کارشکنی آمریکایی‌ها در میدان ورزش هم شامل حال ایران شد

اولین بازی در فرودگاه شیکاگو

کاروان تیم ملی والیبال ایران که در سه گروه و با سه شرکت هوایی ترکیه، آلمان و اتریش راهی شیکاگو شده بود، در سه مرحله و طی 90 دقیقه وارد فرودگاه شیکاگو شد و بعد از معطلی چهار ساعته به هتل محل اقامت رسید. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی در فرودگاه معطل شدند و بازیکنان بعد از مصاحبه و طی کردن مراحل خسته‌کننده اداره اقامت آمریکا، اجازه ورود به شهر شیکاگو را پیدا کردند. در حالی که طبق قوانین فدراسیون جهانی والیبال، کشورهای میزبان مجبور هستند برای بازیکنان و تیم‌ها شرایطی ویژه اختصاص دهند، کاروان ایران از این استثنا برخوردار نبود و متاسفانه باز هم بازیکنان اذیت شدند و در هر پرواز افرادی خاص جدا شدند تا برای مصاحبه به اتاق مخصوص بروند و همین امر، معطلی کاروان را تا چهار ساعت افزایش داد؛ اما سرانجام این دقایق خسته‌کننده به سر آمد و بازیکنان اجازه استقرار در هتل محل اقامت خود را پیدا کردند.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۲۳

خوش‌خبر: به برخورد آنها اعتراض کردیم
سرپرست تیم ملی والیبال ایران معتقد است اگر تیم ملی به جای سه پرواز از سه شرکت هواپیمایی مختلف، با یک پرواز راهی شیکاگو شده بود، شاید زیاد در فرودگاه معطل نمی‌شد.
امیر خوش‌خبر درخصوص انتشار اخباری مبنی بر معطلی چهار ساعته و بازجویی از کاروان ایران در فرودگاه آمریکا به فارس گفت: پرواز خیلی خوبی داشتیم؛ اما نحوه ورودمان به آمریکا با اتفاقاتی همراه بود؛ البته پس از آن با برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای اسکان، تغذیه و تمرین روبه‌رو شدیم.
وی درخصوص اتفاقاتی که هنگام ورود برای تیم به آمریکا رخ داد، تصریح کرد: ما مراتب اعتراض خود را هم اعلام کردیم. من به مسؤولان آمریکایی گفتم اگر قوانینی که برای تیم ایران اجرا می‌کنید برای همه اجرا شود، ما اعتراضی نداریم و به شما اجازه می‌دهیم تا به صورت کامل تیم را بررسی کنید؛ اما این‌که برخی قوانین فقط برای تیم ایران باشد جای اعتراض دارد.
توقع بیشتری داشتیم
سرپرست تیم ملی والیبال ایران با بیان این‌که اعتراض رسمی خود را به این موضوع اعلام کرده‌ایم، گفت: تیم ایران با سه پرواز به آمریکا رسید. پس از ورود هر گروه از بازیکنان و مربیان ایرانی چند نفر از آنها را فقط برای انجام مصاحبه انتخاب کردند و این پروسه حدود چهار ساعت طول کشید؛ البته این نکته را هم باید بگویم که اگر کاروان ایران می‌توانست با یک پرواز به آمریکا برود شاید بیشتر از دو ساعت معطل نمی‌شدیم.
خوش‌خبر خاطرنشان کرد: چون ما می‌خواستیم کل تیم با یک اتوبوس به محل اسکان برود، تیم را نگه داشتیم تا مصاحبه و بررسی‌های مسؤولان فرودگاه تمام شود. حرف ما این است که شرایط برای یک تیم ورزشی که به فینال لیگ ملت‌های والیبال رسیده باید بهتر از این باشد.
ما توقع برخورد بهتری از آمریکایی‌ها داشتیم، چون زمانی که آمریکایی‌ها به ایران آمدند ما بهترین شرایط را برای آنها فراهم کردیم.
به هر حال فدراسیون جهانی و فدراسیون آمریکا هم از اتفاقاتی که رخ داد، شگفت زده شد.
وی درخصوص این‌که چرا کاروان ایران در سه گروه به آمریکا رفت، تصریح کرد: شاید جالب باشد بدانید که لهستان در پنج گروه به آمریکا آمد. این شرایطی بود که فدراسیون جهانی برای تیم‌ها فراهم کرده بود. 14 بیزینس و شش اکونومی به تیم‌ها داده می‌شد و در مجموع شرایط به نحوی شد که مجبور شدیم با این شرایط به آمریکا برویم.
سرپرست تیم ملی والیبال ایران درمورد سفر داوری به آمریکا، اظهار کرد: داوری به من گفته بود که سه‌شنبه پرواز دارد.

تغییر اجباری برزیلی‌ها برای مرحله نهایی
کادر فنی تیم ملی والیبال برزیل برای حضور در فینال لیگ ملت‌های والیبال مدافع 37 ساله را جایگزین بازیکن مصدوم خود کرد. برزیل در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های 2019 توانست از سد ایتالیا عبور کند. مائوریسیو سوزا، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال برزیل در جریان این بازی مقابل ایتالیا از ناحیه مچ پای چپ دچار آسیب دیدگی شد و حضور در مرحله فینال لیگ ملت‌ها را از دست داد. به این ترتیب دال‌زوتو، سرمربی برزیل، برای تکمیل تیمش به منظور حضور در فینال ادر کاربونرا، بازیکن باتجربه و 37 ساله برزیل را فراخواند تا جایگزین سوزا شده و این تیم را در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها در شیکاگو همراهی کند.
مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیرماه برگزار خواهد شد.

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها