فردا اولین تمرین تیم ملی در شیکاگو برگزار می‌شود

والیبــال، آماده صعــود

اولین تمرین تیم ملی والیبال ایران فردا در شیکاگو برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران بامداد دیروز تهران را به مقصد آمریکا ترک کرد و بامداد امروز وارد آمریکا شد. کاروان ایران با سه پرواز از سه شرکت هوایی ترکیش ایرلاین ترکیه (10 نفر)، لوفت‌هانزای آلمان (10 نفر) و آستریا ایرلاین اتریش (5 نفر) راهی شیکاگو شد و سه گروه، بامداد امروز با فاصله یک ساعت از هم وارد آمریکا شدند. بازیکنان به دلیل مسافت طولانی پرواز، امروز را به استراحت می‌پردازند و از فردا تمرینات خود را برای حضور در مرحله نهایی لیگ‌ملت‌ها آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۹۴

تیم ملی ساعت 2 و 30دقیقه بامداد جمعه اولین بازی خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را مقابل لهستان برگزار خواهد کرد و 2 و 30دقیقه بامداد شنبه هم در برابر برزیل قرار خواهد گرفت تیم ما از این دو بازی نیاز به یک پیروزی سه امتیازی دارد تا به نیمه‌نهایی صعود کند.
تیم اصلی لهستان به آمریکا نیامده؟
سرمربی تیم ملی والیبال لهستان تنها در دو‌مسابقه از مرحله فینال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در کنار این تیم خواهد بود.
مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال 2019 در حالی از بامداد پنجشنبه همین هفته آغاز می‌شود که تیم ملی لهستان به عنوان یکی از حریفان ایران، برخی اعضای خود را در اختیار ندارد. جاکوب بدناروک، سرمربی پیشین تیم جوانان لهستان و سرمربی «بدجین» در پلاس لیگا که در فصل آینده پوریا فیاضی را در اختیار خواهد داشت به کادر فنی تیم ملی لهستان در فینال لیگ ملت‌ها اضافه خواهد شد. سرمربی تیم لهستان در مرحله گروهی مسابقات، ویتال هاینن است ولی در صورتی که این تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کند، سرمربی بلژیکی تیم لهستان با ترک شیکاگو به لهستان باز می‌گردد تا تمرین سایر ملی‌پوشان را در شهر «زاکوپانه»
زیر نظر بگیرد. هاینن از قبل هم گفته بود که برای تیم ملی لهستان، مسابقات انتخابی المپیک مهم‌تر از مسابقات مرحله نهایی لیگ ملت‌هاست. لهستان در حالی راهی آمریکا شده است که بازیکنان اصلی تیم ملی لهستان در شهر زاکوپانه خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2020 آماده می‌کنند.
مسابقات انتخابی المپیک مرداد در شهرهای مختلف دنیا برگزار می‌شود و لهستان رقابتی بسیار نزدیک با فرانسه برای صعود مستقیم به المپیک دارد. ایران هم برای این مسابقات به روسیه می‌رود و با تیم‌های روسیه، کوبا و مکزیک مبارزه خواهد کرد.
فرانسه بدون ستاره‌ها در شیکاگو
تیم ملی والیبال فرانسه بدون ستاره‌های خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ شرکت می‌کند. تیم ملی والیبال فرانسه هم مانند تیم ملی لهستان بازیکنان اصلی خود را در کشورش نگه داشته و برای مسابقات انتخابی المپیک تمرین می‌کند، به همین دلیل با تیم دوم خود به آمریکا رفته است.
فرانسه برای پنجمین سال متوالی در مرحله فینال لیگ ملت‌ها حاضر می‌شود و به همین دلیل این مسابقات ارزش بالایی برای شاگردان لورن تیلی ندارد.
سرمربی تیم ملی فرانسه برای شرکت در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، اروین انگاپت، ژنیا گربنیکوف، استیفن بویه و نیکولا لگوف، ستاره‌های تاثیرگذار و نامدار تیمش را به شیکاگو نبرده است. فرانسه در رقابت‌های انتخابی المپیک با لهستان همگروه شده و آن بازی برای هر دو تیم ارزشی فراوان دارد. در ترکیب 13 نفره تیم ملی فرانسه برای مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، بنژامین تونیوتی، ژولین لینل، آنتونی بیزار و تیبو روزار در پلاس لیگای لهستان حضور دارند.
یلی و حضرت‌پور از شیکاگو به بحرین می‌روند
لیبرو و قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران پس از مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به تیم جوانان ملحق می‌شوند. با اعلام ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، محمدرضا حضرت‌پور و پوریا یلی بعد از پایان رقابت‌های مرحله نهایی لیگ ملت‌های 2019 از شیکاگو مستقیما راهی کشور بحرین خواهند شد تا تیم جوانان ایران را در مسابقات قهرمانی جهان همراهی کنند.
پیش از این نیز مرتضی شریفی به اردوی تیم جوانان اضافه شده بود تا تعامل میان دو تیم برقرار باشد.

خوش‌خبر : فاصله‌ای با تاریخ سازی نداریم
امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ملی راه سختی را برای حضور در مرحله نهایی سپری کرده است. به مرحله مهمی رسیده‌ایم و فاصله چندانی تا تاریخ‌سازی نداریم. امیدوارم بتوانیم افتخار بزرگی را کسب کنیم تا باعث شادی همه شود. خوش‌خبر درباره روند تمرینی تیم ملی به سایت فدراسیون والیبال گفت: تمرینات خوبی را سپری کردیم، از نظر روحی آماده‌ایم و می‌رویم تا اتفاقات خوبی را در آمریکا رقم بزنیم. آمریکا معمولا میزبانی‌های خوبی ندارد؛ اما این دوره قطعا فرق می‌کند چون مرحله نهایی بازی‌هاست. او در پایان گفت: مردم، بازیکنان تیم‌ملی را دعا کنند تا والیبالیست‌ها بتوانند افتخارآفرینی کنند و موجب شادی، افتخار و غرور تمامی مردم سراسر کشور شوند.

محمودی به انتخابی المپیک می‌رسد؟
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال گفت: تمام تلاش ما این است که شهرام محمودی را به مسابقات انتخابی المپیک در مرداد برسانیم و با تمام قدرت در این مسابقات شرکت کنیم. شهرام محمودی که بعد از المپیک 2016 برای تیم ملی بازی نکرده بود به تمرینات گروهی اضافه شده است و کادر فنی خوشحال خواهد شد اگر این بازیکن موثر به تیم اضافه شود. البته باید زمان بگذرد تا بتوان در مورد شرایط فیزیکی و فنی او نظر داد. با این حال دکتر افروزی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا او را برساند.

علی جوادی

دبیر ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها