استرالیا را در بازی تمرینی 3-0 بردیم

آماده برای بازی بزرگ با فرانسه

تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین بازی خود در این فصل از لیگ ملتهای والیبال در سالن 6 هزار نفری حسین رضازاده اردبیل میزبان تیم ملی استرالیا بود که این بازی در 3 ست پیاپی و با نتایج 25‌بر 19، 25 بر 19 و 25 بر 14 به سود تیم ما به پایان رسید تا با 10 برد از 11 بازی و 30 امتیاز در مکان نخست رده‌بندی کلی بازیها باقی بماند.
کد خبر: ۱۲۱۳۴۰۲


تیم ملی که از بازی با پرتغال درسهای لازم را گرفته بود، این‌بار حریف خود را دست کم نگرفت و از همان ابتدا جدی بازی کرد تا مانند بازی با پرتغال کار سخت و پیچیده نشود.
کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای این بازی، ترکیبی کاملاً متفاوت را انتخاب کرد. علی اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، فرهاد قائمی، سعید معروف، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان بودند که سرمربی تیم ملی برای شروع این بازی انتخاب کرده بود. اگرچه استرالیا بازی را بهتر آغاز کرد و 6 بر 3 از ایران پیش افتاد؛ اما تیم ما خیلی زود خود را پیدا کرد و وقت استراحت فنی اول با برتری 8 بر 7 ایران ثبت شد. امیر غفور مانند همه 11 بازی تیم ملی در این لیگ مهیج و مهم، بهترین بازیکن و امتیازآورترین بازیکن ما بود و در ادامه هم امتیازهای حساسی برای ما کسب کرد. ضمن آنکه بازیکنان دیگر ما مانند مجرد (که از خوب‌های ما در بازی با پرتغال بود و در این بازی در دفاع روی تور درخشان ظاهر شد) یا قائمی و معنوی‌نژاد هم عملکردی مناسب داشتند. ست اول به برتری 25 بر 19 به سود ما به پایان رسید.
استرالیا در ست دوم هم مانند ست اول عمل کرد؛ اما ابتکار کار به دست بازیکنان ما افتاده بود و بازیکنان ما راحت‌تر بازی کردند و با نتیجه‌ای مشابه ست اول بازی را به سود خود تمام کردند.
سبزپوشان استرالیا که تلاش فراوانی برای گرفتن یک ست از ایران انجام داده بودند، در ست سوم کاملا دست بسته بودند. انگار مقاومت آنها کاملا در هم شکسته بود. نبود تمرکز در توپ‌گیری، سرویس و عملکرد مدافعان و مهاجمان روی تور موجب شد تیم ملی ایران خیلی زود به امتیاز 25 برسد و برتری 25 بر 14 به نام قرمزهای دوست‌داشتنی تیم ملی ایران نوشته شود.
آماده برای بازی بزرگ
تیم ملی والیبال ایران ساعت 18:30 امروز حساسترین بازی خود را برگزار خواهد کرد. بازی با تیم ملی فرانسه که سال قبل نایب قهرمان بازیها شد و اکنون در رده سوم جدول کلی بازیها قرار دارد، بی‌تردید مهمترین بازی تیم ملی والیبال ما خواهد بود. اگرچه بدون امتیازهای این بازی هم بخت فراوانی برای صعود به مرحله نهایی داریم؛ اما برد در این بازی، جواز صعود ما به مرحله نهایی خواهد بود و 3‌بازی هفته پایانی را با آرامش مطلق برگزار خواهیم کرد.
کولاکوویچ دیروز در بازی با استرالیا به بازیکنان اصلی ما استراحتی نصفه و نیمه داد و امیدوار است که بازیکنان با آمادگی کامل، یک بازی درخشان دیگر را در لیگ ملت‌های والیبال امسال ثبت کنند.
برنامه بازیهای آخر هفته چهارم
پرتغال - استرالیا اردبیل ایران(15:30)
ایران - فرانسه اردبیل ایران ( 18:30)
آرژانتین - صربستان میلان ایتالیا (19:30)
کانادا - ژاپن هوفمن امریکا (21:30)
ایتالیا -لهستان میلان ایتالیا (22:30)
آلمان - بلغارستان کویابا برزیل (1:30 بامداد فردا)
امریکا - چین هوفمن امریکا (2 بامداد فردا )
برزیل -روسیه کویابا برزیل (4:30 بامداد فردا )
همه آماده هفته پایانی
هفته پنجم و پایانی لیگ ملتها، روز جمعه همین هفته با بازی ساعت 11:30 صبح چین و آرژانتین در کشور استرالیا آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ما هم که آن زمان در بلغارستان حضور دارد، ساعت 18:30 با تیم ملی صربستان بازی خواهد کرد. تیم ملی در ادامه با تیم‌های بلغارستان (شنبه ساعت 22:10) و آمریکا (یکشنبه (ساعت 18:30) روبرو می‌شود و اگر در پایان آخرین بازی هفته پنجم ما در میان 5 تیم برتر دنیا باشیم (بدون احتساب امریکا)، راهی مرحله نهایی بازی‌ها در شیکاگو امریکا خواهیم شد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها