با شکسته شدن حکم پسر نوجوان که در مراسم رقص چوب دست به قتل زده بود وی باردیگر از خود دفاع کرد. پسر نوجوان پیشتر از قصاص معاف شده بود.
کد خبر: ۱۲۱۳۴۲۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از نیمه‌شب 19 بهمن 95 به دنبال وقوع جنایت در تالار پذیرایی در بلوار الغدیر در دستور کار ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد قرار گرفت. وقتی ماموران به تالار مورد نظر رفتند، با جسد خونین پسر 24ساله‌ای به نام کامران روبه‌رو شدند. پلیس در نخستین گام از تحقیقات به پرس و جو از مهمانان پرداخت و روشن شد درگیری خونین هنگامی آغاز شد که مهمانان در حیاط مشغول رقص چوب بودند و دعوا میان کامران و دوستانش و پسر نوجوانی به نام حسام و خانواده وی رخ داد.
پلیس به بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته تالار پرداخت و حسام را شناسایی و وی را در شهرک ولیعصر تهران بازداشت کرد.
متهم 16 ساله در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.
حسام در دفاع از خودش گفت: باور کنید من چاقو را روی سینه حسام کشیدم و به سینه او فرو نکردم. تعدادی از مهمانان چاقو داشتند و ممکن است یکی از آنها ضربه کشنده را به مقتول زده باشد.
در پایان جلسه قضات با توجه به نظریه کمیسیون سه و پنج نفره پزشکی‌قانونی که اعلام کرده بود حسام هنگام ارتکاب قتل رشد عقلی نداشته وی را در راستای ماده 91 قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف کرده و او را به پرداخت دیه و پنج سال زندان محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید نشد.
قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند از آنجا که کمیسیون هفت‌نفره پزشکی قانونی در گزارشی نوشته است رشد عقلی حسام هنگام ارتکاب جرم احراز نشده لازم است وی باردیگر از خود دفاع کند.
به این ترتیب و با شکسته شدن حکم، حسام دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.
وی که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود روبه‌روی قضات ایستاد و در تشریح جزئیات درگیری گفت: آن شب در جشن عروسی در حال رقص چوب بودیم. همه حلقه زده بودند و مهمانان نوبت به نوبت وارد حلقه می‌شدند و پایکوبی می‌کردند. کامران یکباره وارد حلقه شد و می‌خواست چوب را از یکی از مهمانان بگیرد. به همین خاطر پدرم به او اعتراض کرد و گفت بهتر است اجازه دهد ابتدا بزرگان فامیل به پایکوبی بپردازند. ولی کامران عصبانی شد و با مشت به صورت پدرم زد. من که از دیدن این صحنه عصبانی شده بودم وارد دعوا شدم. عمویم هم جلو آمد که کامران ضربه‌ای هم به او زد. همان موقع یکی از دوستان کامران به نام نقی به هواخواهی از کامران با چاقو ضربه‌ای به شانه‌ام زد. همین چاقوکشی باعث شد تا دعوا بالا بگیرد و سایر مهمانان وارد دعوا شوند. من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم چاقویی را که در جیب داشتم بیرون آوردم و روی سینه کامران کشیدم.
وی درباره این‌که چرا چاقو حمل می‌کرده به قضات گفت: عمویم قبلا بارها مرا تهدید به مرگ کرده بود. به همین علت و از ترس او همیشه در جیبم چاقو داشتم.
سپس دو شاهد در جایگاه ویژه ایستادند و شهادت دادند حسام، ضربه چاقو را به کامران زده است.
در پایان جلسه، هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها