دیروز بر اثر 3 تصادف هولناک در جاده‌های کشور 23 نفر از هموطنان‌مان جان باختند

سه‌شنبه سیاه جاده‌ها

رئیس جدید پلیس راه کشور فکر نمی‌کرد در روز انتصابش، جاده‌های کشور شاهد حوادث مرگبار و تلخی باشد؛ روزی که می‌توان به آن روز سیاه جاده‌های کشور گفت. در جریان سه حادثه رانندگی در جاده‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، 23‌نفر از هموطنان که اغلب آنها زنان و کودکان بودند، جان باختند. معاون اول رئیس جمهور عصر دیروز در پیامی ضمن تسلیت جان باختن ۲۰ نفر از هموطنان در حوادث دلخراش جاده‌ای در شهرستان خوانسار و جاده ایرانشهر-بم دستور رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان و بررسی علل وقوع این سوانح را داد.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۷۷

صبح سه‌شنبه مینی‌بوسی با 22 سرنشین از روستایی در بوئین و میاندشت اصفهان راهی خوانسار شد. عقربه‌های ساعت، 9 صبح را نشان می‌داد که به گردنه فرعی شاه ولایت رسید. ده کیلومتر تا خوانسار مانده بود که ناگهان مینی‌بوس تغییر مسیر داد و به سمت دره کنار جاده حرکت کرد. مینی‌بوس بنز، بعد از عبور از گاردریل کنار جاده به پایین سقوط کرد و واژگون شد. رانندگان خودروهای عبوری که شاهد این حادثه بودند سریع با اورژانس و هلال احمر تماس گرفتند و دقایقی بعد امدادگران خود را به محل حادثه رساندند. بر اثر واژگونی مینی بوس، زنان و کودکان در اطراف اتوبوس پرت شده و تعدادی زیر لاشه مینی‌بوس گرفتار شده بودند که معاینه امدادگران از مرگ اغلب آنها حکایت داشت.
روایت امدادگران اورژانس
مهدی مسلمی، مسؤول امور پایگاه‌های اورژانس 115 خوانسار در تشریح این سانحه رانندگی به جام‌جم گفت: مینی‌بوس با رسیدن به گردنه خوانسار، به درون دره سقوط کرده بود. پس از وقوع حادثه، خودروهای عبوری با اورژانس تماس گرفته و اعلام کردند یک دستگاه مینی‌بوس به دره سقوط کرده و زودتر خودتان را برسانید.
وی افزود: با تمام سرویس‌های انتظامی و نظامی هماهنگ کردیم و به محل حادثه رفتیم. وقتی رسیدیم، با اتاق فرمان اورژانس اصفهان هم صحبت کردیم و آمبولانس‌های گلپایگان و آمبولانس هلال احمر خوانسار نیز از راه رسیدند.
شرایط بسیار عجیبی در صحنه وجود داشت. کسانی که مینی‌بوس روی‌شان سقوط کرده بود، فوت شده بودند. اما بعضی‌ها هم اتفاقی برایشان نیفتاده بود و عده‌ای دیگر هم قادر به صحبت کردن نبودند. در نتیجه این حادثه، 11نفر در صحنه حادثه و دو نفر نیز در بیمارستان خوانسار فوت شدند.
ناصر توانایی، کارشناس فوریت‌های پزشکی خوانسار که دقایقی بعد از تصادف در محل حضور داشت هم در این باره به خبرنگار جام‌جم گفت:مسافران این مینی‌بوس، حامل افرادی بود که عازم یک اردوی تفریحی در پارک سرچشمه خوانسار بودند. مسیر حرکت مینی‌بوس نیز از شهر بوئین و میاندشت به سمت خوانسار بود. زمانی که به صحنه حادثه رسیدیم، چند نفر بالای سر جاده ایستاده بودند و مینی‌بوس ته دره بود. افراد حاضر در صحنه حادثه، دائم می‌گفتند سریع کمک کنید که گفتیم ما نزدیک‌تر بودیم، زودتر رسیدیم و بقیه آمبولانس‌ها هم به‌زودی از راه خواهند رسید.
وی ادامه داد در تمام صحنه‌های حوادث، شیون و ناله وجود دارد، اما بر اساس تجربه‌ای که داریم، حادثه‌دیدگان را دسته‌بندی کرده و بر اساس شرایط آنها، اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهیم. طی این مدت، سایر آمبولانس‌های کمکی نیر از راه رسیدند و بعد از انجام اقدامات درمانی، مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند. مصدومان حادثه به‌دلیل شکستگی، درد داشتند. در صحنه، شاهد بی‌قراری حادثه دیدگان نبودیم، اما در اورژانس بیمارستان، شاهد این التهابات بودیم.
براساس اعلام اورژانس، در این تصادف 10زن و 3 کودک جان باخته و حال تعدادی از مصدومان وخیم است که احتمال افزایش قربانیان این سانحه وجود دارد.
مرگ در آتش قاچاق
وقتی امدادگران در حال امدادرسانی در عمق دره بودند، 1100کیلومتر آن‌طرف‌تر تصادف پژوی قاچاقچیان سوخت با اتوبوس حادثه تلخ دیگری را رقم زد.
سرهنگ یدا... ستوده، فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان در تشریح این تصادف به خبرنگار جام‌جم گفت: ساعت 9 صبح سه‌شنبه یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۳۲ محور ایرانشهر -بم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه پژو پارس حامل سوخت قاچاق که از بم به سمت ایرانشهر در حرکت بود با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از ایرانشهر به مقصد شیراز در حرکت بود، برخورد کرده است. پس از این تصادف هر دو خودرو شعله‌ور شده و راننده و سرنشین پژو پارس و پنج سرنشین اتوبوس (راننده، کمک راننده، شاگرد و دو نفر از مسافر) که در شعله‌های آتش گرفتار شده بوده قبل از رسیدن نیروهای امدادی و اطفای حریق جان باختند.
سرهنگ ستوده خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت تصادف را انحراف به چپ خودرو پژوی پارس اعلام کرده است.
محمودرضا ناصح، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از این تصادف، یک فروند بالگرد و سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند که به علت شدت آتش‌سوزی هفت نفر جان خود را از دست داده بودند و برای نجات جان آنها اقدامات موثر واقع نشد.
دوباره قاچاق
صبح دیروز واژگونی خودروی پژو ۴۰۵ حامل اتباع بنگلادش در جاده بندرلنگه به پارسیان سه کشته برجا گذاشت. در این سانحه، دو تبعه بنگلادش و راننده جان باختند و هفت نفر دیگر هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. سرعت بالای خودرو و ناتوانی در کنترل آن توسط راننده، علت این حادثه مرگبار اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها