حرف‌های داغ مایلی‌کهن در گفت‌وگو با جام‌جم

برای خارجی‌ها پول هست!

محمد مایلی کهن همیشه به‌صراحت حرف‌هایش را می‌زند. او اهل مسامحه نیست و در گفت‌وگو با جام‌جم هم تلاش می‌کند تا یکسری واقعیت‌ها را بگوید.
کد خبر: ۱۲۲۳۵۱۲

این روزها فوتبال ایران همچنان آبستن حوادث زیادی است. بعد از شکایت شفر و برانکو از استقلال و پرسپولیس، حالا استراماچونی سرمربی آبی‌ها هم تهدید به استعفا کرده است. این مساله می‌تواند برای استقلال به‌شدت دردسر درست کند. مایلی‌کهن هم بدون هیچ مکثی و با صراحت در این باره حرف می‌زند.
کسی نگران نباشد
استراماچونی، کالدرون و ویلموتس پول نگرفته‌اند؟ شما اصلا نگران نباشید. آن چیزی که در این مملکت زیاد است، پول است. این مربیان راحت پول‌شان را می‌گیرند. نگیرند هم از طریق فیفا اقدام می‌کنند و به حق و حقوق‌شان می‌رسند. از این بابت کسی نگران نباشد.
از جیب مردم می‌رود
شنیده ام شفر و برانکو هم می‌خواهند از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند. از این بابت هم نگرانی وجود ندارد. جیب مردم برای چیست؟ از جیب همین مردم پول دو مربی را می‌دهند و مشکلی پیش نمی‌آید. فکر کرده‌اید آقایان از جیب خودشان پول آنها را می‌دهند؟ نخیر جیب مردم و من و شما هست. به راحتی پول را تامین می‌کنند.
خدا را شکر برایشان پول هست
من شنیدم که می‌گویند سال بعد استقلال و پرسپولیس به خاطر شکایت شفر و برانکو بیچاره می‌شوند. آقا ساده هستید؟ چه بیچاره‌ای؟ نگرانی ندارد که. به مردم فشار می‌آورند و از جیب آنها پول دو مربی را می‌دهند. ببخشید مگر الان از جیب مردم هزینه‌ها را نمی‌دهند؟ خدا راشکر برای خارجی‌ها پول هست. یا بهتر است بگویم برای از ما بهترون پول زیاد است. خارجی‌ها هستند که فقط در این مملکت درست و حسابی پول می‌گیرند. پول بازیکن و مربی ایرانی را نمی‌دهند ولی تا دلار آخر مربی خارجی را پرداخت می‌کنند. من خودم خبر دارم. هر روز از حقوق کارمند و کارگر می‌زنند که پول نیست ولی تا می‌رسند به خارجی‌ها می‌گویند پول داریم و قراردادهای سنگین می‌بندند.
سرزده می‌روم
مگر کم در ایران بازیکن داریم؟ این همه بازیکن خوب حضور دارند که استعدادشان هدر می‌رود. همین حالا من در شمال هستم و هر روز به مدارس فوتبال می‌روم و بازی بچه‌ها را می‌بینم. بیشتر وقت‌ها هم سرزده می‌روم نه این‌که کسی دعوت کند. البته چند مدرسه فوتبال هم من را دعوت کرده‌اند. می‌روم و می‌بینم 200 فوتبالیست هستند و دارند تمرین می‌کنند. حیف این همه بازیکن است. ما باید اینها را سازماندهی کنیم. منتها برای این بچه‌ها پول نیست ولی برای بازیکن خارجی و مربی خارجی خدا را شکر پول هست.
ناراحت می‌شوم
این همه استعداد در فوتبال‌مان می‌بینم. هم شاد می‌شوم به‌خاطر این همه علاقه و استعداد هم ناراحت می‌شوم برای این بی‌توجهی‌هایی که به آنها می‌شود. قدر این استعدادها را در فوتبال‌مان نمی‌دانیم.
عابربانک هستند
الان مدیران ما مدیر نیستند، کارمند هستند. آنها در واقع عابربانک هستند فقط برای این‌که پول پرداخت کنند. یادم هست قدیم که در پرسپولیس بازی می‌کردیم یک بازیکن خارجی آوردند. یک ماه بازی کرد و دیدند فوتبالیست نیست او را رد کردند. چرا؟ قرارداد را طوری بسته بودند که طرف نتواند همه کار کند. الان قرارداد را جوری می‌بندند که حق با بازیکن و مربی باشد. طرف تا قران آخر را هم می‌گیرد و می‌رود.

سعید اکبری
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها