فکر و برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید، از سال 87 شروع شد. با این نیت که در ایام ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) که به دهه کرامت منسوب است، سراغ مشتاقانی برویم که به هر دلیلی امکان حضور در بارگاه مطهر امام رضا(ع) را ندارند.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۱۱

به این فکر کردیم که یک امکان زیارت از راه دور و برقراری یک ارتباط دلی و حال خوب را به آدم‌هایی که چشم امیدشان به امام رئوف است بدهیم. برای همین کاروانی از خادمین امام رضا با همان لباس خدامی همراه مداح تشکیل دادیم تا پرچم آستان قدس رضوی را به نقاط مختلف ببرند. در سال اول با هشت استان شروع کردیم و سراغ مخاطبان مختلف رفتیم. افراد ناتوانی که هرکدام به دلیلی، امکان حضور در مشهد مقدس و حرم مطهر را ندارند؛ خانواده‌های شهدا برای تکریم و بعد از آن بیمارستان‌ها، زندان‌ها و ندامتگاه‌ها؛ آسایشگاه سالمندان، کانون اصلاح و تربیت، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس از مکان‌هایی بودند که ما در سال اول به آنها سر زدیم و این روند را تا به امروز ادامه داده‌ایم. ما می‌خواستیم پیام لطف و محبت امام رضا(ع) را به طریقی به این مکان‌ها ببریم و با بردن پرچم امام رضا، توانستیم تا حدودی این کار را انجام بدهیم؛ روستاهایی که برای رسیدن به آن نقطه نیاز به دو تا سه ساعت پیاده‌روی است و اغلب ساکنانش تا به حال پایشان را از روستا بیرون نگذاشته‌اند اما حالا در کنار کاروان زیر سایه خورشید هستند.
امسال دوازدهمین سالی است که زیر سایه خورشید، کاروان‌های خودش را به نقاط مختلف می‌برد و با آدم‌ها مختلفی از هر جنس و نوعی، دیدار می‌کند. ضمن این‌که حضور در میدان‌های مهم شهر، روی ناوهای خلیج فارس و نیروگاه‌های هسته‌ای نشان‌دهنده این است که ما همه در هر کجای کشور، تحت لوای امام رضا(ع) هستیم.


مجتبی مختاری

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها