برای نخستین بار در یک عمل جراحی نادر، سنگ ۱۴ سانتیمتری از کلیه یک جوان ۳۲ ساله در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس خارج شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۳۴
سنگ ۱۴ سانتیمتری از کلیه یک بیمار در بندرعباس خارج شد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، در یک عمل جراحی نادر، سنگ ۱۴ سانتیمتری از کلیه یک جوان ۳۲ ساله در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس خارج شد.

این سنگ از لوله حالب کلیه بیمار خارج شده است. حالب مجرایی برای عبور دادن ادرار از کلیه به سوی مثانه است که گاهی درد‌های ناشی از شکل‌گیری سنگ در آن بروز می‌کند.

به گفته پزشک معالج، این بیمار یک هفته قبل به کلینیک بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه می‌کند و اقدامات تشخیصی اعم از آزمایش و تصویربرداری، سی تی اسکن و عکس رنگی از بیمار انجام شده و سنگ دوطرفه در لوله کلیه (حالب) داشته و یک سنگ شاخه گوزنی هم در سمت چپ کلیه داشته که مورد بسیار نادر به شمار می‌رود.

به گفته این متخصص اورولوژی، تاکنون سنگی به اندازه ۱۴ سانتی‌متر در دنیا مشاهده نشده و به طور معجزه‌آسایی کلیه‌های بیمار از کار نیفتاده است. این سنگ ۱۴ سانتیمتر طول، ۶ سانتیمتر عرض و وزنی بالغ بر ۱۰۵ گرم دارد.

پزشک معالج این بیمار گفت: کلیه سمت راست به صورت بسته و سمت چپ به صورت با تکنیک برش کوچک همان تکنیکی که در پیوند کلیه در لگن انجام می‌شود، عمل جراحی کردیم و سنگ خارج شد.

وی، مهم‌ترین علت تشکیل‌ای چنین سنگ‌های ادراری را سابقه خانوادگی و مصرف کم مایعات و آب خواند که بر این اساس، مصرف آب به خصوص در مناطق گرمسیری باید افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها