بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

ثبت ۶ زلزله با بزرگای بین ۳ و ۴ در استان فارس

در هفته گذشته استان فارس ۶ زلزله بین ۳ و ۴ ریشتر را تجربه کرد، ضمن آنکه در استان کرمانشاه نیز دو زلزله به بزرگای ۴.۹ و ۴.۲ به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۱۵
ثبت ۶ زلزله با بزرگای بین ۳ و ۴ در استان فارس

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در هفته گذشته از ۱۴ زمین‌ لرزه بین ۳ و ۴ ریشتر، تعداد ۶ زلزله در استان فارس و ۴ زلزله در استان کرمان به ثبت رسید. علاوه بر آن، دو زلزله با بزرگای ۴.۲ و ۴.۹ به ترتیب در شهرهای قصرشیرین و سومار استان کرمانشاه رخ داد و یک زلزله ۴.۲ نیز در علامرودشت فارس رخ داد.

جزیره هندورابی استان هرمزگان نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کرده است.

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول تیر

در مصیری استان فارس زلزله ۲.۵، در خنج استان فارس زلزله ۲.۹، در کوهی‌خیل استان مازندران زلزله ۲.۸، در دیباج استان سمنان زلزله ۲.۶ و در محمله استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

در خشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۶ کیلومتری خشت و ۱۲ کیلومتری کنار تخته استان فارس و ۱۳ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر گزارش شد.

افرز استان فارس نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری لرزید. کانون این زلزله در ۲۹ کیلومتری افزر ،۳۶ کیلومتری قیر و ۳۷ کیلومتری دهرم این استان بوده است.

در هفگل استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۵ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری هفتگل، ۲۶ کیلومتری رامهرمز و ۲۸ کیلومتری میداود این استان به ثبت رسید.

روانسر استان کرمانشاه با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۲ کیلومتری روانسر، ۱۹ کیلومتری جوانرود و ۲۵ کیلومتری کوزران این استان بوده است.

یکشنبه ۲ تیر

در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، چلمردی استان مازندران زلزله ۲.۵ و هفتگل استان خوزستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۴ کیلومتری به ثبت رسید. کانون این زمین‌لرزه در ۲۳ کیلومتری دهرم استان فارس و ۴۰ کیلومتری ریز و ۵۳ کیلومتری جم استان بوشهر بوده است.

قصرشیرین استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری قصر شیرین و ۲۰ کیلومتری سرپل ذهاب استان کرمانشاه و ۲۶ کیلومتری خانقین عراق بوده است.

دوشنبه ۳ تیر

در آرین شهر استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، در مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۹، در منوجان استان کرمان زلزله ۲.۵، در وراوی استان فارس زلزله ۲.۶، در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۹، در وراوی استان فارس زلزله ۲.۶، در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۹، در فیروزکوه استان تهران زلزله ۲.۵، در چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶، در سیلوانه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، در لالی استان خوزستان زلزله ۲.۵، در ورزقان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، در فریدون استان اصفهان زلزله ۲.۹، در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ و در اردکان استان فارس زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در علامرودشت استان فارس بعد از یک زلزله به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری زلزله دیگری را به بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۳ کیلومتری تجربه کرد. کانون آن در ۲۵ کیلومتری علامرودشت، ۲۵ کیلومتری محمله و ۲۷ کیلومتری وراوی این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۴ تیر

گلباف استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۷ کیلومتری گلباف، ۳۵ کیلومتری کشیت و ۴۳ کیلومتری راین استان کرمان بوده است.

در اهل استان فارس زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد و کانون این زلزله در ۳۴ کیلومتری اهل و ۳۹ کیلومتری اشکنان استان فارس و ۳۷ کیلومتری جناح استان هرمزگان به ثبت رسید.

در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۵ و در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ رخ داد.

هجدک استان کرمان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ را در عمق ۹ کیلومتری تجربه کرد و کانون این زمین‌لرزه در ۳۸ کیلومتری هجدک، ۴۲ کیلومتری شهداد و ۴۶ کیلومتری چترود این استان بوده است.

چهارشنبه ۵ تیر

در مزایجان استان فارس زلزله ۲.۸ و در کنگ استان هرمزگان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

جویم استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۷ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۲۹ کیلومتری جویم ،۳۲ کیلومتری زاهد شهر و ۳۹ کیلومتری قطب آباد گزارش شد.

پنج‌شنبه ۶ تیر

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۱ کیلومتری هجدک، ۴۳ کیلومتری چترود و ۵۰ کیلومتری کاظم آباد این استان بوده است. زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه گزارش شد.

زلزله ۳.۱ در عمق ۲۲ کیلومتری در جزیره هندورابی استان هرمزگان از دیگر رخدادهای هفته گذشته است که در ۳۵ کیلومتری جزیره هندورابی و ۴۱ کیلومتری بندر مقام استان هرمزگان و ۴۱ کیلومتری اهل استان فارس رخ داد.

در لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹، در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ و در یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در پول استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری پول، ۱۷ کیلومتری مرزن آباد و ۲۵ کیلومتری نوشهر استان مازندران گزارش شد.

جمعه ۷ تیر

در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۹ و در بابا منیر استان فارس زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها