چندی پیش، فیس‌بوک از لیبرا به‌عنوان رمزارز خود رونمایی کرد؛ رمز ارزی که سال آینده ارائه می‌شود تاکنون تحلیل‌های فراوانی درباره آن مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین تحلیل‌ها این است که بازار هدف لیبرا کشورهای جهان سوم هستند، نه کشورهای توسعه‌یافته!
کد خبر: ۱۲۱۴۳۷۵

در راهنمای رسمی این رمز ارز نیز آمده جامعه هدف لیبرا کسانی هستند که به راهکارهای بانکی دسترسی ندارند. هرچند فیس‌بوک با استناد به پایگاه داده بانک جهانی در سال ۲۰۱۷، این رقم را حدود 7/1 میلیارد نفر برآورد کرده، ولی تا سال ۲۰۲۰ یعنی زمان تقریبی عرضه لیبرا بعید نیست که نیمی از این تعداد به شبکه بانکی پیوسته باشند.
با این حال به نظر می‌رسد لیبرا با تمرکز بر ارزهای محلی در صدد است روی کاربران خاصی سرمایه‌گذاری کند. به‌عنوان مثال مهاجران و پناهندگان سالانه مبلغی برای خانواده خود در کشورشان حواله می‌کنند که طبق آمارها بیش از نیم تریلیون دلار برآورد شده است. معمولا این پول از طریق صرافی‌ها ارسال می‌شود که هم کند هستند هم کارمزد بالایی دریافت می‌کنند. هرچند مدت‌هاست به اهمیت رمزارزها برای چنین مبادلاتی اشاره می‌شود، اما هیچ‌کدام از نمونه‌های موجود نتوانسته‌اند در مناطق توسعه‌نیافته یا حتی در حال توسعه موفق باشند، چراکه هنوز مشکل پیدا کردن صرافی در کشور مقصد و تبدیل پول به قوت خود باقی مانده است. فیس‌بوک برای حل این‌گونه مشکلات علاوه بر همکاری با بسیاری از نهادهای معتبر مالی، پشتش به کاربران شبکه‌های اجتماعی خود از جمله مسنجر و اینستاگرام گرم است تا کاربران بدون نیاز به صرافی بتوانند از پول خود استفاده کنند. کیف پول کالیبرا یا اپ‌های دیگر نیز به کاربران کمک می‌کند، پول را بدون نیاز به صرافی بین خود جابه‌جا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها