گفت‌وگوی آدینه این هفته با مسؤول کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی

آسمان آرتیمان به زمین نزدیک است

دکتر محسن حاجی‌زین‌العابدینی متولد سال 52 و تویسرکان، عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی دارای مدرک کارشناسی کتابداری از دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتری کتابداری و اطلاع‌رسانی از دانشگاه شهید چمران اهواز است.
کد خبر: ۱۲۲۲۰۱۹

حاجی‌زین‌العابدینی از آن دسته افراد پرکار باکیفیت است. فهرست‌نویسی در بخش پردازش اطلاعات کتابخانه ملی ایران، مسؤول واحد نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی و هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، انتشار 12عنوان کتاب و.. در کارنامه او به چشم می‌خورد. او از اردیبهشت 1393 به دانشگاه شهید بهشتی منتقل و با عنوان استادیار در گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی این دانشگاه مشغول به کار شد. از آبان 94 نیز ریاست کتابخانه‌های دانشگاه شهیدبهشتی را به‌عهده گرفت.
کتابداری نه تنها کار اوست، بلکه در تمام علایقش نیز ردی از آن دیده ‌می‌شود، آنقدر که در معرفی پیشنهادهایش چیزی مرتبط با کتاب و کتابخوانی به چشم می‌خورد. کار با نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، داده‌کاوی، ترویج خواندن، مطالعات و پژوهش‌های بنیادی و فلسفی درخصوص مبانی علم کتابداری و اطلاع‌رسانی، ادبیات کودکان و نوجوانان، خلاقیت و نوآوری در کتابخانه‌ها و نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی از دیگر علایق محسن حاجی‌زین‌العابدینی است. او وبلاگ‌نویس قهاری هم است. یک وبلاگ به قدمت 12 سال دارد که به طور مداوم در آن یادداشت می‌گذارد و برای طرفداران وبلاگ‌خوانی مجموعه خوبی به حساب می‌آید.

شیما آشتیانی
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها