مجمع انتخاباتی، ساعت 10 صبح امروز برگزار می‌شود

رئیس بعدی وزنه‌برداری کیست؟

برای اهالی وزنه‌برداری، یکشنبه 16 تیر با بقیه روزهای یکشنبه تفاوت دارد. امروز و از ساعت 10صبح، اعضای مجمع فدراسیون وزنه‌برداری در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک گردهم جمع می‌شوند تا رای به انتخاب رئیس بعدی بدهند. یک مجمع فوق‌العاده حساس و در عین حال غیرقابل پیش‌بینی.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۹۵


70 روز پیش (8 اردیبهشت)، مهلت حکم چهار ساله ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری به پایان رسید؛ آن هم در شرایطی که خود او در ایران نبود و همراه با تیم ملی جوانان در فیجی به سر می‌برد. یک هفته بعد از این تاریخ علیرضا خسروی، به‌عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری معرفی شد تا پروسه برگزاری انتخابات وارد فاز نهایی خود شود. حالا در شرایطی که روزشمار برگزاری مجمع، دقایق پایانی خود را سپری می‌کند، اسامی 8 نامزد برای حضور در انتخابات نهایی شده که به ترتیب حروف الفبا در زیر می‌آید:
سجاد انوشیروانی، محمدرضا آخوندی، کوروش باقری، عبدالکریم پورکیان، حسین رضازاده، نصرت‌ا... عابدینی، فرشاد غزالیان و علی مرادی.
در واقع از 10 نامزدی که قبل از تعطیلات نوروز برای حضور در مجمع ثبت نام کردند، فقط حسین مقاومی و شهرام عظیمی از جمع نامزدهای نهایی خارج شدند تا انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری با حضور 8 نامزد از طیف‌های مختلف به‌مراتب هیجان‌انگیزتر از چهار انتخابات قبلی این فدراسیون در دو دهه اخیر برگزار شود.
23 رای، کفایت پیروزی
اعضای مجمع فدراسیون وزنه‌برداری 44 نفر است. این یعنی هریک از نامزدها برای پیروزی در انتخابات به نصف بعلاوه یک رای نیاز دارد که می‌شود 23 رای. اگر رای نفر اول مجمع انتخاباتی امروز کمتر از 23 رای باشد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که در این صورت رقابت بین دو نفر نخست ادامه خواهد داشت.
رای‌گیری سنتی یا الکترونیک؟
یکی از موضوعات خبرساز پیرامون انتخابات وزنه‌برداری، برگزاری الکترونیک آن بود. خبری که شایعه‌اش با واکنش‌های بسیاری از سوی اهالی این رشته روبه‌رو شد. تاکنون هیچ یک از مجمع انتخاباتی قبلی فدراسیون‌های ورزشی به صورت الکترونیک برگزار نشده بود و همین موضوع نگرانی‌هایی را در میان برخی نامزدها ایجاد کرد. اما آخرین خبرها حکایت از این دارد که رای‌گیری الکترونیکی لغو شده و انتخابات کشتی و وزنه‌برداری طبق روال گذشته انجام خواهد شد. محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در این باره گفت: سیستم رای‌گیری الکترونیک هیچ مشکلی ندارد اما برای جلوگیری از شائبه انتخابات وزنه‌برداری و همین‌طور کشتی طبق روال گذشته صورت خواهد گرفت.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها