انتشار فیلمنامه قسمت آخر «بازی تاج و تخت»، هواداران این مجموعه را گیج کرده است

دستکاری در آخر شاهنامه

ظاهرا قرار نیست این «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) دست از سرمان بردارد؛ ما چند ماهی است در حال فراموش‌کردن کابوس پایان نه‌چندان ‌رضایت‌بخش مهم‌ترین مجموعه تلویزیونی جهان در هزاره اخیر هستیم، اما ظاهرا برخی رسانه‌ها و البته خود اهالی تاج و تخت، نمی‌خواهند بگذارند این فراموشی، روال عادی و پروسه طبیعی خود را طی کند و تمام بشود برود پی کارش.
کد خبر: ۱۲۲۱۰۹۶

از روزی که آخرین قسمت از واپسین فصل این سریال به پایان رسید، علاوه بر انتقادها و واکنش‌های عتاب‌آلود فراوان، بخشی از اخبار منتشرشده مربوط به حرف و حدیث‌هایی است که خود دست‌اندرکاران این مجموعه به آنها دامن زده‌اند.
تازه‌ترین خبر در این باره به انتشار آنلاین فیلمنامه قسمت پایانی سریال به نویسندگی دیوید بنیاف و دن وایس مربوط می‌شود. به ظاهر نباید اتفاق خاصی افتاده باشد و همان لحظاتی که در قسمت آخر دیده‌ایم باید در این فیلمنامه موبه‌مو نوشته شده باشد، اما حالا یک اختلاف کوچک بین متن و اجرا می‌تواند دوباره حاشیه‌ساز شود.اگر خاطرتان باشد [این‌که می‌گوییم «اگر خاطرتان باشد» از این روست که شاید توانسته باشید در این مدت فراموشش کرده باشید]، یکی از احساسی‌ترین لحظات فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت زمانی بود که «اژدها»، آخرین بازمانده اژدهایان، «تخت آهنین» را پس از مرگ «دنریس تارگرین» به آتش می‌کشد. نویسندگان قسمت آخر سریال تصمیماتی اتخاذ کردند که هواداران را گیج کرد، اما یکی از مسائلی که بسیاری از بینندگان در موردش اتفاق نظر داشتند این بود که نابودی تخت آهنین توسط اژدها چه از نقطه نظر روایی و چه مضمونی دارای اشکال است.حالا به دنبال نامزدی سریال در بخش بهترین نویسندگی مراسم امی، نسخه‌ای از فیلمنامه قسمت پایانی بازی تاج و تخت در دسترس قرار گرفته و بر اساس این متن اژدها تصادفا تخت آهنین را آتش می‌زند. به گزارش سی‌نما، فیلمنامه توسط دن وایس و دیوید بنیاف به نگارش درآمده و تأیید می‌کند که لحظه آتش‌گرفتن تخت تصادفی بوده و آن‌گونه که منتقدان و هواداران تصور می‌کردند عمدی در کار نبوده است.
در متن فیلمنامه آمده است: «[اژدها] به جان نگاه می‌کند. می‌بینیم که آتش در گلوی او زبانه می‌کشد. جان هم آتش را می‌بیند. آماده مرگ می‌شود، اما آتش او را هدف نگرفته. اژدها می‌خواهد دنیا را به آتش بکشد اما جان را نه. او آتش را به دیوار پشتی می‌دمد و بقایای سنگ‌های بزرگ سرخ‌رنگ را می‌سوزاند. ما از پشت سر جان می‌بینیم که آتش به سمت تخت به حرکت درمی‌آید، چیزی که هدف خشم و غضب دروگون نیست و فقط تصادفا طعمه حریق می‌شود».
جنگ برای تصاحب تخت آهنین روایت اصلی بازی تاج و تخت بود و به همین علت بسیاری از مخاطبان از ویرانی‌هایی که اژدها در پی قتل مادرش به بار آورد غافلگیر شدند. جورج آر.آر. مارتین مجموعه کتاب‌های خود را «نغمه یخ و آتش» نامیده، بنابراین به نظر می‌رسید که عمدی در کار اژدها باشد. بنیاف و وایس برای کارگردانی قسمت پایانی فصل هشتم سریال هم نامزد دریافت جایزه امی شده‌اند، اما هنوز واکنشی نشان نداده‌اند که چرا فیلمنامه را دقیقا آن‌طور که نوشته‌شده پیاده نکرده‌اند. راستی، نکند انتشار این فیلمنامه و دامن‌زدن به این اختلاف بین متن و اجرا، برای کاستن از اندوه کسانی است که هنوز خاطره پایان این سریال را خاطره‌ای اندوهناک می‌دانند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها