وقتی طرحی به تلویزیون داده می‌شود، مدیران بالادستی هستند که باید نسبت به رد یا تصویب طرح اقدام کنند. شاید موضوعی مورد علاقه یک قشر خاص باشد، ولی سیاست تلویزیون این باشد که در مورد آن حرفی زده نشود. تولیدکنندگان تابع مصوبات تلویزیون هستند و حتی اگر دغدغه خیلی از موضوعات را داشته باشند باز تا مدیران مصوب نکنند امکان تولید ندارند.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۰۴

اگر بخواهیم تلویزیون به صورت به‌روز به مسائل مبتلابه اجتماع ورود کند چاره‌ای نیست جز آن که مدیران تعامل با تولیدکنندگان را بیشتر کنند، یعنی از ایده‌های بکر به روز استفاده کنند. وقتی مردم در کوچه و خیابان سازندگان را می‌بینند گلایه می‌کنند از تکراری شدن داستان‌ها و خبر ندارند که دست سازندگان بسته است.
مدیران تلویزیون هم مشکلات خودشان را دارند چون بازه مخاطب تلویزیون بازه‌ای وسیع است و کوچک‌ترین گافی تبدیل می‌شود به معضل! مثلا اگر درباره اشتباهات پزشکی سریال بسازند آنگاه پزشکان ناله می‌کنند یا اگر درباره فساد یک کارمند بانک سریال بسازند جامعه بانکداران ناراحت می‌شوند و همین‌طور است که دیگر نمی‌شود درباره هیچ چیزی سریال ساخت به‌جز ازدواج و طلاق یا سوژه‌های امنیتی که حمایت نهادهای بالادستی را دارند.
باید نهادهای نظارتی حمایت لازم را از مدیران تلویزیون در جهت بیان معضلات در سریال‌های تلویزیونی داشته باشند تا مدیران تلویزیون هم به نوبه خود بتوانند با خیال راحت از طرح‌های مبتلابه حمایت کنند. در این صورت می‌توان انتظار داشت در هر فصل سریال‌های جذاب در گونه‌های مختلف و با موضوعات مطلوب جامعه تولید شود.


بهمن گودرزی

کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها