برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری با کلی حاشیه

قطار دیر رسید علی مرادی رئیس شد!

صبح روز گذشته و مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری. جایی که خیلی‌ها گمان می‌کردند پایانی است بر دوران ریاست چهار ساله علی مرادی.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۲۸

جایی که گمان می‌رفت اعتقادات و باورها دست در دست هم خواهند داد تا اتفاق جدیدی در این رشته ورزشی را رقم بزند. اما باور اعضای مجمع چیز دیگری بود. آنها خودشان انتخاب کردند تا برای چهار سال دیگر علی مرادی ریاست فدراسیون را بر عهده داشته باشد و برای چهار سال دیگر در بالاترین جایگاه مدیریتی این رشته تکیه بزند.
انصراف به نفع سجاد
همان‌طور که از قبل هم پیش بینی می‌شد حسین رضازاده به مجمع نیامد،او هیچ نامه کتبی هم برای انصراف ارسال نکرده بود،با این حال غیبت او در مجمع به منزله انصراف بود. پس از رضازاده کوروش باقری هم برای دقایقی صحبت کرد و به نفع سجاد انوشیروانی از گردونه رقابت کنار رفت. نصرا... عابدینی هم همین روال را پیش گرفت و به نفع نایب قهرمان المپیک کناره‌گیری کرد.
22 رای برای رئیس شدن
22 رای برای این‌که علی مرادی برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شود کافی بود. اعضای مجمع 44 نفر بودند اما به‌دلیل غیبت نماینده آذربایجان شرقی مرادی با 22 رایی که آورد توانست در دور اول انتخابات به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شود. در این انتخابات و پس از علی مرادی،سجاد انوشیروانی با 11 رای،محمد آخوندی با 8 رای و فرشاد غزالیان با 2 رای در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
قطاری که دیر رسید و...
در رشته وزنه‌برداری 30 هیات عضو مجمع هستند و 44‌نفر اعضای مجمع را تشکیل می‌دهند که حق رای دارند اما جهانپور رئیس هیات آذربایجان شرقی به مجمع نرسید تا در نهایت رای گیری با 43 نفر انجام شود. محمدحسین برخواه و مهران رئیسی به‌عنوان ناظر بر انتخابات معرفی شدند. نکته اینجاست که در جلسه اعلام شد جهانپور به دلیل تاخیر قطار دیر به تهران و مجمع رسیده است. تاخیری که باعث شد تا اعضای مجمع به 43 نفر تقلیل پیدا کنند و همین اتفاق موجب این شود که علی مرادی با 22 رای رئیس شود و انتخابات به دور دوم کشیده نشود.
علی مرادی: در فدراسیون به روی همه باز است
علی مرادی بعد از ابقا در سمت رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای چهار سال آینده گفت: «از خسروی سرپرست فدراسیون که اجازه نداد کار زمین بماند، تشکر می‌کنم. همچنین از نهادهای نظارتی که نظارت دقیقی بر روند کار داشتند نیز تشکر می‌کنم.»
وی ادامه داد: «بار مسؤولیت ما سنگین تر و بیشتر شد و امیدوارم همه برای شاد کردن دل مردم، رهبر انقلاب و خانواده شهدا دست به دست هم دهیم و به سمت یک خیزش بزرگ گام برداریم. با توجه به محدودیت‌هایی که در این سال‌ها داشتیم نشان دادیم که می‌توانیم. از مرحله گلخانه‌ای عبور کردیم و باید به سمت توسعه پایدار گام برداریم.»
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با بیان این‌که از این به بعد به کمک بیشتری نیاز دارند ادامه داد: «بسیاری از بزرگان سیاسی کشور ورود کردند، استانداران و نمایندگان مجلس از این به بعد هم کمک کنند. ضعف‌هایی هم داشته‌ایم.
هیچکس بدون اشتباه نبوده و نخواهد بود. با رفع اشتباهات امید را بیشتر در دل مردم به‌وجود بیاوریم. با امیدی که امروز در مجمع ایجاد شد. آخرین دوره مدیریتی من در وزنه‌برداری خواهد بود. از دوستان خواهش می‌کنم در این آخرین دوره کمک کنند تا به خودشکوفایی برسیم. ما به‌دنبال جانشین سازی هستیم اما این اتفاق بدون تخریب باید صورت گیرد. از قهرمانان و پیشکسوتان حمایت کنیم.»
وی افزود: «از این‌که مجددا این فرصت به من داده شد تا بازهم در خدمت ورزش کشور باشیم تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم به درخشش و تداوم موفقیت‌های این رشته کمک کنیم. مجمع بسیار دموکراتیک برگزار شد و این آرای نزدیک نشان می‌دهد مجمع چقدر شفاف بوده است. تمام دوستان و منتقدان حرف‌های خود را مطرح کردند. در فدراسیون به روی همه باز است و سعی می‌کنیم از تمام نظرات در جهت ارتقای وزنه‌برداری استفاده کنیم. اتاق فکر فدراسیون را احیا خواهیم کرد و ارزیابی‌های مجددی خواهیم داشت تا با استفاده از بازخوردها در جهت پیشرفت بیشتر گام برداریم.»

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها