پسر 15ساله که در درگیری با برادر بزرگش وی را با یک ضربه چاقو کشته بود با رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۶۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ساعت ۱۰ سیزدهم بهمن ۹۷ به‌دنبال فوت پسر 20 ساله‌ای به نام اردشیر در بیمارستان الغدیر در دستور کار پلیس قرار گرفت. یک زن و مرد میانسال که بسیار هراسان بودند پیکر نیمه جان اردشیر را به بیمارستان الغدیر منتقل کرده و ادعا کردند او مقابل خانه‌شان در تهرانپارس از سوی چند مرد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و زخمی شده است. تلاش پزشکان برای نجات پسرجوان بی‌نتیجه ماند و وی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد. پدر و مادر مقتول گفتند پسر ۱۵ ساله‌شان به نام ارشیا برادرش را کشته است.به این ترتیب ارشیا بازداشت شد و قتل را گردن گرفت. وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: شب قبل از این ماجرا دیر به خانه برگشتم و برادر بزرگم اردشیر از این ماجرا عصبانی شد و مرا کتک زد .صبح وقتی از خواب بیدار شدم متوجه شدم گوشی تلفن همراهم بالای سرم نیست. به مادرم گفتم به برادرم بگوید تلفنم را برگرداند و گرنه به مدرسه نمی‌روم. همان موقع اردشیر که از صدای جر و بحث من و مادرم بیدار شده بود بالای سرم آمد و به من سیلی زد. ما با هم درگیر شدیم و مادرم همان موقع مرا از خانه بیرون انداخت. من مقابل خانه نشستم و منتظر بودم مادرم کیف مدرسه‌ام را به من بدهد که یکباره صدای جیغ مادرم را شنیدم. من که ترسیده بودم به سوپرمارکت مقابل خانه رفتم و از آنجا چاقو برداشتم. در راه پله‌ها اردشیر را دیدم. او با دسته جاروبرقی به من حمله کرد و چند ضربه زد. من برای ترساندن او چاقو را به سمتش گرفتم و او را هل دادم. ما با هم گلاویز شدیم که هر دو به زمین افتادیم. برادرم روبه‌روی من نشست و مشت و لگد به صورتم زد. من هم برای این‌که از دست او فرار کنم یک ضربه به سینه‌اش زدم .
با اعتراف‌های پسر نوجوان، وی به کانون اصلاح و تربیت منتقل شد. در این میان پدر و مادر وی با اعلام رضایت از قصاص گذشتند. آنها گفتند حاضر به قصاص پسر کوچک‌شان نیستند. به این ترتیب پرونده به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران ـ-که ویژه رسیدگی به جرایم اطفال است - فرستاده شد تا به‌زودی ارشیا به جرم جنایت خانوادگی از خود دفاع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها