بازپرداختی خوب از یک عنوان قدیمی

شوماخرِ کارتینگ

سال‌ها بود گیمرها تقاضای ریمستر (بازپرداخت) از عناوین قدیمی را داشتند تا بتوانند خاطرات خوب گذشته را با کیفیت بهتر تجربه کنند. می‌گویند گر صبر کنی –و هی یادآوری کنی– ز غوره حلوا سازی و همین هم شد! یکی دو عنوان خوب قدیمی بازپرداخت شد و به بازار آمد و موفقیت آنها موجی از بازپرداخت‌های دیگر را رقم زد که بین‌شان هم حلوا بود هم سمنو! خیلی از شرکت‌ها به جای بازپرداخت، ساخت و پاخت کرده و نمونه‌هایی نیم‌بند روانه بازار کردند که به جای تودل‌برویی، توی ذوق می‌زدند، اما این وسط، یک‌سری عناوین هم واقعا عالی ظاهر شدند. Crash Team Racing Nitro-Fueled یکی از همین عناوین است که به لطف ارتقاها و افزوده‌های امروزی توانسته یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های امسال را رقم بزند.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۷۹

یک سر و گردن بالاتر
خیلی‌ها نگران بودند این عنوان فوق‌العاده محبوب – با سنی حدود ۲۰ سال– در نهایت اثری کهنه و بی‌رمق به نظر بیاید و از سوی گیمرها طرد شود، اما توسعه‌دهنده آن، یعنی بیناکس ثابت کرد این عنوان مثل قالی کرمان خوب عمر کرده و اگر چینی هم به پیشانی‌اش افتاده بود با هوشمندی و ایجاد تغییرات مناسب، آنها را رفو کرده‌اند.
توسعه‌دهنده، 13 مسیر دنباله اثر اصلی را هم به آن افزوده و در کل ۱۸ مسیر ارائه می‌کند: از تونل‌های زیر آب گرفته تا غارهای یخی و اهرام بیابانی که هر‌کدام به نوع خود خاص هستند. جلوه‌های بصری مسیرها هم رفو شده‌اند، به نحوی که بعضی واقعا خیره‌کننده‌اند.
عادت کردن به نوع فرمانگیری خودروها کمی زمان می‌برد. کسانی که قبلا Mario Kart بازی کرده باشند، پاوِر اسلایدها کمی نامانوس به نظر خواهد آمد؛ انگار گاهی بیش از حد حساس هستند و گاهی دیگر حساسیت کافی را ندارند. بنابراین، برای مخاطبان گیم‌های مشابه، طبیعی است ساعات ابتدایی بازی، برخی فرصت‌ها را از دست بدهند که این به‌دلیل تفاوت نوع کنترل است. اما پس از عادت به مکانیک بازی ـ مشتمل بر نگه‌داشتن یک بامپر و زدن به‌موقع بامپر دیگر برای تقویت سرعت – خواهید دید این طرز کنترل حتی می‌تواند عمیق‌تر و بهتر از خیلی عناوین کارتینگ دیگر ظاهر شود.
همچنین می‌توانید این بوست‌ها (boost) را به‌صورت مسلسل‌وار فعال کنید که البته خطر منحرف شدن از مسیر را دارد. در کل، از اعتماد و عادت به این اثر پشیمان نخواهید شد.

تخته‌گازتر
ستون دیگر گیم‌پلی نیترو- فیولد، پاورآپ‌ها یا آیتم‌های قدرتی‌ای هستند که در مسیر به‌دست می‌آورید. هرکدام از آنها قدرتی مطابق استانداردهای رایج این بازی‌ها ارائه می‌کنند. اما در این مورد هم نیترو- فیولد یک سطح دیگر اضافه کرده است.
با گرفتن میوه وومپا هم سرعت‌تان زیاد شده، هم قدرتی‌هایتان تقویت می‌شوند. سلاح‌های کوبنده‌تان، کشنده‌تر می‌شوند و تی.ان.تی‌ها ـ که در حالت عادی می‌توان از شرشان خلاص شد ـ به محض برخورد با حریف منفجر می‌شوند. وقتی همه اینها در کنار هم فعال می‌شوند، تازه به عمق و جذابیت اثر پی خواهید برد. هم‌نسلان ما که با این اثر خاطره دارند، خوب می‌دانند چه می‌گوییم.
البته این پاورآپ‌ها گاهی در مد ماجرایی بازی مشکل‌ساز می‌شوند. در حالت ماجرایی، وظیفه دارید در تمام مسیرهای بازی اصلی اول شوید و یک‌سری چالش دیگر مانند شکستن رکورد یا جمع کردن تعدادی مشخص کریستال را هم انجام دهید. پیروزی در تمام مسیرها کار مشقت‌باری نیست، اما وقتی با رئیس‌ها روبه‌رو می‌شوید که به‌طرز قابل‌توجهی از دیگر حریفان قوی‌تر و مجهز به قدرتی بی‌نهایت هستند، ممکن است جا بخورید. با این حال و با وجود رنجی که ممکن است در این مراحل متحمل شوید، هیجان و لذتی که در این قسمت‌ها تجربه می‌کنید، باز هم شما را به سمت بازی خواهد کشاند.

یک قدم جلوتر
سازندگان به‌منظور مدرن‌سازی بازی، یک حالت نیترو- فیولد (مملو از نیترو یا چنین چیزی) از مُد ماجرایی به بازی افزوده‌اند که در آن می‌توانید شخصیت‌ها را وسط مسابقات تعویض کرده و حتی سطح سختی را هم تعیین کنید؛ چه سختی کمتری را ترجیح بدهید، چه مایل به تجربه سختی طاقت‌فرسای
authentic باشید.
این بار، بازی پس از هر مسابقه، ذخیره خودکار انجام می‌دهد، اما آن تلویزیون‌های سبزرنگ خاطره‌انگیز نسخه اصلی هم هستند تا علاقه‌مندان بتوانند مثل قدیم با آنها ذخیره انجام دهند و تجدید خاطره کنند. انواع و اقسام آیتم‌های قابل گردآوری و چالش و کریستال هم هست که عاشقان این موارد بتوانند خود را سرگرم کنند. بیشترِ لطف این بازی در همان بخش تک‌نفره خفته، اما قابلیت بازی آنلاین هم در دسترستان هست. در بخش آنلاین، ممکن است گاهی با لگ روبه‌رو شوید. شخصی‌سازی هم واقعا جذاب‌تر از گذشته شده و این بار در کنار تقویت سرعت و دیگر مشخصات ماشین‌هایتان می‌توانید ظاهر شخصیت‌ها و ماشین‌هایتان را هم تغییر دهید و حتی شخصیت‌های تازه‌ای هم برای انتخاب در دسترس خواهید داشت.
در کل، نیترو-فیولد از بازپرداخت‌های خوب بازار است که تجربه‌اش واقعا ارزش دارد. اگر اهل بازی‌های کارتینگ هستید به‌هیچ‌وجه این عنوان را از دست ندهید.

Crash Team Racing Nitro Fueled

سازنده Beenox
ناشر Activision, Sega
پلتفرم PS4، XOne
سبک مسابقه‌ای؛ آرکید

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها