توضیح سرپرست کاروان پارالمپیک درباره ورزشکارانی که پناهنده می‌شوند

ماجرای وثیقه 10 هزار دلاری

هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو روز گذشته در نشست خبری در مورد کاروان و تصمیمات اتخاذ شده برای آن توضیح داد. او گفت: از آنجا که بازی‌های پاراآسیایی دو سال بعد از پارالمپیک برگزار می‌شود به این رشته‌ها مانند شنا، قایقرانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته بانوان و گلبال مردان اهمیت می‌دهیم تا روند آماده‌سازی برای این بازی‌ها را طی کرده باشیم.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۲۸

برای هر دسته ورزشکار یک رقم تعیین شده است. به عنوان مثال ورزشکاران طلایی حداکثر پنج میلیون و حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند. برای این ورزشکاران ۱۲ ماه حقوق پرداخت می‌شود، اما ورزشکاران نقره یا برنز شش ماه حقوق دریافتی دارند.
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک همچنین در مورد ورزشکاران جانباز و معلول که اقدام به پناهندگی کرده‌اند و چه برنامه‌هایی برای جلوگیری از تکرار این موضوع پیش بینی شده، گفت: این سوال را باید از فدراسیون جانبازان و معلولان بپرسید. وظیفه کمیته ملی پارالمپیک اعزام ورزشکار و تیم است اما من در جایگاه خود می‌گویم که مثلا در بسکتبال با ویلچر ورزشکاری یک سال پیش پناهنده و حالا موضوع دوباره رسانه‌ای شده، در این رابطه فدراسیون باید تصمیم بگیرد، اما ذکر این نکته ضروری است که طبق تاکیدات کمیته بین‌المللی پارالمپیک و فدراسیون‌های جهانی از هر ورزشکار برای خروج از کشور ده هزار دلار برای ضمانت مالی گرفته شود.
او همچنین با تاکید بر این‌که هدف کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفتن در جمع ده کشور برتر بازی‌های توکیو است، در مورد زهرا نعمتی که از مسابقات هلند نتوانست صاحب سهمیه شود، گفت: به او گفته‌ایم تکلیفش را مشخص کند. نعمتی توانمند است و باید تمرکزش را روی یک موضوع بگذارد.
رضایی در پایان با بیان این‌که برای ورزشکاران پارالمپیکی پرونده سلامت تشکیل می‌شود در مورد شاهین ایزدیار و این‌که رشته شنا در گروه دوم رشته‌ها قرار گرفته است، گفت: ایزدیار، رقیب سختی برای کسب سهمیه پارالمپیک دارد. رقابت او شهریور در لندن برگزار می‌شود و قاعدتا در صورت کسب سهمیه حمایت‌های لازم را از او خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها