باشگاه خبرنگار جوان، مرکزی برای تربیت خبرنگاران جوان

باشگاهی بـرای قوت قلم

خبرنگار کسی است که نمی‌تواند نسبت به اتفاقات بزرگ و کوچکی که در اطرافش می‌افتاد بی‌تفاوت باشد. هر لحظه از زمان مشغول گشت‌زدن در سایت‌های خبری است تا داغ‌ترین‌شان را شکار کند و سراغش برود. فرقی نمی‌کند چقدر زحمت داشته باشد یا چه خطراتی تهدیدش کند. یک خبرنگار روزی که این شغل را انتخاب می‌کند تمام مشکلات و اتفاقاتی را که ممکن است در طول سال‌های فعالیتش به وجود آید، از نظر می‌گذراند و آنها را به جان می‌خرد. او هر روز که با اهل خانه‌اش خداحافظی می‌کند خبر ندارد قرار است روزش را چگونه سپری کند. خودش را در دل خطر می‌اندازد تا حقیقت را پیدا کند و آن را به گوش مردم برساند. رسالتش همین است و برای انجام همین کار آموزش دیده.
کد خبر: ۱۲۲۲۵۱۲

خبرنگار خودش را گوش و چشم و دهان همه می‌داند و عاشقانه کار می‌کند، چون قرار است روایتگر واقعیت باشد و آنچه می‌بیند و می‌شنود. شاید به همین دلیل باشد که 17 مرداد هر سال را برای بزرگداشت قشر خبرنگار، به نام‌شان کرده‌اند تا به نوعی خستگی یک‌سال سختی و فرسودگی کار را از تن‌شان به در کنند.
«باشگاه خبرنگاران جوان»، اما یکی از مراکزی است که رسالتش پرورش خبرنگار است. باشگاهی که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این مرکز در هر زمینه‌ای که دوست داشته باشند مشغول فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری شوند.
در باشگاه خبرنگاران جوان
چه آموزش‌هایی داده می‌شود؟
باشگاه خبرنگاران جوان یکی از موسسه‌هایی است که سال‌هاست علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف رسانه‌ای و خبرنگاری را به خود جذب می‌کند و افرادی آموزش‌دیده و خبره را تحویل رسانه‌ها می‌دهد.
این مرکز از ابتدا با هدف آموزش مهارت‌های حرفه‌ای خبرنگاری و به منظور شکوفایی استعداد جوانان علاقه‌مند تاسیس شد و از سال 1378 به صورت رسمی تحت پوشش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز و تا به امروز با موفقیت به کارش ادامه داده است.
در حال حاضر نیز عباس هنرمند به عنوان رئیس این مرکز مشغول به کار است. او سال‌ها در زمینه خبر و رسانه فعال بوده و رئیس فعلی این باشگاه است و به شکل مستقیم و غیرمستقیم به پرورش خبرنگار می‌پردازد. در این مرکز دوره‌های آموزشی، در رشته‌های گویندگی و اجرا، خبرنگاری و خبرنویسی، عکاسی، تدوین، تصویربرداری، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، اصول سخنوری و... برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در زمینه این رشته‌هاست که به صورت استانی هنرجو می‌پذیرد. این کلاس‌ها هر چند وقت یک بار و به صورت دوره‌ای زیر نظر اساتید مجرب برگزار می‌شود.
تربیت خبرنگار
البته رسالت اصلی این مرکز در کنار تمام آموزش‌هایی که گفته شد و همان‌طور که از نامش پیداست، تربیت خبرنگار و گزارشگر متخصص است، در طول این سال‌ها خبرنگاران بزرگی از دل باشگاه خبرنگاران جوان بیرون آمده‌اند و هنوز هم مشغول فعالت هستند. مراکز زیر نظر این موسسه در تمام استان‌های کشور فعالند و خبرنگار می‌پذیرند. بخش بزرگی از کار باشگاه خبرنگاران به خبرهای استانی و خبرنگاران آنها اختصاص دارد که یکی از ویژگی‌های بارز این خبرگزاری است.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان شوید

وقتی از کودکان درباره شغل آینده‌شان سؤال می‌شود، کمتر کسی دلش می‌خواهد خبرنگار شود؛ اما تعداد زیادی از همین بچه‌ها در آینده به این شغل علاقه‌مند خواهند شد و به دنبال راهی برای خبرنگار شدن می‌گردند.
برای وارد شدن به این باشگاه و خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان شدن، کافی است به سایت این مرکز سر زده و مشخصات خود را وارد کرد. افراد بسیاری از همین راه ساده خبرنگار شدند و به آرزویشان رسیده‌اند. البته این تمام کاری نیست که برای خبرنگار شدن باید انجام داد. بعد از این‌که اطلاعات وارد سایت می‌شود افرادی هستند که آنها را بررسی می‌کنند و پس از طی مراحل مختلف از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در دوره‌های آموزشی دعوت می‌شود.
این باشگاه برای کسانی که علاقه‌مند به همکاری هستند دوره‌های آموزشی خبر را به شکل مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌کند.
در مرحله بعد کسانی که موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی می‌شوند، کارت خبرنگاری دریافت می‌کنند، سوگند مخصوص خبرنگاران را به‌جا آورده، سرویس خبری مورد علاقه‌شان را انتخاب می‌کنند و پس از آن به عنوان خبرنگار با باشگاه به همکاری می‌پردازند.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگ‌ترین خبرگزاری فارسی‌زبان دنیاست. خبرنگاران آموزش‌دیده این مرکز، هر روز خبرهای مهم خود را در زمینه‌های سیاسی، بین‌المللی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، فضای مجازی، فرهنگی، هنری، علمی، پزشکی و... برای علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان باشگاه جمع‌آوری و منتشر می‌کنند و وظیفه خبرنگار بودنشان را به‌خوبی انجام می‌دهند و می‌دانند.

آزاده باقری

روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها