امروز سالگرد شهادت شهید جاویدالاثر مدافع حرم محمدرضا یعقوبی است.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۳۷
وکیل دادگستری که پس از شهادت توسط داعش پیکرش ناپدید شد!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شهید جاویدالاثر مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در سال ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود. همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و تا پایان دوران دفاع مقدس به جهاد ادامه داد و به مقام جانبازی رسید.

یعقوبی پس از جنگ، به فعالیت خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد و همزمان در رشته حقوق نیز تحصیل کرد و وکیل پایه یک دادگستری شد. او فردی موفق و به لحاظ مالی نیز بی‌نیاز بود، اما درگرفتن فتنه تکفیری‌ها در منطقه و تهدید حرم آل الله توسط داعشی‌های خبیث و به خطر افتادن جان و ناموس مسلمانان و مردم مظلوم در سوریه و عراق، غیرت وی را به جوش آورد.

وی نتوانست در برابر هجوم اهریمنان داعشی ساکت بماند؛ پس زندگی آرام و موفق خود را فدا کرد و بار دیگر لباس رزم پوشید و داوطلبانه به صحنه دفاع از حرم اهل بیت (ع) رفت. وی در نهایت، پنجم تیر سال ۱۳۹۵ همزمان با ۱۹ رمضان و لیالی قدر، جام شهادت را نوشید و به وصال معبود رسید.

با این حال هیچگاه جسمش پیدا نشد و نامش به عنوان یکی از سرداران جاویدالاثر در جریده تاریخ ثبت شد. اما برای او در زادگاهش لنگرود، مراسم تشییع و مزار نمادین برپا شد تا یادش همیشه در دل‌ها زنده بماند. درباره این شهید مدافع حرم، فیلم مستندی با عنوان «بی نشان» نیز تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها