یادداشت:

بازگشت دوباره به طبیعت

در شرایط اقتصادی فعلی مشکلات مختلفی دامن جامعه را گرفته است و بازگشت دوباره به طبیعت، بهترین راه‌حل برای این ماجراست. البته باید بازگشت آگاهانه صورت بگیرد. اگر ناآگاهانه کاری انجام شود، مسلما پیامدهای خوبی هم به دنبال ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۵۱

بنابراین برای شروع باید داشته‌هایمان را بررسی کنیم و بعد برای زندگی بهتر به سمت طبیعت قدم برداریم، زیرا این روزها در شرایط بد اقتصادی، زندگی در شهرهای بزرگ سخت است و می‌توان به این موضوع توجه کرد.
البته گاه‌گداری تلویزیون به موضوع محیط زیست توجه کرده و آثاری تولید شده، اما آثار تولید شده کم است و باید بیشتر از این موارد توجه کنیم. باید مدیران به مسائل زیست بوم اهمیت بدهند و این آگاهی به مردم انتقال داده شود. به هر حال رسانه ملی نهادی است که روی مردم تاثیرات فراوانی دارد و می‌توان در قالب کارهای نمایشی جذاب به موضوع بازگشت به طبیعت، زندگی در روستاها یا شهرهای کوچک توجه کرد.
از سوی دیگر ما در سریال خانواده دکتر ماهان علاوه به پرداخت به موضوع زیست‌بوم و حمایت از حیوانات به مشکلات آپارتمان‌نشینی هم توجه کردیم که بچه‌ها در آپارتمان‌ها اسیر هستند و نمی‌توانند مثل دوران کودکی ما آزادانه بازی کنند. این در حالی است که بچه‌ها نیاز دارند هیجاناتشان را تخلیه کنند، اما آپارتمان‌ها فضای مناسبی برای این کار نیست و به دنبالش پیامدهایی همچون اعتراض همسایه‌ها را دارد.
بچه‌ها حق دارند آزادانه بازی کنند؛ ضمن این‌که در حال حاضر امکانات از جمله اینترنت در روستاهای دوردست هم وجود دارد و ما می‌توانیم به راحتی زندگی کنیم و دسترسی به اینترنت هم خواهیم داشت. همین موارد باعث شده تا من هم دغدغه ساخت آثار در شهرهای دیگر به غیر از تهران را داشته باشم. البته با توجه به اشرافی که به مازندران و گیلان دارم، کارهایم را در این خطه ساخته‌ام و می‌سازم، اما به نظرم جا دارد که کارگردانان و تهیه‌کنندگان به این سمت حرکت کنند و در دیگر محیط‌های بکر ایران که نسبت به آن شناخت کافی دارند، آثار متنوع نمایشی بسازند تا از این طریق هم به مخاطبان آگاهی بدهیم و هم این‌که آنها را تشویق به زندگی در چنین جاهایی کنیم. ما محیط‌های بکری در ایران داریم. طبیعت دلنشین، کوهستان زیبا، کویرهای دلبر و ... این جغرافیا به این گستردگی در کشورهای اروپایی هم نیست، پس حیف است با وجود این همه فیلمساز خوب، این کار را انجام ندهیم و نسبت به زیست‌بوم‌مان بی‌توجه باشیم. زیرا ظرفیت‌های بسیاری در ایران وجود دارد و می‌توان کارهای متنوع غیرآپارتمانی ساخت. نباید همه چیز به شعار خلاصه شود، باید اقدام و نتایج خوب آن را دریافت کرد.


علی محمد قاسمی
کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها