تیم ملی والیبال، مقابل کوبا، بازگشت رویایی داشت

یک قدم نزدیک تر به المپیک

قرار بود در نخستین بازی خود در مقدماتی المپیک 2020 توکیو کوبا را راحت ببریم، اما بخشی از آنچه در سالن سیبور آره نای شهر سنت پتربورگ اتفاق افتاد، همه را متعجب کرد. ایران دو دست اول را به تیم جوان و با انگیزه کوبا باخت تا میلیون‌ها هوادار نگران تیم ملی، در ادامه بازی چشم از صفحه تلویزیون برندارند. جای اشتباه کردن نداشتیم و بار دیگر هم اشتباه کردیم. ایران بازی را برد؛ در یک ماراتن 5 گیمه. و حالا شانس‌های صعود زودهنگام به المپیک 2020 توکیو، همچنان زنده است.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۱۶


کولاکوویچ که انتظار شبی به این دشواری نداشت، تیم ملی را در مصاف با کوبا، با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) ارنج کرد، اما انگار همه می خواستند با کمترین صرف انرژی بازی را برنده شوند. در مقابل کوبایی‌ها تمام توان خود را گذاشتند و مزدشان را بر برتری 25 بر 23 در دست اول گرفتند. با این حال برای باور کردن قدرت حریف، این نتیجه کافی نبود. کوبا دست دوم را هم در امتیاز‌های پایانی 28 بر 26 به نفع خودش رقم زد تا در آستانه خلق نخستین شگفتی رقابت‌های مقدماتی قرار بگیرد. ایران اگر به کوبا می باخت دیگر شانسی برای صعود به المپیک در این مرحله نداشت و باید سراغ رقابت‌های قهرمانی آسیا می رفت برای کسب سهمیه. اما از دست سوم همه چیز برگشت. برتری 25 بر 17 در دست سوم و 25 بر 16 در دست چهارم، باعث شد استرس ناشی از شکست در دو دست اول، تا حدودی فروکش کند. ملی پوشان که حالا یکدیگر را بهتر پیدا می کردند و در سرویس و دریافت به شرایط نرمال همیشگی برگشته بودند، سرانجام در دست پنجم، برتری خود را به حریف دیکته کردند و با پیروزی 15 بر 10 مقابل کوبا، نخستین برد خود را در رقابت‌های انتخابی المپیک جشن گرفتند. در این بازی، علی شفیعی 20 و میلاد عبادی‌پور 16 امتیاز برای ایران و اوسنیل لازارو و مارلون یانگ هر کدام 15 امتیاز برای کوبا کسب کردند. با توجه به پیروزی آسان روسیه مقابل مکزیک در دیگر بازی این گروه، حالا همه نگاه‌ها به مصاف حساس ایران و روسیه در روز پایانی رقابتهاست تا یک تیم جواز حضور در المپیک را به دست بیاورد. بازی ایران روز یکشنبه برگزار می شود، اما قبل از آن شاگردان کولاکوویچ باید به مصاف تیم مکزیک بروند. دیدار دو تیم ایران و مکزیک، امروز، ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برگزار می شود.
آرژانتین در یک قدمی المپیک
روز گذشته بازی‌های گره F نیز برگزار و تا حدودی تکلیف تیم صعود کننده از این گروه مشخص شود. گروه F متشکل از چهار تیم آرژانتین، کانادا، چین و فنلاند، روز گذشته اولین بازی خود را در چین برگزار کردند. کانادا و آرژانتین که به نسبت دو تیم دیگر شانس زیادی برای صدرنشینی در این گروه دارند، در روز نخست به مصاف هم رفتند و در نهایت این آرژانتین بود که با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. با توجه به احتمال پیروزی آرژانتین در دو بازی بعدی، این تیم را می‌توان نخستین صعود کننده به المپیک 2020 توکیو دانست. در دیگر بازی این گروه، چین با همان نتیجه 3 بر یک مقابل فنلاند پیروز شد.

برنامه بازی‌های امروز

گروه A برزیل - مصر (18:30)، پورتوریکو - بلغارستان (22)
گروه B بلژیک- هلند (18:30)، آمریکا - کره جنوبی (21:30)

گروه C صربستان- کامرون (20:30)، ایتالیا - استرالیا (23:45)
گروه D لهستان- فرانسه (17:30)، تونس - اسلوونی (21)
گروه E ایران- مکزیک (17:30)، روسیه - کوبا (20:30)
گروه F فنلاند - آرژانتین (11:30)، چین - کانادا (16)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها