وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال هماهنگی و تدوین دستورالعملی برای تهیه بانک اطلاعاتی حذف سه دهک بالای درآمدی هستند.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۱۲

به گزارش آنا، هیات وزیران هفته گذشته موضوع حذف یارانه سه دهک بالایی درآمدی را در حالی تصویب کرد که هنوز بانک اطلاعاتی لازم برای این کار به‌طور تجمیع‌شده وجود ندارد.
براساس این گزارش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره حذف یارانه‌ها به بانک‌های اطلاعاتی مختلفی از جمله سپرده‌های بانکی، سازمان امور مالیاتی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها دسترسی پیدا کرد اما این آمار و اطلاعات ضریب خطای بیش از ۳۰ درصدی داشت. طبق اطلاعات به دست آمده توسط آنا، سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تهیه دستورالعملی برای حذف یارانه سه دهه بالای درآمدی هستند.
در این دستورالعمل به‌طور مشخص نحوه حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی حسب میزان درآمد، دارایی و گردش حساب مشخص خواهد شد، به‌طوری‌که اگر ضریب خطا کمتر از 5 درصد باشد، چیزی حدود ده‌میلیون نفر باید از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند.
تاکنون طبق اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نزدیک به سه میلیون نفر از فهرست یارانه‌بگیران خارج شده است و طبق قانون باید مابقی افراد با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود از یارانه نقدی دولتی محروم شوند. زمان حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی به بعد از تدوین این دستورالعمل موکول شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها