آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد فضاپیمای «هایابوسا ۲» امروز با موفقیت بر روی سیارکی فرود آمد که انتظار می‌رود اطلاعات تازه‌ای از حیات در منظومه شمسی ارائه دهد.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۳۰
گام موفقیت‌ آمیز ژاپن در کشف منشأ حیات منظومه شمسی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، آژانس فضایی ژاپن امروز، پنجشنبه اعلام کرد اطلاعات ارسال شده از سوی فضاپیمای «هایابوسا ۲» نشان می‌دهد این فضاپیما امروز، پنجشنبه با موفقیت بر روی سیارک «ریوگو» فرود آمده و توانسته مأموریت تاریخی خود را در جمع آوری نمونه‌های زیرزمینی از آن به انجام برساند؛ نمونه‌هایی که دانشمندان امیدوارند طبق آن به سرنخ‌هایی را در خصوص حیات و منشأ منظومه شمسی دست یابند.

همچنین پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین گزارش داد دانشمندان در آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (جاکسا) در حال مشاهده فرود آمدن این فضاپیما از اتاق کنترلی در جزیره «تانه گاشیما» بودند و پس از فرود موفقیت آمیز این فضاپیما در صبح امروز به وقت محلی، علامت (V) را به نشانه پیروزی به یکدیگر نشان دادند.

آژانس فضایی ژاپن گفته است این کاوشگر به طور عادی بر روی سیارک ریویگو که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از زمین (۱۸۵ مایلی) قرار دارد، کار خواهد کرد.

این، دومین باری است که این کاوشگر بر روی این سیارک و در چارچوب عملیاتی پیچیده که شامل ارسال ماه نورد و ربات نیز می‌شود، فرود آمده است.

این عملیات، شامل جمع آوری مواد تازه از سطح زیرین این سیارک خواهد بود که دیدگاهی در خصوص آنکه منظومه شمسی به هنگام تولد در ۴.۶ میلیارد سال پیش چگونه بوده است، خواهد داد.

فرود موفقیت آمیز این فضاپیما، بخش اصلی و آخرین قسمت از مأموریت «هایابوسا ۲» خواهد بود و دانشمندان امیدوارند زمانی که این کاوشگر در سال آینده زمین بازگردد، بتوانند اطلاعات بیشتری در خصوص تاریخچه منظومه شمسی و حتی زندگی را از نمونه برداری‌های این کاوشگر بدست آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها