در گفت‌وگوی جام‌جم با رئیس پلیس تهران تشریح شد

واقعیت ماجرای پارک پلیس

رئیس پلیس تهران جزئیات درگیری ماموران با دختر جوانی در پارک پلیس و بازداشت دو مامور در این رابطه را تشریح کرد. این در حالی است که پس از گزارش بازرسی ناجا، دو مامور آزاد شده و پنج دختر و پسر هم پس از تحقیق قضایی به خانه بازگشتند. به گزارش خبرنگار جام‌جم، ماجرا از دوم تیر امسال و به دنبال انتشار فیلمی از برخورد ماموران پلیس با دختر جوانی در فضای مجازی آغاز شد. فیلم‌هایی که این روزها زیاد منتشر می‌شود و در آنها گاهی زنی به خاطر تذکر به زن بدحجاب کتک می‌خورد و گاهی سربازی مورد حمله زنی قرار می‌گیرد که در خیابان کشف حجاب کرده است. در آخرین فیلم که در یکی از پارک‌های تهران ضبط شده بود، ماموران قصد داشتند دختر جوانی را سوار سمند کلانتری کنند که با مقاومت او، ماجرا به درگیری کشیده شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۴۶

در ادامه فردی که در صحنه درگیری حضور داشت، شروع به فیلمبرداری کرده و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کند که با واکنش‌های متفاوتی رو‌به‌رو شد.
یک روز بعد از این ماجرا مشخص شد، محل درگیری پارک پلیس در شمال شرق تهران بوده و پنج دختر و پسر در این ماجرا بازداشت شده‌اند. به گفته شاهدان ماجرا، دستگیر شدگان در حال آب بازی در پارک بودند که رفتار آنها با اعتراض افراد حاضر در پارک رو‌به‌رو می‌شود و بی توجهی آنها به این تذکرات، پای پلیس را به ماجرا باز می‌کند.
با افزایش واکنش‌ها به این فیلم، مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ عصر دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود این افراد به‌دلیل مصرف مواد مخدر توهم‌زا حالت طبیعی نداشته‌اند.
17 ساعت پس از این اطلاعیه، رئیس پلیس تهران در حاشیه اجرای طرح رعد از بازداشت دو مامور پلیس در این ماجرا خبر داد و گفت: دستور دادم دو نفر از همکاران ما که جانشین کلانتری و مامور کلانتری بودند و در برخورد با آن جوانان رفتار بدی داشتند از سمتشان عزل و در بازداشت باشند تا تحقیقات بیشتر انجام شود.
سردار حسین رحیمی دیروز در گفت و گو با جام جم در تشریح این ماجرا گفت: ساعت 16 و 30 دقیقه یکم تیر در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد عده‌ای جوان در وضعیتی نامناسب در پارک پلیس هستند و شوونات را زیر پا گذاشته‌اند. افرادی که در پارک حضور داشتند، رفتار این جوانان را باعث سلب آرامش و امنیت خود دیده و از پلیس درخواست کمک کرده بودند.
وی ادامه داد: پس از این گزارش ماموران ما که جانشین کلانتری نیز در میانشان بود در محل حاضر شده و در گام نخست اقدام به دادن تذکر به این افراد کردند که افراد حاضر در محل نیز شاهد این موضوع هستند. پس از تذکر ماموران، پنج دختر و پسر شروع به فحاشی به ماموران کردند. آنها سپس به قانون تمکین نکرده و درگیری رخ داد. رئیس پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در این ماجرا سه پسر و دو دختر دستگیر شده و هنوز در اختیار پلیس هستند. اتهام این افراد خودداری از عمل به دستور پلیس، هنجارشکنی و درگیری با مأمور و نیز کشف حجاب است.
رحیمی با اشاره به برخورد با دو مامور پلیس گفت: جانشین کلانتری و یکی از مأموران کلانتری در این ماجرا بازداشت و از سمت خود عزل شدند تا بازرسی تهران بزرگ تحقیقات در این باره را آغاز و گزارش ماجرا را تهیه کند. وی درباره این‌که چرا از مأمور زن در این ماجرا استفاده نشد، توضیح داد: گزارش ما از پلیس ۱۱۰ به کلانتری واصل شده و بنا بر برخورد نبوده و همکاران ما برای تذکر به این منطقه رفته بودند که آن درگیری پیش آمد.
رئیس پلیس پایتخت درباره این‌که آیا رفتار پلیس مستندسازی می‌شود، گفت: ما رفتار مامورانمان را مستندسازی می‌کنیم، اما در این مورد دوربین نداشتیم.
رئیس پلیس پایتخت درباره این‌که چطور پلیس مصرف مواد مخدر از سوی این افراد را بلافاصله تأیید کرد، گفت: هنگام حضور پلیس در محل این افراد وضعیت و رفتار عادی نداشتند و به طور کامل کشف حجاب کرده بودند.

آزادی مأموران و دختر و پسر جوان

یک مقام آگاه به جام جم گفت: ماموران بازرسی پلیس، دیروز پس از صحبت با شاهدان و بررسی فیلم‌های ضبط شده از محل درگیری، اعلام کردند هیچ تخلفی از سوی ماموران کلانتری صورت نگرفته و آنها با تذکر به پنج دختر و پسر از آنها خواسته بودند هنجارشکنی نکنند، اما آنها شروع به فحاشی و جوسازی کردند.پس از گزارش بازرسی و بررسی تمام جوانب ماجرا، دو مامور پلیس آزاد شدند.
در این رابطه مستندسازی کافی انجام و مشخص شد، ماموران در اجرای وظایف خود مرتکب قصور نشده اند و دختر و پسرانی که در محل در حال آبپاشی بودند شروع به درگیری و جوسازی کردند. این افراد در اختیار پلیس بودند که روز سه شنبه با دستور قضایی آزاد شدند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس هم عصر دیروز اعلام کرد با دستور سردار رحیمی، بازداشت و عزل مأموران تا پایان تحقیقات متوقف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها