آینا (Aina) در نگاه اول یک انگشتر عادی به نظر می‌رسد، اما این انگشتر درواقع گجتی است که قابلیت‌های مختلفی مثل کنترل تجهیزات مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آینا از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و با فناوری خاصی که دارد، می‌توان از آن برای صحبت با تلفن استفاده کرد.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۲۷

برای این کار کافی است انگشت‌مان را روی گوش قرار دهیم تا بتوانیم صدای مخاطب را بشنویم. آینا به دو شکل از قابلیت کنترل تجهیزات خانه هوشمند برخوردار است که یکی لمس بدنه و دیگری تکان دادن آن است. الگوریتم هوش مصنوعی به کار رفته در آینا با گذشت زمان امکان بهبود می‌یابد و می‌تواند دستورات کاربر را بهتر شناسایی کند. باز کردن قفل‌های الکترونیکی، کنترل اسلاید در ارائه و پرداخت آنلاین از دیگر قابلیت‌های آینا است. این گجت توسط یک استارت‌آپ هندی طراحی شده و قرار است به قیمت ۳۵۰ دلار به بازار عرضه شود.

یک لپ‌تاپ و سه صفحه‌نمایش
تریو (Trio) محصولی جدید است که دو صفحه نمایشگر جداگانه را در طرفین نمایشگر اصلی لپ‌تاپ قرار می‌دهد و به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند محتوای بیشتری را به‌صورت آنی مشاهده کند.
یکی از ویژگی‌های جالب تریو این است که می‌توان دو سر نمایشگر چپ و راست را به هم متصل کرد و یک مثلث از سه نمایشگر ساخت. این حالت به ویژه در جلسات کاری یا کلاس‌های کم‌جمعیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد. تریو برای برنامه‌نویسان، گیمرها، معلمان، صاحبان کسب‌وکار و خلاصه همه کسانی که باید محتوای زیادی را روی صفحه نمایشگر خود مشاهده کنند، کاربردی است. تریو در دو اندازه 5/12 و ۱۴ اینچ عرضه می‌شود. نصب تریو ساده است و کافی است پس از نصب درایور مربوطه، چهار آهنربای ویژه را پشت لپ‌تاپ قرار دهید و تریو را روی آن سوار کنید. دو مدل تریو به ترتیب ۳۵۴ و ۳۸۴ دلار قیمت دارند.

کوچک‌ترین تلمبه خودکار جهان
خالی شدن باد لاستیک دوچرخه یا خودرو پدیده‌ای عادی است که گاهی می‌تواند کاربر را به دردسر بیندازد. نورشایر (Norshire) کوچک‌ترین و سبک‌ترین تلمبه خودکار دنیاست که اگر آن را داشته باشید، خیال‌تان از این بابت راحت خواهد بود. نورشایر از توان لازم برای باد کردن توپ، لاستیک دوچرخه، موتورسیکلت، خودرو و حتی کامیون برخوردار است. این دستگاه هوا را با فشار ۱۲ بار (واحد فشار) بیرون می‌دهد. نورشایر به‌صورت خودکار، فشار داخل لاستیک را محاسبه کرده و از طریق صفحه نمایشگر لمسی 91/0 اینچی خود به کاربر اعلام می‌کند. همچنین به محض این‌که فشار درون لاستیک به حد استاندارد رسید، دیگر هوایی به آن تلمبه نمی‌کند. این گجت ظاهری زیبا و ساده دارد و فقط چهار دکمه روی آن به چشم می‌خورد. این دکمه‌ها به ترتیب برای روشن کردن، خاموش کردن و افزایش یا کاهش شدت خروج باد به کار می‌رود.

مغزت را تمرین بده!
وجود انواع تجهیزات دیجیتال و دریافت انواع پیام‌ها در طول روز سبب می‌شود نتوانیم به‌خوبی روی کاری که در حال انجامش هستیم، تمرکز کنیم. این مساله سبب کاهش بهره‌وری و هدر رفتن زمان می‌شود. پاد (POD) یک گجت ساده است که می‌تواند این مشکل را حل کند. پاد از تکنیک پومودورو استفاده می‌کند که براساس آن باید ۲۵ دقیقه روی کار مورد نظر تمرکز کرده و انجامش دهیم و سپس ۵ دقیقه استراحت کنیم. پاد یک دایره کوچک است که ۵ لامپ کوچک در آن قرار دارد. پس از آغاز به کار پاد با فشار انگشت، این ۵ لامپ روشن می‌شوند و پس از گذشت ۵ دقیقه، اولین لامپ خاموش می‌شود.
این روند ادامه می‌یابد تا پس از ۲۵ دقیقه، هر ۵ لامپ خاموش می‌شوند. سپس نوبت به استراحت می‌شود و این بار هر لامپ نشانگر یک دقیقه خواهد بود و پس از پایان استراحت، دوباره می‌توان به کار بازگشت.

ظاهر قدیمی، قابلیت‌های جدید
موترا (Motra) گجتی به شکل یک رادیوی قدیمی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به طراحی‌های چند‌دهه پیش جذاب باشد. این گجت چند کاربرده، علاوه بر این‌که یک اسپیکر به شمار می‌رود، امکان شارژ بی‌سیم را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اسپیکر بلوتوثی موترا از فناوری نسل پنجم بلوتوث بهره می‌رود. برای کنترل صدا و فایل در حال پخش می‌توان از دو پیچ کلاسیک رادیویی که در طرفین آن قرار دارند، استفاده کرد. این پیچ‌ها در گذشته برای تنظیم موج و صدا استفاده می‌شدند که در موترا کار انتخاب فایل و نیز بالا و پایین بردن صدا را انجام می‌دادند. این گجت، یک باتری داخلی دارد که با هر بار شارژ تا ۴ ساعت انرژی دستگاه را تامین می‌کند. موترا امکان اتصال هدفون و کارت حافظه را نیز دارد. از این وسیله ۶۰ دلاری همچنین می‌توان برای شارژ بی‌سیم گوشی استفاده کرد.

۱۶ پورت در یک دستگاه
دسترسی نداشتن به پورت‌های مختلف برای اتصال تجهیزات الکترونیکی، یکی از مسائلی است که حتما با آن روبه‌رو بوده‌اید، اما با تایتن‌هاب (TitanHub) دیگر چنین مشکلی را تجربه نخواهید کرد. تایتن‌هاب ۱۶ پورت متنوع را به‌صورت یکجا در اختیارتان قرار می‌دهد. با اتصال لپ‌تاپ (از طریق پورت VGA‌ یا HDMI) به تایتن‌هاب می‌توانید آن را به‌صورت همزمان به دو نمایشگر دیگر متصل کنید و به‌این‌ترتیب به اطلاعات بیشتری به‌صورت همزمان دسترسی داشته باشید. به اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها بین دستگاه‌های مختلف حین شارژ نیز از دیگر مزایای تایتن‌هاب است. این گجت دارای دو پورت USB-C، سه پورت USB3‌ و نیز دو پورت USB2 است و به‌این‌ترتیب، تقریبا همه نیازهای احتمالی یک کاربر را برطرف می‌کند. پورت اترنت تایتن‌هاب نیز قابلیت اتصال به شبکه با کابل با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. خروجی صدا و نیز پورت ویژه کارت حافظه هم از دیگر بخش‌های تایتن‌هاب است.

یک شارژر خورشیدی متفاوت
سولاربار (Solarbar) وسیله‌ای است که شارژ گوشی با انرژی خورشیدی را امکان‌پذیر می‌کند. این گجت، دو بخش اصلی یعنی صفحات خورشیدی و شارژر بی‌سیم دارد. انرژی الکتریکی از صفحات خورشیدی به پاوربانک سولاربار منتقل می‌شود و کاربر می‌تواند از آن برای شارژ گوشی خود استفاده کند. هرچند این شارژر بی‌سیم است، ولی امکان شارژ با کابل هم وجود دارد. همچنین کابل موجود در کنار پاوربانک سولاربار چند خروجی متنوع دارد که می‌تواند به دستگاه‌های مختلف متصل شود و می‌توان سه وسیله را به‌صورت همزمان با این گجت شارژ کرد. این پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپری بوده و خروجی آن نیز ۱۰ وات است. سولاربار در دو مدل دارای چهار یا هشت صفحه خورشیدی عرضه می‌شود که این صفحات خورشیدی ضد آب و ضدخش هستند. این گجت تاشدنی و سبک می‌تواند همراهی مطمئن در سفرها برای کاربران باشد و تا یک ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها