فن نو

جعبه هوشمند قفل‌دار

پاپولایف (Populife) یک جعبه هوشمند ضدسرقت است که می‌تواند برای بسیاری از افراد سودمند باشد. با استفاده از نرم‌افزار ویژه پاپولایف می‌توانید آن را به‌خوبی مدیریت کنید. پاپولایف به اینترنت متصل است و کاربر با استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند قفل آن را از هر جایی باز کند. حتی امکان باز کردن آن به‌صورت صوتی با ابزارهایی نظیر الکسای آمازون هم وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند بازه زمانی اعتبار را برای دیگر کاربران تعیین کند. این قابلیت به‌ویژه برای کسانی که اقامتگاهی را از طریق اینترنت به دیگران اجاره می‌دهند بسیار جذاب است، زیرا دیگر نیازی به حضور صاحب اقامتگاه برای دادن کلید به مسافر نیست. در محفظه این گجت، شش کلید یا هفت کارت کلید جای می‌گیرد. پاپولایف از امنیت بالایی برخوردار است و در برابر آب و نیز گردوغبار مقاوم است و از یک باتری با دوام بالا نیز برخوردار است.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۶۷

قمقمه با قابلیت تصفیه آب
آلودگی آب یکی از مشکلاتی است که نه تنها برای ساکنان مناطق دورافتاده، بلکه حتی در سفر به جنگل و کوه هم ممکن است، آزاردهنده باشد. ماهاتون (Mahaton) گجتی جدید است که وعده حل این مساله را می‌دهد. ماهاتون در واقع یک قمقمه است که می‌تواند آب را تصفیه کند. این کار توسط لامپ‌های ویژه تابش فرابنفش انجام می‌شود. تابش فرابنفش می‌تواند تا ۹۹/۹۹ درصد میکروب‌های موجود در آب را طی فقط ۹۰ ثانیه از بین ببرد. به این ترتیب، خیال کاربر از پاک بودن آب و نبود هر نوع باکتری و عامل بیماری‌زا در آن راحت می‌شود. قمقمه ماهاتون ۲۴ سانتی‌متر ارتفاع دارد و از ظرفیت ۳۵۰ میلی‌لیتری نیز برخوردار است. برای تامین انرژی مورد نیاز لامپ آن نیز باید آن را شارژ کرد که این کار به‌صورت بی‌سیم نیز امکان‌پذیر است. ماهاتون در چهار رنگ و به قیمت ۱۱۹ دلار به‌زودی عرضه می‌شود.

شبکه امن برای دوربین‌های امنیتی
کمکت (Camect) یک هاب برای دوربین‌های امنیتی خانه، محل کار یا هر جای دیگر است که قابلیت‌های متمایزی نسبت به تجهیزات مشابه دارد. بسیاری از خدمات دوربین‌های امنیتی هوشمند بر بستر سرورهای ابری ارائه می‌شود، اما این سرورها همیشه از نظر امنیت و از آن مهم‌تر، حفظ حریم خصوصی بحث‌برانگیز بوده‌اند. کمکت داده‌ها را به‌صورت محلی در خود ذخیره می‌کند. این گجت به‌صورت پیش‌فرض دارای یک ترابایت فضای ذخیره داده است که امکان ارتقای آن نیز به‌راحتی وجود دارد. مزیت دوم کمکت نیز بهره‌گیری از هوش مصنوعی در شناسایی موارد غیرعادی موجود در تصویر است. انسان، خودرو، دوچرخه، سگ و گربه از جمله این موارد هستند. همچنین کمکت با دریافت بازخورد از کاربر می‌تواند موارد جدیدی را نیز شناسایی کند. کاربر به‌راحتی با استفاده از نرم‌افزار کمکت به تصاویر آنی دریافتی از دوربین‌ها نیز دسترسی خواهد داشت. قیمت کمکت ۴۰۰ دلار است.

صفحه‌کلید مجهز به هوش مصنوعی
تا همین چند سال پیش، بیشتر صفحه‌کلیدها دارای دکمه‌هایی بلند و مشابه ماشین‌های قدیمی تایپ بود. در این میان، یک شرکت نوآور، صفحه‌کلیدی با همان ساختار و البته با قابلیت‌هایی دیگر طراحی و عرضه کرده که می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. دکمه‌های این صفحه کلید که کی‌استون (Keystone) نام دارد، از میدان مغناطیسی بهره می‌برند و به جای این‌که فشار دکمه به یک دستور مشخص (مثلا تایپ یک حرف) بینجامد، می‌تواند برحسب میزان فشار وارده، دستورات مختلفی را به رایانه بدهد. برای نمونه، می‌توان دکمه‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که با نیم فشار، یک حرف کوچک لاتین و با فشار کامل نیز همان حرف را به‌صورت بزرگ تایپ کند. همچنین قابلیت برنامه‌ریزی برای فشار دکمه جهت تنظیم یک درجه مشخص در نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ از دیگر مزایای کی‌استون است. دوام کی‌استون ۲۰برابر بیشتر از دیگر صفحه‌کلیدها است و می‌توان از نور پس‌زمینه کلیدها نیز در آن استفاده کرد.

مربی خواب
پایین بودن کیفیت و کمیت خواب می‌تواند خود را به‌صورت کاهش بهره‌وری شغلی یا حتی آسیب به سلامتی نشان دهد. رسپیو (Respio) گجتی هوشمند است که می‌تواند به ما در خواب بهتر کمک کند. برای استفاده از این گجت کافی است نوار ارزیابی آن را روی تشک قرار دهید و سپس روی آن دراز بکشیم. این نوار دارای حسگرهای مختلفی است که اطلاعات بیومتریک را از بدن دریافت کرده و به گوشی منتقل می‌کند. رسپیو همچنین دارای حسگرهایی است که رطوبت، دما و نور محیط را ارزیابی کرده و در صورت اتصال به هاب خانه هوشمند، می‌تواند شرایط را برای خواب ایده‌آل کاربر فراهم کند. شناسایی ریتم غیرعادی تنفس و خروپف از دیگر کارکردهای رسپیو است. کاربر در نهایت می‌تواند اطلاعات مربوط به خواب و نیز پیشنهاداتی برای بهبود آن را در نرم‌افزار ویژه رسپیو مشاهده کند. این گجت ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

رایانه‌ای درون یک عینک
طرح عینک گوگل با شکست روبه‌رو شد. با این وجود، این فناوری ظاهرا این قدر جذابیت دارد که برخی بخواهند راه گوگل را ادامه دهند! نُرم (Norm) در نگاه اول کاملا شبیه یک عینک معمولی است، اما درون این عینک، پردازنده، باتری، میکروفن، دوربین و باتری قرار دارد و خلاصه این‌که با یک رایانه در ابعاد کوچک روبه‌رو هستیم. عینک نُرم به کاربر امکان تماس تلفنی، ارسال و دریافت پیامک، گرفتن عکس، مسیریابی، ارسال ایمیل، تماشای ویدئو و وبگردی را می‌دهد. اطلاعات مربوط به همه اینها در برابر چشمان کاربر قرار می‌گیرد و به این ترتیب، کارکردی مشابه عینک گوگل را دارد. دوربین نُرم، هشت مگاپیکسلی است و با یک لمس قاب، از منظره مقابل خود عکس می‌گیرد. همچنین اگر در فروشگاهی هستید، با نُرم به‌راحتی می‌توانید بارکد یا کیوآرکدهای مختلف را اسکن کرده و اطلاعات موردنظر را دریافت کنید. نُرم ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

ماساژور جیبی
فعالیت‌های روزمره می‌تواند به گرفتگی عضلانی بینجامد. برخی افراد برای رفع درد ناشی از آن به انواع داروهای مسکن روی می‌آورند، اما با داکتر پاکت (Dr Pocket) اصلا نیازی به دارو نیست. این گجت با تحریک مسیرهای عصبی ناحیه موردنظر در بدن، سبب انقباض ماهیچه‌های موجود در آن می‌شود. این انقباض و انبساط متوالی در نهایت به رفع گرفتگی و کوفتگی می‌انجامد. کاربر به‌راحتی می‌تواند یکی از هشت حالت مختلف ماساژ (مانند حرکت چرخشی، مالش ملایم و ...) را انتخاب کند. همچنین امکان تنظیم شدت ماساژ (از ۱ تا ۲۰) نیز در این دستگاه وجود دارد. داکتر پاکت فقط ۶ سانتی‌متر طول دارد و به همین دلیل به‌راحتی می‌توان آن را در جیب یا کیف قرار داد. نمایشگر ال‌ای‌دی این گجت نیز اطلاعاتی نظیر حالت استفاده، شدت و نیز زمان صرف شده را نشان می‌دهد. همه این اطلاعات از طریق نرم‌افزار ویژه داکتر پاکت نیز در دسترس است.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها