راهکارهایی برای عمق بخشیدن به خانه‌های نقلی و آپارتمانی

خانه‌ای کوچک اما دلباز!

این روزها خانه‌ها نسبت به سال‌های قبل کوچک‌تر شده‌اند و به اصطلاح آب رفتند. گاهی با خانه‌های چند‌متری مواجه هستیم که یک نفر هم به سختی در آن زندگی می‌کند! اما با ایجاد کوچک‌ترین تغییری، یک فضای کوچک جای خودش را به فضایی بزرگ‌تر می‌دهد و چشم دامنه گسترده‌تری را درک می‌کند. بنابراین برای بزرگ‌تر کردن اتاق یا خانه محل زندگی‌تان این راهکارها را به خاطر داشته باشید.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۹۲

با رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره به خانه عمق دهید
سایه‌های بینابینی اتاق‌ها را کوچک‌تر می‌کنند، اما زمانی که از رنگ سفید روشن و رنگ‌های بسیار تیره استفاده می‌شود، تضادی ایجاد می‌کنید که به فضا عمق داده و در نتیجه فضا را بزرگ‌تر می‌کند.
از وسایل چندکاربری و ابزارهایی برای جاسازی وسایل اضافی استفاده کنید
اگر وسایل زیادی در خانه دارید، آنها را در گوشه و کنار خانه نگذارید بلکه سعی کنید آنها را در فضاهای مخفی خانه یا در سبدها یا کشوهایی قرار دهید تا خانه از شلوغی و به‌هم‌ریختگی خارج شده و بزرگ‌تر جلوه کند.
از پرده‌های بلند استفاده کنید
اگر می‌خواهید سقف خانه بلندتر دیده شود و در نتیجه خانه‌تان بزرگ‌تر جلوه کند، از پرده‌های بلندی استفاده کنید که تمام‌قد بوده و از سقف تا کف امتداد داده باشد.
از وسایل تزئینی بزرگ‌تر استفاده کنید
بسیاری از وسایل تزئینی که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند کوچک و درشت بوده و همین باعث می‌شود خانه کوچک‌تر دیده شود اما اگر از وسایل بزرگ‌تر استفاده کنید، خانه بزرگ‌تر جلوه می‌کند. سعی کنید موقع چیدمان وسایل تزئینی روی میز، دراور، میزها و کشوهای کنار تخت‌خواب و میز ناهارخوری از خطوط و تقارن‌های مثلثی و در نهایت از سه تا پنج وسیله تزئینی استفاده کنید. از شلوغی بیش از حد خودداری کنید، چرا که ابعاد خانه را کوچک‌تر می‌کند. همچنین استفاده از اسباب و اثاثیه بزرگ در منزل هم به بزرگ‌تر شدن خانه کمک می‌کند.
از تابلوهای بزرگ استفاده کنید
اگر اتاق کوچکی دارید، تابلوهای بزرگ‌تر روی دیوار بیاویزید و آنها را جایگزین تابلوها و وسایل بزرگ‌تر کنید. اما اگر به آویختن تابلوها و وسایل تزئینی کوچک روی دیوار علاقه دارید، این کار را به یک دیوار محدود کنید.
از نورهای کمی در اطراف اتاق استفاده کنید
به جای این که تمام سقف خانه را با نور تزئین کنید، از لامپ‌های نورانی محدودی در اطراف اتاق استفاده کنید. استفاده از چند منبع نورانی در اتاق فضا را بازتر و بزرگ‌تر می‌کند. این مساله به ویژه در اتاق‌هایی که از نور طبیعی برخوردارند تا حد زیادی به بزرگ‌تر جلوه کردن اتاق کمک می‌کند.
از مبلمان و وسایل پایه‌دار استفاده کنید
صندلی، مبل و حتی تختخواب‌هایی که پایه‌دار هستند، حالتی را ایجاد می‌کند که گویی فضای بیشتری در اتاق حاکم است. اما از طرف دیگر، وسایلی که پایه یک‌تکه داشته و پارچه مبلی تا سطح زمین کشیده شده است، با ایجاد فضایی جعبه‌مانند در اطراف خود فضا را کوچک‌تر می‌کند.
آینه‌ها را در دیوارهای تاریک نصب کنید
آینه‌ها را همیشه روی دیوارهای تاریکی که در معرض نور نیستند، نصب کنید. با انعکاس نور روی آینه فضای اطراف بزرگ‌تر دیده می‌شود.
از لوستر در سقف استفاده کنید
استفاده از چراغ‌های سقفی مانند لوستر با جزئیاتی که دارند، ارتفاع سقف را بیشتر کرده و خانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

ندا اظهری
منبع: blesserhouse

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها