با وجود نتایج خوب، نماینده‌ای در تیم منتخب لیگ ملت‌ها نداشتیم

قهرمانی روسیه در خاک آمریکا

تیم ملی والیبال روسیه با پیروزی سه بر یک مقابل آمریکا، قهرمان لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۵۵

تیم ملی والیبال آمریکا بامداد شنبه در دومین بازی مرحله گروهی برابر تیم ملی روسیه قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید. بسیاری از کارشناسان والیبال دنیا معتقدند روسیه به این دلیل که می‌خواست در نیمه‌نهایی با تیم لهستان بازی کند، بازی را واگذار کرد. آمریکا به عنوان تیم اول گروه اول برابر تیم دوم گروه دوم (برزیل) بازی کرد. مسابقه‌ای که 22 ساعت بعد از پایان بازی با روسیه باید برگزار می‌شد. مسابقه‌ای که پنج ست طول کشید و چشمه انرژی آمریکایی‌ها را خشک کرد. روسیه در نیمه‌نهایی برابر لهستان قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. آنها از آخرین امتیاز بازی با لهستان تا بازی فینال مقابل آمریکا، 27 ساعت وقت داشتند؛ اما آمریکا از پایان بازی با برزیل تا آغاز بازی فینال مقابل روسیه تنها 19 ساعت زمان داشت و همین موجب شد توان کمتری نسبت به حریف داشته باشد. در حالی که آمریکایی‌ها به‌دلیل گرفتن میزبانی، به تیم اول خود استراحت داده بودند و توقع داشتند قهرمان این دوره شوند، این روسیه بود که با هوشمندی مربی‌اش (توماس ساملوو) و همین‌طور نمایش‌های فوق‌العاده بازیکنانش به قهرمانی این دوره رسید. جان اسپراو سرمربی تیم ملی آمریکا برای این دوره از ترکیب شناخته شده و قدیمی خود استفاده کرد، در حالی که روسیه با تکیه بیشتر روی جوانانش پا به میدان گذاشت و قهرمان شد و به همین دلیل کار بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در انتخابی المپپک مقابل این روسیه (یک ماه بعد) بسیار سخت است.
روسیه در بازی فینال ست اول را 25 بر 23 به سود خود تمام کرد، ست دوم را با نتیجه 25 بر 20 واگذار کرد و ست‌های سوم و چهارم را به ترتیب 25 بر 21 و 25 بر 20 به سود خود تمام کرد تا مانند سال قبل قهرمان لیگ ملتهای والیبال شوند.
تیم ملی روسیه سال ۲۰۱۸ نیز توانسته بود فرانسه را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد.
پیش از بازی فینال، دیدار رده‌بندی برگزار شد که در آن لهستان موفق شد تیم برزیل را با نتیجه 3 بر صفر (با نتایج 25 بر 17، 25 بر 23 و 25 بر 21) شکست داده و به عنوان سومی بازی‌ها دست پیدا کند. نکته جالب این دیدار، غیبت ویتال هینن سرمربی لهستان در این بازی بود. هینن قبل از شروع بازی‌ها هم گفته بود اهمیتی به لیگ ملتها نمی‌دهد چون یک ماه بعد از این بازی‌ها باید در انتخابی المپیک مقابل تیم قدرتمند فرانسه بازی کند و آن بازی از اهمیت بسیاری برای لهستان برخوردار است. به این دلیل هینن بلافاصله بعد از بازی با ایران، آمریکا را ترک کرد و به لهستان برگشت تا تیم اصلی لهستان را برای دیدارهای انتخابی المپیک آماده کند.
در غیاب هینن، یاکوب بدناروک، سرمربی پیشین تیم جوانان لهستان و سرمربی «بدجین» در پلاس لیگا که در فصل آینده پوریا فیاضی را در اختیار خواهد داشت، به عنوان سرمربی، تیم ملی لهستان را هدایت کرد.
در پایان بازی‌های این فصل لیگ ملتهای والیبال، تیم‌های روسیه، آمریکا، لهستان، برزیل، ایران و فرانسه به ترتیب در رده‌های اول تا ششم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفتند.

هیچ نماینده‌ای در تیم منتخب نداشتیم
بعد از پایان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ برترین‌های مسابقات هم معرفی شدند و مطابق انتظار، هیچ نماینده‌ای در تیم منتخب نداشتیم. چون کمیته برگزاری رقابت‌ها، تیم منتخب در هر پست را معمولا از بین چهار تیم برتر انتخاب می‌کند.
برترین‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در حالی معرفی شدند که آمریکا بیشترین سهم را در تیم رویایی داشت و بعد از آن هم روس‌ها سه بازیکن را در ترکیب این تیم داشتند. به جز این دو تیم فقط لهستان یک نماینده در تیم رویایی داشت.
همچنین مت اندرسون به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات معرفی شد.
بهترین مدافعان وسط: مکس هولت (آمریکا) و ایوان ایاکولف (روسیه)
بهترین پاسور: میا کریستینسن (آمریکا)
بهترین دریافت کنندگان: ایگور کلیوکا و دیمیتری ولکوف (هر دو از روسیه) و بارتوژ بدنورز (لهستان)
بهترین لیبرو: اریک شوجی (آمریکا)
‌ بهترین قطر پاسور و ارزشمندترین بازیکن: مت اندرسون (آمریکا)

علی جوادی

دبیر ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها