یکی از فرافکنی‌های بیماران دندانپزشکی برای بیماری پوسیدگی این است که می‌گویند به‌دلیل جنس نامناسب دندان‌هایشان دچار پوسیدگی می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۵۸

مطالعات دهه‌های اخیر نشان می‌دهد با رعایت منظم بهداشت و کاهش رژیم قندی می‌توان از بروز پوسیدگی حتی در دندان‌های با جنس ضعیف‌تر جلوگیری کرد .

دندان‌تان را ضدپوسیدگی کنید!
اولین اقدام پیشگیرانه در برابر پوسیدگی دندانی، آموختن چگونگی و شدت و تعداد مسواک‌زدن و همچنین تنظیم رژیم‌های غذایی پرقند است.
دومین اقدام مهم پیشگیرانه برای بروز پوسیدگی، شیار بندی شیارهای عمیق دندان‌های دائمی است که در حدود ۶ تا ۸سالگی انجام می‌شود .
همچنین با محلول‌های فلوراید می‌توان ساختمان دندان را مستحکم کرد.
سومین اقدام پیشگیرانه جرمگیری‌های متناوب برای بیمارانی است که بزاق آنها جرم‌ساز است و جرم‌ها به‌طور ثانویه باعث التهاب لثه و بیماری‌های عفونی لثه‌ای می‌شود.
درمان‌های دندانی را به تعویق نیندازید
اقدامات پیشگیرانه بعدی این است که در صورتی که پوسیدگی در مراحل اولیه تشخیص داده شد، باید بلافاصله ترمیم انجام شود و اگر این درمان ترمیمی انجام نشود، درمان‌های بعدی، پیچیده‌تر و پر‌هزینه‌تر خواهد بود؛ مانند درمان ریشه و درمان‌های پروتز یا ایمپلنت.
به‌طور خلاصه هرچقدر درمان‌های دندانپزشکی را به تعویق بیندازیم با درمان‌های پیچیده‌تر و پر‌هزینه‌تر مواجه خواهیم بود، بنابراین اقدام سریع برای درمان یک اقدام پیشگیرانه خواهد بود و انجام درمان‌های ارتودنسی در سنین دبستان و اوایل دبیرستان نیز مشمول همین قانون خواهد بود و از پیچیده‌تر شدن درمان‌های بعدی پیشگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها