سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای یزد با بیان این‌که افراد سودجو با ترفندهای خاص از قبیل پیشنهادهای اغواکننده برای مدلینگ، به کلاهبرداری از کاربران به‌خصوص دختران جوان اقدام می‌کنند، در هشداری به دختران جوان گفت:«کلاهبرداران با بررسی عکس‌ها و روحیات طعمه‌های انتخاب شده، تعریف از ظاهر آنها، بیان جملاتی حساب شده، دادن وعده پیشرفت مالی و اجتماعی در بازارکار، دختران را اغوا کرده و به دام خود می‌اندازند.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۲۱

قشر جوان با توجه به شرایط سنی، علاقه زیادی به کسب شهرت و ثروت با استفاده از مدلینگ دارد، غافل از این‌که رسیدن به این دو هدف، تبعات روحی و اجتماعی و حتی جسمی برای آنها به همراه خواهد داشت.
ابوطالبی گفت: افراد سودجو، پس از دریافت عکس‌های نیمه عریان طعمه‌های خود، از دختران می‌خواهند تن به خواسته‌های شیطانی آنها دهند، اما با مخالفت کاربران، آنها را تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که در موارد متعددی برخی دختران به‌دلیل ترس از آبرو به خواسته‌های مالی و غیراخلاقی آنها تن داده و در نهایت اقدام به خودکشی کرده‌اند.
وی درخصوص ارسال لینک‌های تبلیغاتی هشدار داد: صفحاتی که تحت‌عنوان مدلینگ یا شوی لباس برای افراد ارسال می‌شود، ممکن است تقلبی بوده و افراد ارسال‌کننده قصدکلاهبرداری داشته باشند. به مردم و بخصوص دختران جوان توصیه می‌کنیم فریب این تبلیغات را نخورده و هیچ عکسی از خود در اختیار افراد سودجو قرار ندهند و بدون پرس‌وجو به‌خصوص از پلیس و هماهنگی با بزرگ‌ترهای خانواده به محل‌های پیشنهادی این افراد برای گرفتن عکس مراجعه نکنند.
رئیس پلیس فتای یزد تاکید کرد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی به عهده خود فرد است و باید از انتشار و در اختیار قرار دادن عکس و فیلم‌های شخصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری‌کند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها