مواد غذایی علاوه براین‌که تاثیر مستقیم بر سلامت جسم ما دارند، با تاثیرگذاری بر عملکرد مغز، روح و روان ما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند. موارد زیر تاثیرات مثبت و منفی برخی مواد غذایی بر مغز است:
کد خبر: ۱۲۱۴۴۰۴

برنج پوست‌کنده : کربوهیدرات‌های موجود در برنج پوست‌کنده، مولکول‌های گلوکزرا به سرعت وارد خون می‌کنند و با تغییر سریع و قابل‌توجه سطح قند خون تاثیر منفی بر سلامت مغز و سیستم عصبی
به‌جا می‌گذارند.
ذرت بوداده : پروتئین، طلا، فسفر، آهن، سیلیکون و منیزیم موجود در ذرت بوداده به عملکرد درست سیستم عصبی کمک می‌کند. ویتامین B موجود در ذرت بوداده هم با استرس و افسردگی مقابله می‌کند.
ماهی تون : جیوه زیاد موجود در ماهی تون در آب های آلوده مشکلات حافظه ایجاد می‌کند. ماهی تون همچنین حاوی پلی‌کلروبی‌فنیل است که باعث اختلال در عملکرد سیستم عصبی اختلال می‌شود.
موادغذایی حاوی گلوتن : این مواد غذایی دارای آنتی‌بادی‌هایی است که به مواد شیمیایی بسیار مهم بدن حمله می‌کند. کمبود این مواد شیمیایی می‌تواند به حملات عصبی و افسردگی منجر شود.
شکلات سیاه : فلاونوئیدهای شکلات سیاه، مسؤول فعال ساختن سلول‌های مغز است. شکلات سیاه رگ‌ها را گشادتر می‌کند، عملکرد مغز را تحریک کرده و اکسیژن مورد نیاز آن را تامین می‌کند.
سیب‌زمینی : سیب‌زمینی پخته سرشار از پتاسیم است که اکسیژن را به مغز ارسال می‌کند. سیب‌زمینی همچنین حاوی گلوکز، ویتامین B و آمینواسیدهایی است که با افزایش خون‌رسانی به مغز، انرژی مورد نیاز مغز برای عملکردهایش را فراهم می‌کنند.
لوبیاها : لوبیاها حاوی تانیک اسید هستند. افزایش میزان تانیک اسید در بدن باعث ایجاد مشکل در شکستن مواد معدنی مثل آهن می‌شود و مشکل در خون‌رسانی به مغز و کم‌خونی را به دنبال دارد.
کاری : کورکومین موجود در ادویه کاری و زردچوبه شامل آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که با پیر شدن مغز مقابله و عملکرد شناختی مغز را تقویت می‌کند.
زعفران : مواد معدنی فراوان و ویتامین‌هایB و C زعفران عملکرد مغز را تقویت و حتی با برخی اختلالات مقابله می‌کند.
دارچین: سینامیل الکل و سینامالدئید موجود در دارچین، مغز را فعال‌تر می‌کنند. بوی دارچین به ما در انجام کارهایی که به توجه زیاد، حافظه دیداری و واکنش‌های سریع نیاز دارند، کمک می‌کند.

یاسمین مشرف
سلامت
منبع: brightside.me

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها