گفت‌وگوی جام‌جم با پوریا فیاضی که ستاره تیم ملی ایران در دور مقدماتی لیگ والیبال ملت‌ها بود

دنیا به تیم ما احترام می‌گذارد

پوریا فیاضی یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر والیبال ماست. بعد از نمایش درخشان او در شهرداری ورامین و قهرمانی در لیگ برتر ایران و جام باشگاه‌های آسیا، نوبت به لیگ ملت‌ها رسید تا شاهد هنرنمایی بازیکن هشترودی والیبال ایران باشیم. بازیکنی که در کنار استعداد بالا به دلیل تواضع مثال‌زدنی‌اش محبوبیتی خاص پیدا کرده است. با فیاضی درباره دور اول و مرحله نهایی لیگ ملت‌ها و همین‌طور وضعیت تیم ملی حرف زدیم.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۱۴

دور اول بازی‌ها خیلی شیرین گذشت
خیلی شیرین و البته خیلی سخت. تغییر ساعت‌ها، پروازهای مداوم، فشار بازی‌ها و درد بازیکنان از مصدومیت‌های قدیمی، همه طاقت‌فرسا بود. دلم می‌سوخت وقتی درد امیر غفور و محمد موسوی را می‌دیدم. مردم عزیز ایران فقط بدانند اگر این نتایج خوب به دست آمد با همه این مشقت‌ها به دست آمد و فقط همین که مردم از ما راضی هستند، خستگی و درد را از تن بچه‌ها دور می‌کند.
میلاد عبادی‌پور به ما گفت در کنار همه مردم ایران که از تیم ملی حمایت کردند، عده‌ای اندک هم بودند که موفقیت تیم، آزارشان می‌داد. شما هم چنین نظری دارید؟
میلاد عبادی‌پور یکی از بهترین بازیکنان ایران است. اگر میلاد آماده باشد، بدون تعارف در تمام ایران همه در پست دریافت‌کننده باید برای جایگاه دوم بجنگند. او استعداد خاص والیبال ماست. متاسفانه او را خیلی تحت فشار گذاشتند و حق دارد اگر گلایه کند.
همه جا دوست و دشمن وجود دارد. آن‌قدر لیگ والیبال ملت‌ها امسال جذاب و شیرین بود که دلم نمی‌خواهد با این حرف‌ها تلخش کنم. این دشمنان اگر هم باشند نمی‌خواهم به آنها فکر کنم. همه آنها با نتایج ما مجبور شده‌اند عقب‌نشینی کنند. من دوست دارم همه از موفقیت تیم ملی والیبال ایران لذت ببرند؛ از بردها و احترام و آبرویی که والیبال ایران در این روزها موفق به کسب آن شده است.
قبل از آن‌که بازی‌ها شروع شود، می‌گفتید می‌خواهم به ترکیب اصلی تیم برسم. حالا از این‌که در میان بازیکنان اصلی هستید خوشحالید یا هنوز از جایگاهتان مطمئن نیستید؟‌
خوشحالم اما هیچ تضمینی برای جایگاه من نیست. چند بازیکن در تیم ما بدون جانشین هستند مثل سعید معروف که استثناست؛ اما بقیه باید برای جایگاهشان بجنگند. چند دریافت‌کننده خوب در والیبال ایران داریم که همه با هم رابطه خوبی داریم. تاکنون در اردو رقابت سالمی داشته‌ایم. هر یک از ما مزیت‌هایی داریم که مربی با توجه به توانایی‌مان از ما استفاده می‌کند. این احترام و رقابت سالم موجب شده همه ما پیشرفت کنیم.
ما تیم الف و ب نداریم. من از بازی تیم مقابل بلغارستان لذت بردم. بلغارستان با تیم اصلی برای برد آمده بود اما بچه‌های ما عالی بودند و من و همه بازیکنان تیم لذت بردیم. کاش این برد بچه‌ها انعکاس بیشتری پیدا می‌کرد. آنجا متوجه شدیم تیمی باشخصیت بین‌المللی پیدا کرده‌ایم. حقیقت این است که دنیا به تیم ملی والیبال ایران احترام می‌گذارد. باید به داشتن این تیم افتخار کنیم.
دور نهایی چقدر با مرحله اول فرق دارد؟‌
به هر حال این مرحله خیلی سخت‌تر است. تیم‌های غربال شده و برتر دنیا به این مرحله رسیده‌اند. دور نهایی لیگ ملت‌ها بالاترین سطح والیبال دنیاست که هیچ مسابقه‌ای در آن مرحله راحت نیست.
خیلی خوب است که یکی از تیم‌های راه یافته به این مرحله تیم والیبال ایران است؛ اما این نباید فریبمان بدهد و به حضور در این مرحله راضی باشیم.
تیم‌های برزیل و لهستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟‌
در مرحله اول بازی‌های جذابی با این تیم‌ها داشته‌ایم. ده ست با این تیم‌ها بازی کرده‌ایم. پنج ست با برزیل که متاسفانه باختیم و پنج ست با لهستان که خوشبختانه بردیم. من فکر می‌کنم هم تیم ما پرقدرت است و هم بازی‌های مرحله اول اعتماد به نفس ما را آنقدر بالا برده که بتوانیم یک اتفاق ماندگار را برای ورزش ایران رقم بزنیم.
تا اینجای کار هم بازی‌های خوبی انجام دادید.
بله. 12 بازی از 15 مسابقه را با برد پشت سر گذاشتیم؛ اما هنوز جامی به‌دست نیامده است. آنچه برای والیبال ما یک افتخار تاریخی محسوب می‌شود، حضور ایران روی سکوی جهانی است. ما برای این می‌جنگیم و امیدوارم شرمنده مردم نشویم.
حضور برزیل و لهستان با ترکیب کامل، کار شما را سخت‌تر می‌کند؟
برزیل در مرحله اول هم با همه توان در ژاپن مقابل ما بازی کرد. همه بازیکنان اصلی این تیم بودند و نزدیک بود بازی را 3 بر یک پیروز شویم. تیم‌هایی که در دور اول مقابل آنها بازی کردیم تقریبا همه با ترکیب اصلی آمده بودند. با این حال فرقی برای ما ندارد که تیم‌ها با چه ترکیبی بازی می‌کنند. ما محکوم به ارائه بهترین نمایش‌های تاریخ والیبال ایران هستیم و می‌رویم که همین‌طور بازی کنیم.
شما و دیگر بازیکنان همه درباره مدال صحبت می‌کنید. واقعا فکر می‌کنید این هدف دست‌یافتنی است؟‌
چرا نباشد؟‌ قشنگی ورزش به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. موضوع مهم این است که ما دیگر از تیم‌های پرآوازه والیبال دنیا نمی‌ترسیم. امیدوارم به هدفمان برسیم و در این بازی‌ها مدال بگیریم که اگر این‌طور شود من آن مدال را یک هفته همه جا با خودم می‌برم.
پیش‌بینی دو بازی دور نهایی؟
به هیچ عنوان ورزش قابل پیش‌بینی نیست. به هیچ وجه نمی‌شود گفت چه نتایجی می‌گیریم، اما امیدوارم موفق عمل کنیم. فقط یک نکته را به مردم می‌گویم. هر نتیجه‌ای کسب شود مردم مطمئن باشند بچه‌های ما تمام توانشان را برای هر بازی گذاشته‌اند. این را به مردم قول می‌دهم که ذره‌ای کم‌فروشی نکنیم.

تیم ملی والیبال بدون غایب به شیکاگو می‌رود
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی تصمیم ندارد تغییری در ترکیب تیمش نسبت به هفته پنجم لیگ ملت‌ها برای حضور در شیکاگو ایجاد کند. به این ترتیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور نفراتی هستند که کاروان والیبال ایران در فینال لیگ ملت‌ها را تشکیل خواهند داد. محمدجواد معنوی‌نژاد، دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران هم که در هفته پنجم دچار مصدومیت شده بود، با رفع مصدومیتش می‌تواند تیم ملی را همراهی کند و با صلاحدید کادر فنی در ترکیب تیم ایران به میدان برود. مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیرماه برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های برزیل و لهستان در گروه دوم قرار دارد.
دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود و برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری لیگ‌ملت‌ها مبارزه خواهند کرد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها