وقتی آرژانتین بازی نیمه نهایی کوپا مقابل برزیل را باخت و از رفتن به فینال بازماند، خیلی‌ها گفتند که یک رویداد ملی دیگر برای لیونل مسی با شکست به اتمام رسید. اما بازی رده‌بندی آرژانتین و شیلی نشان داد که این جام علاوه بر شکست، برای ستاره آرژانتینی تلخی هم به همراه داشت. در درگیری‌ای که در دقیقه 37 بین مسی و گری مدِل، مدافع شیلی به وجود آمد داور پاراگوئه‌ای در کمال تعجب هر دو بازیکن را با کارت قرمز جریمه کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۳۰

این برای دومین بار است که مسی در طول بازی حرفه‌ای اش کارت قرمز دریافت کرد. او در نخستین بازی ملی‌‌اش که در
17 آگوست ۲۰۰۵ برابر مجارستان برگزار شد کارت قرمز دریافت کرد.
گرچه بازی با نتیجه 2 بر یک و با سومی آرژانتین در کوپا امسال به اتمام رسید، اما مسی در پایان بازی واکنشی تند نسبت به کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی داشت. به گزارش اسکای اسپورت، کاپیتان آلبی سلسته درباره دلیل اصلی اخراج خود گفت: داور می‌توانست با کارت زرد هر دوی ما را جریمه کند اما او حتی از VAR هم استفاده نکرد. انتقادهای اخیر من کار خود را کرد و باعث این اخراج شد. او ادامه داد: به ما احترام گذاشته نشد. من همواره با صداقت حرف خود را زده‌ام. با سر بالا از جام خداحافظی می‌کنیم. من به این مجموعه افتخار می‌کنم. نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم. هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دادن داریم. به این تیم امیدوار هستم. مهم این است که با پیروزی جام را به پایان رساندیم.
فوق‌ستاره تیم ملی آرژانتین که همراه با اوتامندی دیگر هم‌تیمی‌اش حاضر نشدند مدال برنز این رقابت‌ها را بگیرند، در ادامه با انتقاد از مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی گفت: همه چیز برای برزیل آماده شده است. نمی‌خواهم جزئی از این فساد باشم. ما نباید جزئی از این اهانت باشیم که در این دوره از کوپا آمه‌ریکا متحمل شدیم. ما می‌توانستیم در این مسابقات پیشروی کنیم اما اجازه ندادند که به فینال برویم. فساد، داوران و همه افراد دیگر مانع لذت بردن مردم از فوتبال شدند.
علاوه بر مسی، دیگر مقامات فوتبال آرژانتین نیز به انتقاد شدید نسبت به این موضوع پرداختند. در همین رابطه، فدراسیون فوتبال آرژانتین رسما از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی خواستار برکناری دو مسؤول بلندپایه مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2019 شد. متهم ردیف اول رئیس کمیته داوران کوپا آمه‌ریکا و متهم ردیف دوم مدیر برگزاری مسابقات است.از سوی دیگر فدراسیون آرژانتین خواستار تجدیدنظر درباره اخراج مسی شده است.
البته کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی نسبت به اظهارات مسی و دیگر اعضای آرژانتین واکنش نشان داد. در بیانیه این کنفدراسیون آمده است: در فوتبال گاهی پیروز می‌شوید و گاهی شکست می‌خورید. اساس بازی جوانمردانه، پذیرفتن نتایج و احترام به آن است؛ همچنین نسبت به تصمیمات داور چون آنها نیز انسان هستند. غیرقابل قبول است که به خاطر برخی اتفاق‌ها در رقابت‌هایی که
۱۲ تیم ملی حضور دارند و همه در یک شرایط برابر هستند اتهاماتی وارد شود که حقیقت ندارد و
کوپا آمه‌ریکا را زیر سوال ببرند. این اظهارات بی احترامی به مسابقات، همه بازیکنان حاضر در جام و اعضای کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها