مذاکرات نهایی پرسپولیس و مرد آرژانتینی امروز انجام می‌شود

کـــالدرون در تهـ‍ران

با توجه به اطلاعیه کانال تلگرامی و صفحه توییتــــــــر باشــــگاه پرسپولیس، گابریل کالدرون، سرمربی پیشین الهلال عربستان و رئال بتیس که سابقه قهرمانی در لیگ عربستان دارد را می‌توان به عنوان سرمربی پرسپولیس در لیگ نوزدهم دانست.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۳۸

اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای این‌که هر چه زودتر تکلیف سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه را مشخص کنند، صبح دیروز از ساعت 8 نشستی را در ساختمان این باشگاه برگزار کردند. در این نشست ایرج عرب گزارشی از مذاکرات خود با مربیان خارجی مدنظر باشگاه را به هیات مدیره ارائه و در نهایت گابریل کالدرون را گزینه نهایی خود برای جانشینی برانکو ایوانکوویچ معرفی کرد. در پایان جلسه مصوب شد که برای کالدرون بلیت تهیه شود تا بامداد امروز به تهران بیاید.
سایت فاکس اسپورتس هم دیروز به انتخاب گابریل کالدرون به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس اشاره کرد و در گزارش خود نوشت: سرمربی آرژانتینی جانشین برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس می‌شود. وقتی این مربی نتوانست برای تمدید قرارداد با پرسپولیس به تفاهم برسد جدا و اکنون کالدرون قرار است جانشین او شود. این خبر را باشگاه پرسپولیس تایید کرده تا فینالیست جام جهانی ۱۹۹۰ به عنوان سرمربی برای هدایت سرخ پوشان معرفی شود.
این مربی که در تیم‌هایی از جمله پاری سن ژرمن و رئال بتیس بازی کرده است و هدایت تیم‌هایی چون عربستان، بحرین و عمان را نیز در کارنامه خود دارد، آخرین بار هدایت تیم باشگاهی القطر را بر عهده داشت و در دو جام‌جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۹۰ برای تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز به میدان رفته است.
طبق خبرهای رسیده گابریل کالدرون ساعت 3 بامداد امروز قرار بود وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شود. مذاکرات نهایی پرسپولیس با سرمربی آرژانتینی هم امروز انجام می‌شود و سپس نشست خبری او در تهران برگزار خواهد شد.

تصمیم سخت برای مدیرعامل پرسپولیس
به برانکو پول می‌دهند یا کالدرون؟!

مدیران باشگاه پرسپولیس کار را تمام کردند و با گابریل کالدرون آرژانتینی به توافق نهایی رسیدند. امکان این‌که بر سر جزئیات این قرارداد به توافق نرسند بسیار کم است و می‌توان از همین حالا، کالدرون را روی نیمکت پرسپولیس در بازی‌های فصل نوزدهم تصور کرد. مربی 59 ساله‌ای که در مورد فعالیت‌هایش، حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. برخی او را یک مربی کاملا موفق می‌دانند و برخی معتقدند کالدرون چهره‌ای کاملا ناموفق بوده و در پرسپولیس نیز به موفقیت خاصی نمی‌رسد. با این حال موضوع مهم‌تر، شرایط اقتصادی باشگاه پرسپولیس است. آنها در بدترین اوضاع اقتصادی ممکن و با دلار حدود 13 هزار تومانی اقدام به جذب سرمربی آرژانتینی کردند که قراردادش بیش از یک میلیون دلار می‌ارزد. موضوع مهم‌تر، کاهش منابع درآمدزایی باشگاه پرسپولیس است. حامی مالی اعلام کرده این باشگاه بخش زیادی از پول فصل آینده خود را «پیش خور» کرده و سایر منابع درآمدزایی مثل بلیت فروشی و تبلیغات محیطی نیز شرایط شفافی ندارند چون باشگاه هیچ دسترسی به آمار آن ندارد. حالا مدیریت باشگاه است که باید انتخاب کند؛ پولی را که در بساط پرسپولیس است بابت مطالبات گذشته به برانکو ایوانکوویچ بدهد یا آن را به حساب ارزی کالدرون واریز کند؟ این تصمیم سختی است که باید ایرج عرب اتخاذ کند. البته با توجه به بالا گرفتن بحث و جدل‌ها بین کادرمدیریتی و کادرفنی، می‌توان تصور کرد عرب به دنبال رساندن پول به مربی جدید تیم است و تسویه حساب با برانکو به آینده موکول می‌شود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها