد، موسی کولیبالی، وحید حیدریه و هیثم هاشمی‌زاده.
خروجی: عبدا... کرمی، رضا میرزایی، ناصر سالاری، مهدی زبیدی و بابک مرادی.

گل گهرسیرجان
وروی: بهنام برزای، جانی جانسون، جفرسون تاوارز داسیلوا، حسین پورحمیدی، سجاد آشوری، سجاد حیدری، سیدعبدا... حسینی، فرشاد بیابانی، محمدعلی فرامرزی، مهدی زبیدی، مهرداد بایرامی، مهرداد عبدی، میلاد فراهانی، یوسف وکیا و محمد زینالی.
خروجی: حسین پورحمیدی، اصغر نصیری، بهمن کامل، حکمت فولادپور، حمزه مظفری، سجاد اژدر، سعید پورمهدی، سینا خادم‌پور، عباس پورخسروانی، علی امیری، محمدامین درویشی، مهرداد آوخ و میلاد صادقیان.

تراکتور
ورودی: جونیور ویلیان میمبلا کاسرس، مازولا، رضا اسدی، رضا شکاری، سعید مهری، محمد رشیدمظاهری، محمد مسلمی‌پور، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری و میثم تیموری.
خروجی: علی عبدا...‌زاده، احسان پهلوان، علیرضا نقی‌زاده، محمد مسلمی‌پور، مسیح زاهدی، محمد طیبی، آنتونی استوکس، دوسانتوس.

سپاهان
ورودی: امید نورافکن، جورجی وولسیانی، رضا میرزایی، شایان مصلح، علیرضا نقی‌زاده، محمد محبی، محمدرضا حسینی و مرتضی منصوری.
خروجی: سیاوش یزدانی، محمد ابراهیمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد مسلمی‌پور، محمد زینالی، خالد شفیعی، حسن جعفری، رضا دهقانی، میلاد سرلک، محمد پاپی، بختیار رحمانی و مهدی امینی.

ذوب‌آهن
ورودی:‌ ابیا بووی باکر، احسان پهلوان، محمد مشایخ و یوسف بهزادی.
خروجی: محمد رشیدمظاهری، محمدرضا حسینی، رحیم زهیوی و کریستین اوساگوآنا.

شهرخودرو
ورودی: سروش رفیعی، روح‌ا... باقری، سیدمهدی رحمتی، علیرضا علیزاده، فرشاد محمدی‌مهر، فرشاد فرجی و محمد اکبر منادی.
خروجی: مسعود ریگی، یوسف بهزادی، سیدعبدا... حسینی، فرشاد هاشمی، مرتضی منصوری، محمد قاسمی‌نژاد، بهنام برزای، میلاد فراهانی و رضا ناصحی.

صنعت نفت آبادان
ورودی: عبدا... ناصری، عیسی آل‌کثیر، محمد اهل‌شاخه، محمود مطلق‌زاده و ناصر سالاری.
خروجی: حامد پاکدل، شهاب گردان و فردین عابدینی.

پیکان
ورودی: ابراهیم صالحی، جلال‌الدین علی‌محمدی، حسین پورامینی، حسین جودکی، محمد ستاری، میلاد پورصف‌شکن و میلاد شیخ‌سلیمانی.
خروجی: ابوالفضل رزاق‌پور (احتمالی)، مگنو باتیستا، امیر روستایی، امیرحسین بیات، عیسی آل‌کثیر، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی، محمد قاضی، آرمان قاسمی، حجت صدقی و محمد خدابنده‌لو.

ماشین‌سازی‌تبریز
ورودی: بابک مرادی، حامد لک، خالد شفیعی، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی، عیسی کامارو، فردین عابدینی، محمد مسلمی‌پور، مسیح زاهدی و مهدی محمد یاری.
خروجی: رضا خالقی‌فر، فرناندو ده خسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید مهری، محمد اهل‌شاخه، احسان علوان‌زاده، احمد مهدی‌زاده، فرشاد سالاروند و یوسف سیدی.

نساجی مازندران
ورودی: حسن جعفری، رضا دهقانی، رضا علیاری، مجتبی رمضانی، محمد قاضی، مهرداد کفشگری و میلاد سرلک.
خروجی: فرشاد فرجی، جورجی وولسیانی، احمد عبدا...‌زاده، علی‌اصغر عاشوری، محمد آبشک، سجاد آشوری، مهرداد عبدی و حامد لک

سایپا
ورودی: آرمین سهرابیان، احمد گوهری، امیرمهدی جانملکی، حسین فاضلی، سعید بیگی، سعید محمدفرد، سید عبدا... حسینی، فرشاد هاشمی، مجتبی لطفی، مجید علیاری و محمد مهری.
خروجی: کمال‌الدین نیک‌خوی، آرش رضاوند، علی دشتی، محمد اکبر منادی، رضا اسدی، عبدا... ناصری، رضا علیاری، مهرداد کفشگری و پیمان میری.

نفت مسجدسلیمان
ورودی: احمد الجبوری، حامد نورمحمدی، حمید طاهری‌فرد، سعید کریمی، شاهین اخوی، علی آل‌کثیر، عماد میرجوان، محمد طیبی، محمود مطلق‌زاده، مهدی بیات، مهدی عیدی، میثم نقی‌زاده و وحید خشتان.
خروجی: علیرضا علیزاده، موسی کولیبالی، هیثم هاشمی‌زاده، یوسف وکیا، محمد شادکام و کوروش ملکی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها